Skip to content

כדורגלני צרפת לא יהיו פטורים מהעלאת מס הכנסה

למרות מחאות ואיומים בהשבתה, השחקנים ישלמו כאחד האדם 75 אחוז מס על כל הכנסה מעל מיליון יורו בשנה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
צרפת - עלות המס החדש למועדונים הגדולים
צרפת - עלות המס החדש למועדונים הגדולים

נשיא צרפת הסוציאליסט, פרנסואה הולנד, הוציא למועדוני הכדורגל המדינה כרטיס צהוב, למרות איומים של ראשי כמה מהקבוצות הגדולות במדינה להשבית את ליגות הכדורגל בסוף חודש נובמבר.

ראשי המועדונים טוענים שהמס הגבוה לא יאפשר להם להתחרות במועדוני כדורגל אחרים באירופה ויבריח מצרפת את הכוכבים הגדולים המשחקים בה.

הטלת מס בגובה 75 אחוז על בעלי הכנסות גבוהות בצרפת היתה אחת מהבטחות הבחירות של הולנד בשנת 2012.

ראש ממשלת צרפת, זאן-מרק איירו, אמר אתמול, חמישי, שאזרחי צרפת "לא יבינו מדוע יש לפטור מועדוני כדורגל מהמס". "בזמנים קשים, נורמלי לקרוא לכל מי שמצבם טוב יותר לגלות יותר סולידריות", אמר איירו, והוסיף שהמס יוטל רק לשנתיים הבאות על כל המשכורות שמעל מיליון יורו.

הולנד (צילום: עמית מנדלזון)
הבטחת בחירות. הולנד (צילום: עמית מנדלזון)

מוקדם יותר השבוע נכנעה ממשלת צרפת להפגנות סוערות וחסימת כבישים במחוז בריטני, וויתרה על הטלת "מס סביבה" על משאיות הנושאות מעל 3.5 טונות, שנועד להכניס לקופתה המדולדלת כ 1.15 מיליארד יורו בשנה. המס המכעיס נועד לעודד תעבורה ידידותית לסביבה, ובה בעת לסייע בצמצום הגרעון העצום של ממשלת צרפת.

מבקריו של המס בבריטני טענו שהמס יזיק מאוד לחקלאות ולתעשיית המזון במחוז, הנתונות ממילא במשבר, יגרום לפשיטות רגל ולפיטורין המוניים. בעלי עסקים במחוז טענו שמאחר שתשתית הרכבות באזור מפגרת יחסית ליתר המדינה, הם ייענשו שלא בצדק כי עיקר התעבורה באזור נעשית במשאיות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן