Skip to content

סימני הרוח: אינסטנט קארמה

האמריקאים התגאו בסוף השבוע בכך שהם חיסלו את מנהיג הטאליבן, ונחרדו במקביל מההרג בשדה התעופה הבינלאומי בלוס אנג'לס. האם זו דרכו של הטבע להחזיר לנו? מה זה אומר על ישראל שלכאורה הפציצה עוד מאגרי נשק בסוריה - ועלינו?
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חיסול מנהיג הטאליבן בפקיסטן, בסוף השבוע האחרון, היווה עבור אמריקאים רבים סיבה לחייך בסיפוק.  הם הצליחו לחסל את היורש של המנהיג שהם עצמם חיסלו לפני מספר שנים, כחלק מהמלחמה הבלתי פוסקת בטרור.

במקביל, הרבה אמריקאים הזדעזעו כאשר אדם צעיר וחמוש נכנס לשדה התעופה בלוס אנג'לס, פתח ביריות שכוונו לעבר שוטרים ומאבטחים, הרג אחד ופצע מספר אנשים נוספים. אם חשבתם קארמה חשבתם כמוני וגם אם לא, המשיכו לקרוא את המילים הבאות.

אנו ממגנטים למציאות שלנו אנשים, אירועים ומצבים, בהתאם לאנרגיה שאנו שולחים לעולם (freedigitalphotos)
אנו ממגנטים למציאות שלנו אנשים, אירועים ומצבים, בהתאם לאנרגיה שאנו שולחים לעולם (freedigitalphotos)

השנאה והפחד חוזרים

לכאורה מדובר בשני אירועים שלא קשורים אחד לשני. היורה, למיטב ידיעתנו, אינו מוסלמי ולא קשור לארגון טרור זה או אחר, בוודאי שלא לטאליבן. אין כאן נקמה על הרג הטרוריסט מאסיה, בעוד שהטאליבן אינם פועלים נגד ארצות הברית בגלל היחס שאותו יורה צעיר קיבל בבית או בבית הספר.

בפועל, אי אפשר שלא לראות את הקארמה בפעולה. למי שאינו מבין את משמעות המושג, קארמה הוא עקרון פילוסופי שמקורו בהינדואיזם, האומר שלכל פעולה או מעשה יש השלכה על המציאות שלי. מכאן, בפשטות, אם אני עושה רע אני אקבל רע, ואם אני אעשה טוב אני אקבל טוב.

עקרון הקארמה משתלב עם האמונה בגלגולי נשמות, שכן אני עלול להתמודד בחיים שלי היום עם השלכות של מעשים שעשיתי לפני אי-אלו גלגולים. אך בימינו נהוג להבחין בגרסה מודרנית, מואצת, של עקרון זה, הנקראת בפשטות אינסטנט קארמה.

במילים אחרות, מה שאני שולח לעולם בימינו חוזר אליי במהירות רבה. לא בעוד גלגול או שניים, לרוב גם לא בעוד עשור או שניים. לעיתים תוך חודשים, שבועות ואפילו ימים ספורים, לעיתים בו זמנית. המציאות משקפת במדויק ובמהירות את מי שאני.

אמריקה בסוף השבוע הזה מתמודדת בדיוק עם זה: השנאה והפחד הניעו את האמריקאים לחסל את מנהיג הטאליבן בפקיסטן, בעוד שאותם רגשות בדיוק הניעו את הצעיר לחסל שוטרים ומאבטחים בארצות הברית.

להיות מה שאנו רוצים שיהיה

את חוק הקארמה בפעולה, שלא לומר האינסטנט קארמה, אפשר לראות גם במציאות המזרח תיכונית, בה כל פעולה נגד הטרור יוצרת כמעט מיידית פעולה נגד ישראל.

מעניין יהיה לראות – וגם מפחיד – איזו תגובה תהיה להפצצות הישראליות לכאורה של מחסני הנשק של סוריה. אישי ביטחון בכירים בישראל התראיינו בעילום שם ואמרו שלהערכתם, סוריה לא תגיב גם הפעם. הם שכחו את חוק הקארמה או שהם אינם מכירים אותו. זו בורות מסוכנת שעלולה לעלות לנו בדמים, ובתקופה זו בה אנו חיים גביית המחיר עשויה להיות לא רק מהירה אלא גם כואבת.

הבורות הזו היא דבר מה שחשוב לשים לב אליו בתקופה זו. יש בידינו כוח גדול יותר מכפי שאנו מבינים ולפעולות ולמעשים שלנו ביחס לעצמנו ולאחרים יש השלכה ישירה על המציאות שלנו.

אנו ממגנטים למציאות שלנו אנשים, אירועים ומצבים בהתאם לאנרגיה שאנו שולחים לעולם. ככל שיש בתוכנו יותר חברות ופיוס, כך יהיו הפעולות שלנו וכך יהיו התגובות שנקבל מאנשים. ככל שאנו חיים במלחמה פנימית, כך המציאות שלנו תראה.

אם אנו רוצים שיכבדו אותנו, עלינו לכבד אחרים; אם אנו רוצים שיקשיבו לנו, עלינו להקשיב לאחרים; אם אנו רוצים שיתנו לנו, עלינו לתת לאחרים. זוהי אמת פשוטה: בשביל שהמציאות שלי תהיה בצורה מסויימת, עליי להיות המציאות הזו בעצמי.

* הכותב הינו מתקשר ומנחה סדנאות חופש להרגיש
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן