Skip to content

לבני מתריעה: אפליה נגד דרוזים ואתיופים בחברות ממשלתיות

בין החברות העוברות על החוק, לדברי שרת המשפטים: ניתן למנות את המוסד לביטוח לאומי, שירות התעסוקה, מד"א, המועצה להשכלה גבוהה, האקדמיה ללשון עברית, יד ושם, הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים והרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, רשות שדות התעופה ורשות הטבע והגנים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שרת המשפטים, ציפי לבני, שיגרה היום מכתבים לתשעה שרים בדרישה לתיקון המצב המפלה, שבו חברות ממשלתיות תחת אחריותם עוברות על החוק, בכך שאינן מעסיקות די יוצאי אתיופיה ובני העדה הדרוזית בשורותיהן.

"אפליה אסורה". ציפי לבני (צילום: דן בר דוב)
"אפליה אסורה". ציפי לבני (צילום: דן בר דוב)

המכתבים שוגרו לשר הכלכלה, נפתלי בנט; שר הרווחה, מאיר כהן; שר החינוך, שי פירון; שרת התרבות והספורט, לימור לבנת; שר התקשורת גלעד ארדן; שרת הבריאות, יעל גרמן; שר התחבורה, ישראל כץ ושר החלאות, יאיר שמיר.

בין החברות העוברות על החוק אפשר למנות את המוסד לביטוח לאומי, שירות התעסוקה, מד"א, המועצה להשכלה גבוהה, האקדמיה ללשון עברית, יד ושם, הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים והרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, רשות שדות התעופה ורשות הטבע והגנים.

 על-פי חוק, חברה ממשלתית בה עובדים יותר מ-50 עובדים מחויבת להעסיק בשורותיה מספר עובדים מהמגזרים המצוינים, בהתאם לשיעורם באוכלוסייה: 1.5% במקרה של יוצאי אתיופיה, ו-1.7% במקרה של בני העדה הדרוזית.

 "מהנתונים שהתקבלו במשרד המשפטים ברבעון הראשון של השנה נמצא כי שיעור העובדים בני העדות האמורות בתאגידים נמוך משמעותית משיעורן באוכלוסייה, וכי הבעיה חריפה עוד יותר כשמדובר בתפקידים בכירים ובמקצועות אקדמאיים", כתבה השרה לבני. "אין מקום במדינה דמוקרטית לאפליה מכל סוג, ובכלל כך לאפליה על רקע עדתי. מסיבה זו קבע החוק מכסות העסקה, שנועדו לוודא כי לא תתבצע אפליה שכזו – אולם החברות הללו מתעלמות מקיומו, ומנציחות את המצב הקלוקל. אני קוראת לשרים האחראיים לעשות את עבודתם ולוודא כי לא מתבצעת במשמרתם אפליה אסורה – גם על-פי חוק, וגם על-פי חוק המוסר".

1 Comment

  1. דרוזי
    4 בנובמבר 2013 @ 13:06

    מחכים לשינוי וטיפול השרים בנדון … בנתיים אפשר להגיד תודה לשרת המשפטים הגברת לבני שבכלל עוררה את הנושא ודואגת לשוויון בזכויות ולא רק בחובות .

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן