Skip to content

"ההסתה והצעות חוק קיצוניות שבות ועולות כמו פטריות רעל"

כך אמרה יו"ר העבודה, ח"כ שלי יחימוביץ', בישיבת סיעת העבודה בכנסת. יו"ר סיעת העבודה, ח"כ יצחק הרצוג: "הדור הזה, הילדים של חורף שנת 95', מה אנחנו מציעים לו? מלחמה נצחית? מדינה דו-לאומית? בידוד בינלאומי?" הערב בשעה 20:30 תקיים מפלגת העבודה טקס אזכרה ליצחק רבין, סביב האנדרטה למרגלות בניין העירייה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"ההסתה נגד הדמוקרטיה והצעות חוק קיצוניות שבות ועולות כמו פטריות רעל". כך אומרת יו"ר האופוזיציה, שלי יחימוביץ', בהתייחסות ליום השנה הלועזי לרצח יצחק רבין ז"ל.

יחימוביץ' אמרה זאת בפתח ישיבת סיעת העבודה בכנסת: "ראש הממשלה יצחק רבין נרצח בשל עמדותיו, בשל העובדה שהוציא לפועל שבה האמין, בה דגל ועל בסיסה נבחר בבחירות דמוקרטיות – וזו הסיבה שמדינת ישראל מציינת את יום השנה להירצחו באופן יוצא דופן ושונה מהאופן שבו היא מציינת את זכרם של ראשי ממשלות אחרים.

שלי יחימוביץ': "כמו פטריות רעל" (צילום: ציפי מנשה)
יחימוביץ': "כמו פטריות רעל" (צילום: ציפי מנשה)

"רבין נרצח משום שהוביל את דרך השלום", אמרה יחימוביץ'. "הרצח שלו הוא לא רק רצח של אדם אלא גם פגיעה אנושה וקשה בדמוקרטיה. אחת המסקנות היא שאסור לציבור להיות אדיש, אסור להפקיר את הרחוב לשוליים קיצוניים. אין לאזרחי ישראל יותר את הלוקסוס של לבחור פוליטיקאים פעם בארבע שנים ולהיעלם פוליטית. אותה הסתה נגד הדמוקרטיה ואותן הצעות חוק קיצוניות וקשות שבות ועולות כמו פטריות רעל מעת לעת".

 יחימוביץ' התייחסה לדבריו של אלוף (מיל.) יעקב עמידרור, היועץ לביטחון לאומי היוצא, בנוגע למו"מ המדיני: "הבוקר שמענו על דבריו של יעקב עמידרור, היועץ לביטחון לאומי היוצא, על כך שאם השיחות המתנהלות כעת יכשלו – כי אז אנחנו צפויים למצב מאוד כאוטי, לבידוד בין לאומי ולחרם על ישראל", אמרה יחימוביץ'. "אני מצטטת את עמידרור, כי הוא לא חשוד בכך שהוא איש שמאל. הוא מזוהה עם מחנה הימין ועם זאת, בצורה מפוכחת, ריאלית, ומאוד לא פוליטית אומר שאי אפשר שההזדמנות הזו להסדר מדיני תעלם. אנחנו עדים להתנהלות מאוד בעייתית של הממשלה – צעד קדימה ושניים אחורה. מצד אחד שחרור אסירים, שהוא כואב לכולנו, כי אף אחד לא נהנה לראות רוצחים משוחררים מכלאם לחופשי. מצד שני, כדי לפצות את הבית היהודי, בו בזמן ובהרף עין – גל של התנחלויות בשטחים. הצביעות כאן מגיעה לשיאים חדשים.

יצחק (בוז'י) הרצוג: "הנהגה זחוחה ומעוטת חזון" (צילום: ציפי מנשה)
יצחק (בוז'י) הרצוג: "הנהגה זחוחה ומעוטת חזון" (צילום: ציפי מנשה)

"כבר ראינו את יאיר לפיד מפגין נגד המדיניות של הממשלה, חובר לממשלה והופך להיות קבלן הביצוע הראשי של אותה המדיניות שנגדה הפגין רגע קודם", אמרה יחימוביץ'. "אבל צביעות כמו של הבית היהודי, שהיו חלק מהחלטה ומעסקה שבה מוסכם על שחרור אסירים בתמורה לגל בנייה, ואז יצאו להפגין נגד אותה ממשלה שהיו שותפים להחלטה שלה –  כאן באמת עובר הגבול. ככה לא מנהלים מו"מ, ככה מכשילים מו"מ. ככה מנהלים סכסוך, כפי שהימין אוהב להגיד".

יו"ר סיעת העבודה, ח"כ יצחק הרצוג יצא היום בהתקפה חריפה נגד ממשלת נתניהו במסגרת האזכרה השנתית, של ממשיכי דרכו של רבין, שהתקיימה  בהר הרצל.

"אנחנו נוכחים בריקנות ההולכת וגוברת עם הנהגה זחוחה ומעוטת חזון של קוראי סקרים ותאבי אהדה. הנהגה שהתמכרה לשימור הקיים, להיעדר התקווה ולחוסר מדיניות לאומית". אמר הרצוג, "כוחו הגדול של רבין לא היה בחנופה וחיפוש אחר המילה שתשבה את ההמון. סודו היה בחזון שהוא הציע למדינת ישראל, ובידיעה הוודאית שהוא יעשה הכל על מנת להגשימו. השוו את מחויבותו העמוקה של יצחק רבין לתהליך השלום גם בימיו הקשים ביותר, לאדישות הממשלה הנוכחית, למהלכים אמיצים".

"הדור הזה, הילדים של חורף שנת 95', מה אנחנו מציעים לו? מלחמה נצחית? מדינה דו-לאומית? בידוד בינלאומי? מה ימנע מאותם ילדים לקום ולחפש את עתידם בלונדון, בברלין או בניו יורק? בוודאי שלא הטפות המוסר של שרי ממשלת ישראל. אנחנו חייבים לשאוף ליותר. אנחנו חייבים לתת להם תקוה אזרחית, כלכלית ומדינית".

כמו כן התריע הרצוג על האלימות ההולכת וגוברת בחברה הישראלית: "שוב אותן תמונות מחרידות מהימים שלפי הרצח מתערבבות במציאות האלימה של היום. אני נחרד לאור דבריו של אח של הרוצח המתועב שמקבל במה נרחבת לפרוש את משנתו".

הערב, בשעה 20:30, תקיים מפלגת העבודה טקס אזכרה ליצחק רבין, סביב אנדרטת יצחק רבין למרגלות בניין העירייה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן