Skip to content

בעקבות הטבח בחומס: גל מחאות אנטי-סורי ברחבי העולם

העולם כמרקחה בעקבות טבח חומס. מפגינים במצרים העלו את שגרירות סוריה באש. בהפגנה בקנברה פרצו המוחים לשגרירות, גרמו לה נזק ובזזו רכוש. ובסוריה? שם התכנסו מפגינים כדי להודות לרוסיה ולסין על הווטו שהטילו באו"ם נגד ההצעה לפעול נגדה מאת גרשון גירון אירועי הדמים בחומס, שבהם מצאו את מותם מירי כוחות הביטחון הסוריים למעלה מ-300 איש […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

העולם כמרקחה בעקבות טבח חומס. מפגינים במצרים העלו את שגרירות סוריה באש. בהפגנה בקנברה פרצו המוחים לשגרירות, גרמו לה נזק ובזזו רכוש. ובסוריה? שם התכנסו מפגינים כדי להודות לרוסיה ולסין על הווטו שהטילו באו"ם נגד ההצעה לפעול נגדה

מאת גרשון גירון

המחאה מתרחבת - אלימות בלונדון
פרצו לשגרירות. קרב בין שוטרים למפגינים בלונדון

אירועי הדמים בחומס, שבהם מצאו את מותם מירי כוחות הביטחון הסוריים למעלה מ-300 איש בסוף השבוע בלבד, הציתו גל של מחאות בעולם נגד משטר אסד ושיטות הדיכוי שלו. בערים שונות על פני הגלובוס, מלונדון ועד קנברה, תקפו מפגינים נציגויות רשמיות של סוריה, ואף העלו באש את השגרירות הסורית בקהיר. כך מדווחת סוכנות הידיעות אסושיאייטד פרס.

מפגינים בקנברה,בירת אוסטרליה, קראו סיסמאות נגד משטר הנשיא אסד במהלך הלוויות שניים מהרוגי ההתנגשויות בעיר אידליב שבצפון סוריה. לדברי משטרת אוסטרליה, ההמון פרץ במוצאי שבת לתוך שגרירות סוריה שברובע הדיפלומטי של קנברה, וגרם נזק משמעותי לקומת הקרקע של הבניין. ממלא מקום השגריר הסורי, ג'אוודאת עלי, דיווח כי חמישים איש פרצו מבעד לדלת הכניסה, שברו רהיטים וגנבו מחשבים. עלי האשים את התקשורת האוסטרלית כמי שדיווחיה על המתרחש בסוריה מסיתים למה שכינה "מעשים ברבריים" ו"טרור".

בסידני התכנסו כמפגינים תחת המסר לאזרחי סוריה: "אתם לא לבד".

שר החוץ של אוסטרליה, קווין ראד, הביע את "דאגתה העמוקה" של ממשלתו בגין ההתקפה. "להתנהגות כזאת אין מקום באוסטרליה", הודיע בתגובה רשמית. ראד הוסיף שהוא מזועזע מהווטו שהטילו רוסיה וסין במועצת הביטחון של האו"ם על ההחלטה שנועדה לשים קץ לשפיכות הדמים בסוריה.

מפגינים פרצו בשבת גם לבניין שגרירות סוריה בלונדון. המשטרה המקומית השתמשה באלות להדוף אותם, ושנים עשר מהם נעצרו.

בחזה חשוף - נגד אסאד
בחזה חשוף. מפגין נגד אסד

אירוע דומה התרחש גם באתונה, שם עצרה המשטרה 13 אנשים שפרצו לבנין שגרירות בבוקר יום שבת. בברלין פרצו ביום שישי 20 איש לתוך שגרירות סוריה וגרמו נזק למשרדים.

הפגנות מחאה התקיימו גם במדינות ערב. מפגינים סוריים בקהיר הציתו בליל שישי חלק מבנין שגרירות סוריה במצרים, ובכוויית ניפצו מפגינים את חלונות השגרירות והניפו את דגל האופוזיציה. לדברי סוכנות הידיעות של כוויית כמה אנשי ביטחון נפגעו בתגרה עם המפגינים. טריפולי שבלוב השתלטו כ-300 גולים סוריים ותומכיהם המקומיים  על שגרירות סוריה בעיר ותלו את דגל האופוזיציה על שער הבניין.

מחאות פרצו גם סביב שגרירות סוריה בתוניסיה, שפרסמה בסוף השבוע את החלטתה לגרש את השגריר הסורי ולבטל את הכרתה במשטרו של בשאר אסד. זאת, בתגובהלמה שכינתה בהודעתה "טבח עקוב מדם" בעיר חומס.

באוטווה, בירת קנדה, מרחו מפגינים צבע אדום על גגון הכניסה לבניין שגרירות סוריה, כך מדווח ה"ניו יורק טיימס". במנהטן התכנסו עשרות מפגינים מול בניין האומות המאוחדות, קראו לסילוקו של אסד מהשלטון והניפו דגל סורי גדול בפינת רחוב 47 והשדרה הראשונה.

ה"דיילי סטאר" הלבנוני מדווח מביירות שארגון אל-ג'מעה אל-אסלאמייה, פלג של האחים המוסלמים הפועל במדינה, יקיים היום שביתת שבת מול שגרירות רוסיה בלבנון, במחאה על הווטו שהטילה רוסיה על הצעת ההחלטה באו"ם.

סוכנות הידיעות הרשמית של סוריה, SANA, דיווחה כי אזרחים רבים התכנסו מחוץ לשגרירויות רוסיה וסין בדמשק כדי להביע את הערכתם על עמדת שתי המדינות במועצת הביטחון שדחתה את ההתערבות בענייניה הפנימיים של סוריה ותמכה ברפורמה במדינה. הנאספים קראו סיסמאות המודות לרוסיה ולסין, מבטאות דבקות בעצמאות סוריה, ודוחות התערבות בינלאומית בענייניה הפנימיים ואת הקשר הנרקם נגדה במועצת הביטחון ובתקשורת.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן