Skip to content

עופר עיני מתפטר מתפקיד יו"ר ההסתדרות

אחר שמונה שנים בתפקידו הודיע עיני לראשי סיעות הקואליציה בהסתדרות: "אני חש תחושת מיצוי ורצון לצאת לדרך חדשה". עיני ימליץ בצהריים בפני נבחרי ההסתדרות על מועמדותו של אבי ניסנקורן, יו"ר האגף לאיגוד מקצועי, ליו"ר הבא - בהתאם לחוקת ההסתדרות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הבוקר נפגש יו"ר ההסתדרות עופר עיני עם ראשי סיעות הקואליציה בהסתדרות. בפגישה זו הודיע לראשי הסיעות על החלטתו לסיים את תפקידו כיו"ר ההסתדרות החל מתחילת פברואר. הודעתו המפתיעה הכתה כרעם ביום בעיר את המגזר הציבורי, העסקי והממשלתי. עיני נחשב לאיש הכלכלי החזק ביותר בישראל, זוכה לאהדה ציבורית רבה, שליטתו בהסתדרות היא ללא ערעור והשפעתו על החיים בישראל עצומה. לכן, איש לא מבין מה עומד מאחורי הודעת ההתפטרות המפתיעה.

כרעם ביום בהיר? יו"ר ההסתדרות עופר עיני (צילום: ציפי מנשה)
כרעם ביום בהיר? יו"ר ההסתדרות עופר עיני (צילום: ציפי מנשה)

"בפברואר 2014 ימלאו שמונה שנים לכהונתי בתפקיד יו"ר ההסתדרות. אני חש תחושת מיצוי ורצון לצאת לדרך חדשה. בתקופה זו הגיעה ההסתדרות לשיאים חסרי תקדים בכל הקשור להשפעתה על המשק, החברה הישראלית ועל ציבור העובדים והגמלאים והיא זוכה לאהדה רבה בקרב הציבור כולו. בשנות כהונתי הצליחה ההסתדרות להוביל למהלכים היסטורים ביחסי העבודה בישראל ובניהם – פנסיית חובה לכלל ציבור העובדים; הסכמים קיבוציים לטובת עובדי הקבלן; הגדלת שכר המינימום ומבחינתי – נקודת השיא מתרחשת בימים אלו כאשר מאות מקומות עבודה חדשים מתאגדים במסגרת ההסתדרות", מסר עופר עיני.

בישיבת הנהגת ההסתדרות, היום בשעה 12:00, הודיע יו"ר ההסתדרות על כוונתו להמליץ בפני בית נבחרי ההסתדרות על מועמדותו של אבי ניסנקורן, יו"ר האגף לאיגוד מקצועי, ליו"ר ההסתדרות הבא, וזאת בהתאם לחוקת ההסתדרות.

המועמד. אבי ניסנקורן יו"ר האגף לאגוד מקצועי בהסתדרות (צילום: יעקב זגורי)
המועמד. אבי ניסנקורן יו"ר האגף לאגוד מקצועי בהסתדרות (צילום: יעקב זגורי)

בשנים האחרונות שימש אבי ניסנקורן בהצלחה רבה בתפקיד יו"ר האגף לאיגוד מקצועי והוא זוכה לאמון ולאהדה רבה בקרב האגודים, המרחבים, ועדי העובדים וציבור העובדים. במסגרת תפקידו הוביל ניסנקורן את מרבית המשאים ומתנים שניהלה ההסתדרות מול הממשלה והסקטור העסקי והוכיח כי הינו ראוי להוביל את ההסתדרות בשנים הבאות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם יו״ר ההסתדרות עופר עיני. בשיחה ציין ראש הממשלה את שיתוף הפעולה הענייני בין הממשלה, המעסיקים וההסתדרות בפתרון מחלוקות במשק, והודה לעיני על האחריות והערכה ההדדית שאפיינו את עבודתם המשותפת. ראש הממשלה נתניהו אמר כי הוא מצפה להמשך שיתוף פעולה שכזה גם בעתיד.

שר הכלכלה, נפתלי בנט, הגיב היום על הודעתו של יו"ר ההסתדרות עופר עיני: "מהיכרותי הקצרה עם עופר, גיליתי אדם ערכי שדואג בראש ובראשונה לעובדים אך גם מגלה אחריות לצרכי המשק, זאת על אף שלא הסכמנו על כל הנושאים. הדאגה לעובדים היא חלק משמעותי מתפקידי כשר הכלכלה ואני מאמין שנמשיך להוביל קדימה, ביחד עם ההסתדרות שהיא שחקן חשוב ומרכזי, את העובדים ואת המשק ולצלוח את האתגרים הניצבים בפניו בשנים הקרובות".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן