Skip to content

בית משפט השלום שחרר למעצר בית את גפסו

ראש עיריית נצרת נעצר שוב היום בחשד לעבירות חמורות של קבלת שוחד, חדירה למחשב, תקיפה ועוד. בעוד הוא ועורכת דינו טוענים כי הוא נרדף, פנתה התנועה לאיכות השלטון ליו"ר הכנסת וקראה לו להעמיד לסדר את יו"ר ועדת הפנים ח"כ מירי רגב שנתנה לגפסו במה בוועדת הכנסת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית משפט השלום בחיפה, שיחרר אחר הצהריים את ראש עיריית נצרת עילית שמעון גפסו, שנעצר היום (שלישי) בשעות הבוקר על ידי משטרת ישראל בחשד לעבירות של קבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים, פגיעה בפרטיות, חדירה של כדין למחשב וכן עבירת תקיפה. משטרת ישראל ביקשה לעצרו לשבעה ימים במעצר בית, לאסור עליו להיכנס למבנה עיריית נצרת עילית למשך 30 יום, לאסור עליו ליצור קשר עם חשודים ועדים, להפקיד ערבות עצמית של 50 אלף שקלים ולאסור יציאתו מהארץ.

שמעון גפסו (צילום: אתר העירייה)
שמעון גפסו (צילום: אתר העירייה)

שולמית ברסלב הורתה על מאסר בית בן 4 ימים אך אפשרה לו בתום ארבעת הימים לחזור לעבוד בעירייה. כמו כן אסרה על השופטת ליצור קשר עם מי שמעורב בפרשה לרבות אנשים שהמשטרה תגיש ברשימה מפורטת.

גפסו עוכב לחקירה יחד עם איש עסקים מקומי, שעוכב גם הוא לחקירה ושוחרר בהמשך. לפי החשד ראש עיריית נצרת עילית מנע סגירה של אולם אירועים בבעלותו של איש העסקים ואפשר להפעיל את האולם ללא היתרים נדרשים, זאת בתמורה לכספים שחלקם הועברו אליו בהסוואה. בנוסף, חשוד גפסו בפגיעה בפרטיותם של כמה אנשים באמצעות פרסום פרטים אישיים הנוגעים להם והוצאת חומרים ממחשב של גורם אחר בעירייה.

ראש העירייה הנבחר נחשד גם בתקיפתה של חברת הכנסת חנין זועבי, תושבת נצרת, שהתלוננה על כך שהוא תקף אותה במהלך חודש יולי השנה. זועבי בתגובה למעצרו: "טוב שלפחות לגבי חלק מהחשדות נגדו מתנהלת חקירה רצינית, והוא נעצר. אני מקווה שהוא יקבל את העונש שמגיע לו. אלו הן עוולות של גזענות והסתה וטיפוח שיח של שנאה, שהן סוג יותר מסוכן של שחיתות. באמצעותן אתה משחית עם ותרבות".

"הם לא הצליחו לעשות את זה בדרכים דמוקרטיות", הגיב גבסו למעצרו, "אז הם מנסים בדרך הזו, של העלאת פרשיות מהעבר". לטענתו, "מדובר באירועים שהתחוללו ב-2010-2009". בעניין חברת הכנסת אמר: "פתאום העלו איזו תקיפה לכאורה נגד חנין זועבי. זה לא רציני". בצאתו מהבית המשפט אמר: "אני אדם חזק ודברים כאלה לא שוברים אותי. אני חף מפשע ואתם תראו את זה בסופו של דבר. הציבור בנצרת עילית אמר את דברו, וב-12 בחודש אני מזמין את כולם ללשכת ראש העיר לראות אותי נשבע".

עורכת דינו, פנינת ינאי, הגיבה לחשדות ואמרה כי זוהי "תלונה של חורשי רעה". לדבריה מדובר בתלונה שהוגשה ונמסרה למשטרה בשנת 2012. "כעת אנו ב-2013, אז התזמון מדבר בעד עצמו". לגבי הבקשה להרחיקו מהעירייה ל-30 יום אמרה: "מלבד פגיעה בערכים דמוקרטיים. התנאים האלה אבסורדיים. רוצים לתפוס מסמכים, אפשר היה להוציא צו חיפוש ולהגיע בהפתעה כמו שעשו הבוקר. אם רוצים לתפוס מחשב, זה ניתן לעשות בחמש דקות. אני מבקשת מבית המשפט לא לתת לזה יד".

תגובת עיריית נצרת עילית למתרחש הייתה ש"העירייה רוחשת כבוד רב לרשויות החוק במדינת ישראל. כל מסמכי העירייה פתוחים וגלויים בפני נציגי החוק ומתקיים שיתוף פעולה מלא".  בנוגע לדרישת המשטרה להרחיק את מרשה מהעירייה אמרה הפרקליטה כי "מדובר בדרישה אבסורדית מגוחכת וחסרת כל אחיזה". ינאי טענה כי לא מרחיקים ראש ראשות "לאחר שנבחר בהליך דמוקרטי".

התנועה לאיכות איכות השלטון: להוקיע את ח"כ רגב 

תוך כך פנה היום מנכ"ל התנועה לאיכות השלטון, אלי סולם, ליו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, בבקשה להוקיע את התנהלותה של יו"ר ועדת הפנים ח"כ מירי רגב, ולייצר נורמות התנהלות שלא יאפשרו למואשמים בעבירות ציבוריות חמורות להשתמש בבמת הכנסת בדיונים שונים. פניית מנכ"ל התנועה לאיכות השלטון נעשתה בהמשך לדיון השערורייתי שנערך ביום רביעי שעבר, 30.10.13, בוועדת הפנים ואיכות הסביבה שבראשות מירי רגב בו ניתנה במה לראש עיריית נצרת עילית. יו"ר הכנסת הוציא היום הודעה לפיה "לא נפל כל פגם בהתנהלותה של רגב". בהמשך להודעת היו"ר הזדרז היועץ המשפטי של הכנסת והבהיר שההודעה שפורסמה מלשכתו של אדלשטיין "אינה נכונה ולא מייצגת את עמדת היועץ המשפטי לכנסת".

סולם כתב לאדלשטיין: "לא רק שהוענק גיבוי למתן במה בכנסת ישראל לאדם כמו גפסו, נגדו עומדים אישומים קשים וחמורים, תוך התעמרות בשומרי הסף המשרתים ברשות המקומית וזכו לצווי הגנה ממבקר המדינה – היום אף הגדיל לעשות יו"ר הכנסת וגייס את היועץ המשפטי של הכנסת בעל כורחו 'להכשיר' את השרץ".

חברת הכנסת זועבי טענה בנוסף כי גפסו הסית נגד תושבי נצרת ונגדה בקרב משרדי הממשלה: "גפסו שלח מכתב לשר הפנים וביקש לתאר את נצרת כעיר עוינת, ואת זועבי כאישה טרוריסטית", אמרה זועבי.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן