Skip to content

בתי"ס ממלכתיים יוכלו לבחור רבנים ומרצים מכל זרם ביהדות

כך התחייב שר החינוך, שי פירון, במכתב למנכ"ל עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון, הרב עו"ד אורי רגב. המכתב נשלח בתגובה לפנייה של רגב בעקבות מינוי רב אותודוקסי שיקדם לימודי זהות יהודית בבתי ספר ממלכתיים בקריות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בתי ספר ממלכתיים יוכלו לבחור רבנים או מרצים ליהדות מכל זרם שהוא ולא יחויבו למנות רבנים אורתודוקסיים. כך מתחייב שר החינוך הרב שי פירון מיש עתיד במכתב למנכ"ל עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון, הרב עו"ד אורי רגב. המכתב נשלח בתגובה לפניה של רגב בעקבות מינוי רב אורתודוקסי, שיקדם לימודי זהות יהודית בבתי ספר ממלכתיים בקריות.

לא רק רבנים אורתודוקסיים. שי פירון (צילום: ויקיפדיה)
לא רק רבנים אורתודוקסיים. שי פירון (צילום: ויקיפדיה)

השר פירון כתב לרב רגב כי הוא מקבל את הערתו. "בימים אלה אנו פותחים בחשיבה מחודשת שתאפשר לכל בית ספר לבחור את המתווכים המתאימים לו, ללא קשר לזרם זה או אחר", כתב השר פירון.

הרב אורי רגב ברך על תשובת שר החינוך וקרא לו למהר ולהוציא הנחיה ברורה ברוח זו, "כדי שיהיה ברור שכל בית ספר יכול לבחור מתווכים ליהדות ברוח שמתאימה לתלמידיו ולהוריהם ונגמר המונופול האורתודוקסי על הפצת היהדות בבתי הספר".

הרב אורי רגב פנה לשר פירון בעקבות ידיעות בתקשורת לפיהן  יוזמת מנהלת מחוז חיפה במשרד החינוך, רחל מתוקי, מינוי  "רב בית ספרי" – לכל בית ספר יסודי ממלכתי בקריית חיים ובקרית ביאליק. עוד התפרסם כי אם הפיילוט יוכתר בהצלחה, הוא יורחב לבתי ספר נוספים באזור.

רגב כתב לפירון, כי "ברור שאם אכן מדובר במינוי רבנים אורתודוקסיים בלבד לבתי הספר הרי זו יוזמה פסולה ומסוכנת, אשר אף חוקיותה מוטלת בספק – וניאלץ להיזקק לבדיקתה על ידי בתי המשפט". הוא הזכיר לשר החינוך את התבטאויותיו בזכות פלורליזם דתי. "אני מקווה", כתב רגב, "שהבהרה והנחייה מצידך בדחיפות, אשר תבטיח כי יוזמה זו תיעשה מתוך מחויבות לפלורליזם תיישב את החששות".

לדברי רגב, "עם כל החשיבות הנודעת לרבנים במסורת ישראל לדורותיה, יש להעלות סימן שאלה אם רב הוא ה"מתווך" היחיד האפשרי בין ערכי היהדות ותכניה לבין אוכלוסיית בתי הספר הממלכתיים. ברור כי כיום יש לא מעט מחנכים בעלי ידע וכשרון בתחום ההתחדשות היהודית, אשר יטיבו לא פחות מרבנים להעביר מסרים חשובים אלה לאוכלוסיית בית הספר, ובמיוחד בתי הספר החילוניים".

עוד ציין רגב כי "אף אם יוחלט כי יש ערך מוסף דווקא לרבנים בהקשר חינוכי זה, הצטערתי שלא הובהר על ידי דוברות משרד החינוך כי אין מדובר דווקא ברבנים אורתודוקסיים, אלא ישולבו בתפקיד זה רבנים מכל הזרמים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן