Skip to content

ניצחונות לדמוקרטים בבחירות בארה"ב ועידן חדש בניו יורק

ביל דה-בלסיו הביס ברוב מוחץ את יריבו הרפובליקני לראשות העיר ניו יורק. לראשונה בעיר: ראש עירייה ליברלי ויותר מסים לעשירים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
משפחת דה-בלסיו - עידן חדש בניו יורק?
משפחת דה-בלסיו - עידן חדש בניו יורק?

ביל דה-בלסיו, אמריקני ממוצא איטלקי, הוא ראש עירית ניו יורק, הדמוקרט הראשון מאז 1989, אחרי שהביס ברוב מוחץ, בסיסמת "הקדמה", את יריבו הרפובליקני. הוא נבחר על סמך מצע ליברלי ומתקדם מובהק ולא היסס להתחייב במערכת הבחירות להעלות את המסים בעיר למרוויחים מעל 500,000 דולרים. הכסף יופנה למערכת החינוך.

ראש העירייה החדש מתכנן לרכז את מאמציו ברבעים העניים יותר בעיר, שמבקרי ראש העיר היוצא, מייקל בלומברג, טוענים שהזניח לטובת מנהטן.

דה-בלסיו, 52, הוא יליד מנהטן והיה עד לאחרונה הפרקליט הציבורי של ניו יורק, המקשר בין ראש העיר לאזרחים. הוא הביס את יריבו הרפובליקני, ג'ו לוטה, הממונה לשעבר על התחבורה הציבורית בעיר, שזכה לשבחים על תפקודו במהלך ואחרי הסופה "סנדי".

במערכת הבחירות הדגיש לוטה את חיזוק הביטחון האישי, אבל לא היה די בכך. הבוחרים העדיפו, כדברי דה-בלסיו: "כיוון חדש לעירנו". דה-בלסיו הביס את לוטה ברוב מכריע ויהיה ראש העיר ה-109 של ניו יורק. שלא כמקובל הוא נשא את נאום הניצחון ב-YMCA, בשכונת הולדתו, פארק סלופ, בברוקלין, ולא בלובי של מלון מפואר במנהטן. "אנו מאוחדים באמונתנו שאסור לעירנו להשאיר מאחור שום תושב של ניו יורק", הוא אמר. "אזרחי העיר הזאת בחרו בנתיב הקדמה".

דה-בלסיו הופיע על הבמה חובק את אשתו צ'ירליין, אפריקנית אמריקנית ודו-מינית מוצהרת, וילדיו, צ'יארה ודנטה, שכולם נטלו חלק פעיל במערכת הבחירות. גם סלבריטאים רבים תמכו בו ובחגיגת הניצחון נצפו השחקניות סוזן סרנדון וסינת'יה ניקסון, כוכבת סדרת הטלוויזיה סקס והעיר הגדולה.

בנאום הוויתור שלו אמר המועמד הרפובליקני שהפסיד לתומכיו במנהטן: "זה היה קרב טוב, קרב ששווה להילחם", אבל, הוא רמז למערכת הבחירות, "למרות מה שאולי שמעתם, כולנו עיר אחת, אנו רוצים שעירנו תנוע קדימה, לא אחורנית, ואני מקווה שראש העיר הנבחר יבין זאת בהקדם, לפני שיהיה מאוחר מדי".

כריסטי - האם בדרכו לבית הלבן?
כריסטי - האם בדרכו לבית הלבן?

במדינת וירג'יניה, מעוז רפובליקני בעבר, ניצח הדמוקרט טרי מקאוליף את יריבו הרפובליקני, קן קוצ'ינלי, בבחירות למשרת מושל המדינה. וכריס כריסטי, המושל הרפובליקני המתון והכריזמטי של ניו ג'רזי, נבחר שוב ברוב סוחף למשרתו, אפשר שבדרכו אל הבית הלבן.

הבחירות שהתקיימו אתמול נחשבות מבחן מוקדם למעמד שתי המפלגות לקראת בחירות אמצע התקופה לקונגרס, שיתקיימו בשנה הבאה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן