Skip to content

וינשטיין מכשיר את שלטון החונטה הישראלי

ספק אם אפילו בגוגל תצליחו למצוא קשר בין וינשטיין לנאמן ולזוהר. תנסו. היועץ וינשטיין, שהגדיר לתקשורת את משפט ליברמן כתיק החשוב ביותר שלה, בוודאי מרים עכשיו כוסית עמוקה של ויסקי משובח מהדיוטי פרי של בלרוס
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חוּנְטָה – כִּנּוּי בְּאַרְצוֹת אָמֵרִיקָה הַלָּטִינִית לְכַת קְטַנָּה (בְּעִקָּר צְבָאִית) הַשַּׁלֶּטֶת בַּמְּדִינָה, בְּעִקָּר אַחֲרֵי מַהְפֵּכָה מְדִינִית, אבן שושן. זה התחיל בשנת 1996 עם בחירתו לראש ממשלת ישראל של ביבי "הרצחת וגם ירשת" נתניהו. ליברמן היה מנכ"ל המשרד הכל יכול. ביומו הראשון הוא התבטא נגד היועץ של רבים דאז, מיכאל בן יאיר, כי צריך להחליף אותו ב"יועץ משלנו" וכך נולדה עסקת בראון הידועה לשמצה, עם החברים הזכים והטהורים אריה דרעי וצחי הנגבי. דור המצביעים הנוכחי לא מכיר ולא יודע – לא היה אז פייסוש.

מאז נבחרו היועצים תחת ההגדרה המועדפת של השלטון כ"נוחים ככל האפשר", גם בסינון של הוועדה הציבורית הממליצה. הם המליצו על מני מזוז לאחר שעו"ד אלי זוהר הסיר את מועמדותו, ותעשו חיפוש בגוגל מי הוא עו"ד אלי זוהר ומי הם לקוחותיו וחבריו הקרובים. לא תופתעו.

(צילום: נועם מושקוביץ)
כשתיק החוץ שמור לו, אפשר להעיד רק בדרך אחת (צילום: נועם מושקוביץ)

היועץ המשפטי לממשלת ישראל משנת 2010, מר עו"ד וינשטיין, הוא בדיוק מינוי כזה נוח לחונטה השולטת, ונבחר באופן אישי "בלי היכרות מוקדמת" על ידי ביבי והחבר עו"ד שר המשפטים לשעבר מר יעקב נאמן. ספק אם אפילו גוגל תצליח למצוא קשר בין וינשטיין לנאמן ולזוהר. תנסו. וינשטיין שהגדיר לתקשורת את משפט ליברמן כתיק החשוב ביותר שלה, בוודאי מרים עכשיו כוסית עמוקה של ויסקי משובח מהדיוטי פרי של בלרוס. הוא הצליח לזכות את ליברמן, וחוגג כמו כל סניגור מצטיין. מצד אחד התקשורת תדווח כי זהו עוד "יום כיפור" לפרקליטות, יום כיפור ארוך ומתמשך ללא תאריך סיום, אפילו עם שעון חורף מקוצר. מצד אחר, לסניגור הצמרת שמונה להיות התובע הראשי של מדינת ישראל, שבין לקוחותיו היו פוליטיקאים בכירים רבים, ושהגן בחירוף נפש על קשרי הון-שלטון, זה ניצחון מתוק, כי הרי בדיוק בשביל זה הוא מונה לתפקידו. הסנגור של ליברמן.

מי שפעל רבות לשכנע את הציבור כי ביטול התיקים הכבדים של ליברמן הוא מוצדק ביותר מחוסר ראיות מספקות להעמדה לדין, למרות התנגדות פרקליטים אחרים והתפטרות של חלקם עקב ההחלטה הזו, הוא מר סניגור פרטי לממשלה, וינשטיין. אל תחפשו רבדים עמוקים מדי ומושחתים יותר מאלו, אין כאן שחיתות. עו"ד וינשטיין עושה תפקידו נאמנה כי הוא רק נשכר להגן על ליברמן ועל ביבי מתיק ביביטורס, תיק שייסגר אולי בעוד דוח ציבורי. כתודה למאמציו היעילים מאוד הוא ימונה לשופט בית המשפט העליון כבר בקרוב. זה הבונוס, אין כאן שחיתות. אֶתְנָן – מַתָּנָה, מִנְחָה, שָׂכָר (בייחוד לזונה), אבן שושן.

וינשטיין החליט עבור הפרקליטות הפיסחת מה יהיה, ומי שרוצה לדעת עוד מומלץ לו לקרוא את הראיון עם עו"ד אביה אלף ממשרד המשפטים. גם פרקליט המדינה עו"ד משה לדור, שעל שמו רשומים כמה וכמה כישלונות מהדהדים בפרקליטות, סבור היה כי צריך להגיש כתב אישום בתיקים "הכבדים" נגד ליברמן. הוא לא ידע ששיקול דעתו בנושא ליברמן שווה ערך לנייר טואלט. אז מה אם נעלמו לא כדרך הטבע, שלושה עדים מרכזיים בפרשיות ליברמן ואחת מקפריסין מתה מפחד עד כי שכחה את כל האירועים שהיו וחזרה בה מעדותה? ברור שמעתה כולנו זכאים להחלטות מקלות כאלו של משרד המשפטים, ואני בטוח שווינשטיין דוגל בשיוויון לכל. בלי שמץ של ציניות, זה ברור.

איפשהו בדרך בין הדוחות הציבוריים העלובים על נתניהו מהקדנציה הראשונה, דרך שלל משפטים מביכים ונפסדים שקיבעו את המושג "יום כיפור לפרקליטות", שמגיע אצלה פעמיים בשנה לפחות, דרך תיקים מטופשים כמו אוסף העטים של אולמרט, ביטול התיק היווני של שרון בגלל המהלך ההיסטורי של ההתנתקות מעזה, או בל נשכח את אי העמדתו לדין של מר ביטחון אהוד ברק על עוזרת בית לא חוקית, אותה החלטה תמוהה שממנה נהנה גם וינשטיין. שניהם העלילו על האישה. כך קיבלנו מערכת משפטית במדינה כביכול דמוקרטית, שפועלת להגנת השלטון ונבחריו ואלו בלבד. אף אחד אחר בעם לא נהנה מהספקות המשפטיות הנדרשות, כי אצל כולנו הכל עובר לבית המשפט. אנחנו זה לא שלטון ההון שממנה לעצמו את פועליו הנמרצים בממשלת ישראל.

"המערכת המשפטית בידינו", מנשקים את עצמם בכירי הפוליטיקאים, עולצים ושמחים מיין ודבש חרובים. היום הסתיים בהצלחה פנומנאלית השלב הראשון והחשוב ביותר להגנת השלטון, נכון יותר להגנת המשך השלטון. היום היינו עדים לתהליך המיסוד המשפטי של אחד מעמודי התווך החשובים ביותר והעשויים בטון מזוין, של קשרי הון-שלטון. זה היום שבו מתה המערכת המשפטית הישראלית והפכה להיות המערכת המשפטית של פוטינלנד.

גם אם למראית עין תגיש הפרקליטות ערעור למחוזי על הזיכוי הזה, וחובתה היא להגיש בכל מקרה, כמו במקרה אולמרט (ועל סמך אולמרט, היא לא תגיש), זה לא ישנה את השינוי שעובר על מוסדות השלטון ויסודות הדמוקרטיה הישראלית. השלב השני נמצא כבר במהלכים מתקדמים מאוד עם ניסויי שטח "באש חיה" וזה ההשתלטות על כחולי המדים, אוכפי החוק במדינה. אותה משטרה פוליטית ורקובה שמפגינה אלימות קשה נגד פעילי מחאה סוציאלית, פעילים לא אלימים, עוצרת אותם ומעמידה לדין, אותה משטרה שלא עושה כלום נגד מבצעי תג מחיר, אלימות מתנחלים והסתה פרועה של רבנים. To Serve and Protect, זו סיסמת המשטרה בארה"ב שאומצה בחום על ידי משטרת ישראל, רק שכאן התבלבלו והם משרתים ומגנים על השלטון במקום על העם.

ליברמן יצא היום זכאי ממשפט פלילי על כך שקיבל דוחות חקירה סודיים מאיש אמונו שמונה לתפקידים רמים בשירות הציבורי תחת ליברמן עצמו, ואף הורשע בבית המשפט. זה הליברמן שנתן אינספור סיבות ותירוצים בבית המשפט, שקנה את כל ההסברים שלו, כנראה מהחשש פן יבולע להם, כי ככה ביבי אמר להם ישירות מעל גבי העיתונים, מיום בחירתו לקדנציה הנוכחית. ראש ממשלה שמודיע לכל העולם כי הוא שומר את תיק החוץ לליברמן, זה ראש ממשלה שפוגע במכוון בשלטון החוק ובצדק המשפטי, ושלטון החוק לא עניינו של ביבי, כבר למדנו היטב.

כאשר עומדים לדוכן העדים בכירי משרד החוץ ויודעים שליברמן חוזר לתפקידו, או מישהו מטעמו של ליברמן, כי התיק שמור (!) – הם יכולים להעיד רק בדרך אחת "לא יודע, לא מכיר, לא שמעתי, הכל שקרים". הם יודעים מצוין איפה מרוחה החמאה ובאיזו מהירות ראשם ייערף באפטר פרטי שבסיום משפטו של ליברמן. גם השופטים יודעים היטב איך בנויה מערכת המשפט ומי בדיוק ממנה מקדם אותם כשופטים. כולם למדו עם מי אסור להסתכסך. זו האמת הקרה והפשוטה. שופטים הם בני אדם, עם משפחות, עם פרנסה. מהפיכת השלטון הימני פאשיסטי הסתיימה במותה של מערכת משפט עצמאית, דמוקרטית, ישראלית.

[related-posts]

4 Comments

  1. שרה
    9 בנובמבר 2013 @ 17:08

    זיו טרנר, לא הגזמת?

    • זיו טרנר
      10 בנובמבר 2013 @ 18:34

      היכן ההגזמה?

  2. lil
    6 בנובמבר 2013 @ 17:17

    אז אתה מאשים את ראש הממשלה בנימין נתניהו ברצח רבין?
    אולי תבדוק את "טוהר המידות" בשב"כ?

    • זיו טרנר
      6 בנובמבר 2013 @ 17:45

      לא מאשים אותו ברצח, אלא מאשים אותו בהיותו אחד ממובילי ההסתה שהובילה לרצח רבין והוא הנהנה העיקרי מזה. זו ההיסטוריה שלנו, אפילו אם תנסה לשכתב.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן