Skip to content

נחנך מסלול הסעה חדש E (אקו) בנתב"ג

המסלול מקצר את זמן ההסעה מרחבות החנייה למסלול הראשי בנמל – 08-26. מטוס אל על, בטיסה 007 לניו יורק חנך הבוקר את המסלול
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רשות שדות התעופה (רש"ת) פתחה היום לפעילות אווירית את מסלול ההסעה החדש E (אקו) בנמל התעופה בן גוריון, המקצר את זמן ההסעה מרחבות החנייה למסלול הראשי בנמל – 08-26, לנקודת המראה 26. מטוס של חברת אל על, בטיסה 007 לניו יורק חנך הבוקר את מסלול E בדרכו לעמדת ההמראה הזאת.

"אל על 007 אתה עושה היסטוריה", אמר הבוקר, במערכת הקשר, שמואל זכאי מנהל נתב"ג לקברניט אל על, אשר חנך את מסלול ההסעה החדש E (אקו)… "לכבוד הוא לנו", השיב הקברניט/

מטוס אל על, בטיסה 007 לניו יורק, חנך הבוקר את מסלול ההסעה החדש E (אקו) בנתב"ג. צילום: משה שי
מטוס אל על, בטיסה 007 לניו יורק, חנך הבוקר את מסלול ההסעה החדש E (אקו) בנתב"ג. צילום: משה שי

מסלול ההסעה E (אקו) החדש מהווה נדבך מרכזי בפרויקט שדרוג מערך המסלולים בנתב"ג שאמור להסתיים ברבעון הראשון של 2014. המסלול ממוקם ממערב ובמקביל ממערב למסלול ההמראות והנחיתות – 03-21. הוא נסלל מאחר ומסלול 03-21 אמור לשמש בעתיד להמראות ולנחיתות לתנועה שאמורה להגיע לנתב"ג מצפון, מכיוון נתניה. עד כה הוא שימש מסלול הסעה לעבר נקודת ההמראה 26. יחד עם זאת המסלול החדש מקצר את זמני הסעת המטוסים מייעל את תפעול הנמל, גורם להפחתת זיהום האוויר וחוסך דלק לחברות התעופה. המסלול מוביל מרחבות החנייה ועד לחיבור עם מסלול 08-26, (בנקודת ההמראה 26), שהוא מסלול ההמראות הראשי בנתב"ג.

מסלול ההסעה החדש יאפשר למטוסים ובמיוחד אלו החונים ברחבות חניית טרמינל 1 זמן הסעה קצר למסלול ההמראות הראשי -08-26, בנקודת המראה 26. אורכו 2.700 מטר ורוחבו 60 מטר. הוא הותאם גם להסעת מטוסים גדולים כדוגמת מטוס איירבס A380.

מנהל נתב"ג שמואל זכאי שוחח עם אליעזר שקדי מנכ"ל אל על, וברך אותו על הרגע ההיסטורי שחברת על אל הייתה שותפה לו הבוקר. זכאי אמר, כי " ההסעה הראשונה לעבר מסלול ההמראה על מסלול E היא רגע היסטורי ומרגש עבורי. מסלול הסעה חדש, שלא היה קיים בנתב"ג, ושהוא מסלול מרכזי בפרויקט שדרוג מערך המסלולים, מהווה נקודת ציון היסטורית בנתב"ג.

מסלול ההסעה החדש E (אקו) צבוע ירוק, בצורת האות האנגלית L
מסלול ההסעה החדש E (אקו), נראה מצד ימין, צבוע ירוק, בצורת האות האנגלית L, ומקביל למסלול 03-21

לדברי זכאי, "נתב"ג הינו בין שדות התעופה הראשונים בעולם שהשקיעו בהתאמת התשתיות גם לדור העתיד של מטוסי הסילון. השלב האחרון בפרויקט המסלולים, המנוהל בלוחות זמנים קצרים, צפוי להסתיים בתחילת 2014, הודות לעבודה מאומצת סביב השעון פקוח ובקרה צמודים והכל תוך גידול בתנועת המטוסים והנוסעים בנתב"ג".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן