Skip to content

גזור ושמור: איך תראה כאילו אתה מבין ביין?

תמיד רציתם לדעת על יין, אבל לא היה לכם זמן ללמוד? להלן קורס מזורז ביותר "איך להראות כאילו אתם מבינים ביין". כשתגיעו למקום ותצטרכו לשתות - אנשים באמת יאמינו שאתם יודעים...
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תמיד רציתם לדעת על יין, אבל לא היה לכם זמן ללמוד? להלן קורס מזורז ביותר "איך להראות כאילו אתם מבינים ביין". כשתגיעו למקום ותצטרכו לשתות – אנשים באמת יאמינו שאתם יודעים…

מאת: שי שגב

הגעתם לערב משרדי סביב שולחן וארוחה טובה, ופתאום התחיל דיון סביב בקבוק היין. לא ידעתם מימינכם ומשמאלכם, אנשים זורקים מושגים טכניים, חקלאיים ושיפוטיים, שלא שמעתם ולא טעמתם בימי חייכם. איך יכול להיות שביין יש ליצ'י, שוקולד או כמהין, ומה זו לעזאזל העפיצות הזו?

האמת היא, שאף אחד בעולם לא באמת יודע הכול אודות יין. אנשים חכמים לא מתביישים לשאול שאלות 'טיפשיות', ואין אדם בעולם שמכיר את כל הזנים, אזורי היין והשנים הטובות לכל בציר. בעולם ישנם מאות זני יין, אשר מפיקים מהם עשרות אלפים של יינות מרבבות מדינות.

להלן, כמה טיפים שיעזרו לכם "להיראות כאילו אתם באמת מבינים ביין". גזור ושמור:
.

איך תראה כאילו אתה מבין ביין?

רמה: קל עד בינוני                 מצרכים: יין פשוט, מחלץ פקקים וכוסית יין
.

הוראות הכנה

  1. קנו בקבוק יין פשוט, פתחו ומיזגו לכוסית יין – עכשיו מתחיל האתגר.
  2. סובלנות !!! אין לגמוע יין או "להוריד" את כוסית היין כמו שוט של טקילה גרועה. למדו לערסל את היין בכוס תוך כדי שאתם מחזיקים ברגלית הכוסית בלבד (כמובן, היזהרו על הבגדים בפעמים הראשונות). הראו כאילו אתם מביטים בכוס, לאחר מכן, התרכזו ועשו פרצוף כאילו אתם ממש ממש מתאמצים להבין מה קורה שם בפנים. רחרחו מעט, ומדי פעם לגמו לגימות קטנות. כעת יש לזרוק לאוויר כמה מילים, מבלי שתהיו בטוחים שאתם מבינים את משמעותם, כמו: "האף הייחודי של הכוס מרמז על דומדמניות בר, מינראליות ורמזים על אדמה רטובה. הפה לעומת זאת, לעיס, הפרי מוחצן כמו של דג מעושן. בהחלט פרדוקס מעניין"… אבל הכי חשוב, ללמוד ליהנות מהיין.
  3. ברגע שעברתם את כל שלבי הטעימה הנכונה, עברתם חצי מן הדרך. כעת יש להתחיל להכיר את תרבות ומושגי היין. צפו בסרטי יין, כמו "דרכים צדדיות", או "מונדובינו", כדי לשאוב מעט מהלכי התרבות. גלגלו ב"גוגל" ומצאו רשימות של יינות איכותיים מכל הזמנים – נסו ללמוד את שמות היקבים המובילים בעולם.
  4. בשומת, ארומה או בוקה, מילון היין העברי הוגדר בשנה האחרונה על-ידי האקדמיה העברית ללשון. ניתן לחוש וללמוד כמה מילים באתר האקדמיה. למדו מה פירוש "אף", "סיומת" או "רגליים" ביין. המילון הווירטואלי פשוט לתפעול ולגלישה.
  5. אם שאבתם את כל מושגי התרבות והמושגים, אתם מוכנים לערב המשרדי / משפחתי / עשיר בידידים, ובהחלט תרשימו את כל הסובבים אתכם. הראו להם איך להחזיק בכוס נכון, לרחרח ולהוציא פיוט חזנות על הבשומת הייחודית לעומת ריח החבית. על-מנת להשכיל קצת מעבר, מומלץ בחיפוש קל באינטרנט, להירשם לקורס יין בסיסי (5-6 מפגשים – בסביבות 1,200 שקל), אשר יעניק לכם מושגים, תרבות ומבחר גדול של טעימות, שלאחריו, תדעו גם לנאום הרבה יותר ממנכ"ל החברה.

טיפים ואזהרות

  • כל בקבוק יין הוא הופעה חיה בפני עצמו, אין בקבוק אחד שדומה לחברו.
  • אף – כשמדברים על ריח: אף פעם (!) אבל אף פעם – אל תשתמשו במילה 'ריח'. במקום זה בחרו ב'אף', 'בשומת' או 'בוקה'. אם היין לא מריח מכלום, יש לנסות משפטים כמו 'היין עדיין סגור, אתה לא חושב כך?"
  • אם אתם הולכים לארוחת ערב משרדית, התקשרו מראש למארגן האירוע או לאוצר היין ('סומלייה') במסעדה ונסו להבין אלו יינות אמורים להיות מוגשים לשולחן. רשמו את שמותיהם היטב כבר בשיחת הטלפון, ולאחר מכן עשו חיפוש מקיף באינטרנט (הכול מופיע שם). כשתגיעו לאירוע, תוכלו להראות לאחרים כמה אתם מכירים את היינות, והטעמים הקשורים בהם.
  • תפקידו האמיתי של אוצר היין במסעדה הוא לא רק להציע יין לסועד, כי אם להקשיב ולא לדבר יותר מדי; אוצרות יין – טובות יותר מגברים. אם היא באמת יודעת להקשיב ונותנת לך את כל תשומת הלב, אז אולי בכלל כדאי שתתחתן איתה.
    .

ערך מוסף

אם אתם יושבים במסעדה ואין אוצר יין, בקשו מהמלצר "אני רוצה יין אדום כבד באזור ה-120 שקל"; ברגע שתראו שהמלצר קצת מתבלבל ומתחיל להרהר מה יכול להתאים מהתפריט, מיד תפנו למלצר בעוצמה שגם הנוכחים בשולחן ישמעו: "אתה יודע מה, תשלח לי מישהו שבאמת מבין ביין !". תמתינו. ברגע שיגיע רב המלצרים או מנהל המשמרת, הגידו לו בלחש כי "אני רוצה יין אדום כבד באזור ה-120 שקל". שם תבצעו את אותה ההזמנה, אבל לפחות הצלחתם להערים על הנוכחים בשולחן כאילו אתם מבינים ביין, ובטח שיותר מהמלצר…


התמונות באדיבותPixomar / FreeDigitalPhotos.net, Digitalart / FreeDigitalPhotos.net
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן