Skip to content

דריכות שיא לקראת פרסום נתוני התעסוקה בארה"ב

המדדים המובילים בוול סטריט סגרו את יום המסחר במגמה מעורבת ובאסיה נרשמות הבוקר ירידות. בזירת המט"ח המקומי ממשיך הצמד שקל/דולר לדשדש בין 3.5- 3.55
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בהעדר נתוני מקרו משמעותיים, השווקים בעולם נסחרים בכבדות יחסית והמשקיעים ממתינים בדריכות שיא לפרסום דוח התעסוקה של ארה"ב. המדדים המובילים בוול סטריט סגרו את יום המסחר במגמה מעורבת ובאסיה נרשמות ירידות שערים בשעה זו.

באוסטרליה, נתוני התעסוקה שהתפרסמו לפני מספר שעות היו ממש מאכזבים והעיבו על הדולר האוסטרלי. על פי הנתון, המשק האוסטרלי אצליח לייצר בקושי 1,100 משרות במהלך חודש אוקטובר לעומת הצפי שעמד על תוספת של מעל 10000 משרות. נתון חודש קודם עודכן בחדות כלפי מטה מקרוב ל-9,000 ל-3,300 משרות. שיעור האבטלה עלה ב-0.1% ל-5.7% ביחס לחודש הקודם. הנתונים המאכזבים הפעילו כאמור לחץ כבד על הדולר האוסטרלי בשל החששות לכך שהבנק המרכזי יבצע הפחתת ריבית נוספת לפני תום השנה הנוכחית.

ממתינים לנאום מריו דרגי

באירופה, ממתינים בדריכות לפרסום החלטת הריבית ולנאומו של יו"ר הבנק המרכזי ECB מריו דרגי. המשקיעים בעולם חוששים מפני הורדת ריבית מפתיעה שעשויה להתרחש כתוצאה מהורדת תחזית הצמיחה של גוש האירו ע"י כלכלני האיחוד האירופי.

מריו דרגי (צילום: ויקימדיה)
חשש מהורדת הריבית. מריו דרגי (צילום: ויקימדיה)

על פי הדוח שפורסם, כלכלת הגוש תתרחב בשנה הבאה ב-1% בלבד לעומת התחזית הקודמת שעמדה על צמיחה של 1.2%. כלכלני האיחוד מצפים לצמיחה טובה יותר ב-2015 (1.7%). המשקיעים ממתינים בדריכות לנאומו של יו"ר ה-ECB מריו דרגי אשר צפוי לשאת דברים במהלך מסיבת העיתונאים שתיערך זמן קצר לאחר פרסום החלטת הריבית עצמה. חלק מהמשקיעים מעריכים כי דרגי ירמוז על אפשרות להקלות כמותיות נוספות בעתיד, לרבות הפחתת ריבית נוספת וזה למעשה הסיבה העיקרית לכך שהאירו נסחר בכבדות בימים האחרונים. אנו מעריכים כי התרחיש הזה אינו סביר וכי לדרגי אין עדיין מספיק סיבות לדאגה בכדי להשתמש בנשק "יום הדין" והוא יעדיף לשמור על האופציה הזו לימים קשים יותר.

ההתאוששות שחלה בחלק גדול מהמדינות בגוש האירו מחזקת את הערכות שלנו לכך שלא יהיו שינויים מוניטאריים בשלב זה וגם לא יפוזרו רמזים על כך. במקרה זה ניתן לצפות לזינוק של האירו חזרה לכיוון 1.4. אם דרגי יחליט להפתיע ויפזר רמזים בנוגע לשינויים מוניטאריים, האירו עלול צלול אל עבר 1.3.

מחר פרסום נתוני התעסוקה בארה"ב

מחר אור הזרקורים יפנה חזרה לכיוונה של ארה"ב לקראת פרסום נתוני התעסוקה של חודש אוקטובר. על פי הערכות, המשק האמריקני הצליח לייצר בחודש אוקטובר כ-121 אלף משרות לעומת 148 אלף המשרות שנוספו בחודש הקודם. שיעור האבטלה צפוי לעלות ב-0.1% ל-7.3%.
נתוני התעסוקה הללו עשויים לקבוע את המדינות המוניטארית של החודשים הקרובים.
נתונים מאכזבים יחסלו סופית את האפשרות לצמצום היקף הרכישות השנה וזה למעשה ייתן מכה אנושה לדולר ואילו במקרה של נתונים טובים, הסיכויים לשינויים מוניטריים יגדלו באופן משמעותי וזה למעשה ייתן רוח גבית נוספת לשטר הירוק.

זירה מקומית

השוק המקומי עלה דווקא אמש למרות העצבנות הרבה בשווקים מעבר לים. מדד ת"א 25 חצה שוב את רמת ההתנגדות המשמעותית הניצבת ב-1300 הנקודות וינסה במהלך היום לבסס את מעמדו מעל לרמה זו. המשקיעים מתקשים למצוא כיוון ברור על רקע התנודתיות החדה המורגשת היטב בזירה הבינ"ל. התמונה עשויה להתבהר לאחר פרסום נתוני התעסוקה של ארה"ב. השוק המקומי יגיב לנתונים רק ביום ראשון הקרוב.

בזירת המט"ח, דבר אינו משתנה בימים האחרונים והצמד המקומי ממשיך לדשדש בין 3.5- 3.55. אנו מעריכים כי ההכרעה תתקבל לאחר פרסום נתוני התעסוקה של ארה"ב. נתונים טובים יחזקו את הדולר ואילו נתונים מאכזבים יעודדו את הפד' שלא לבצע שינויים מוניטאריים השנה וזה למעשה יפגע בשטר הירוק. מבחינה טכנית, שבירה של 3.5 תוביל למהלך ירידות אל עבר 3.45 ואילו פריצה מעל 3.55 תוביל למהלך עליות אל עבר 3.6. בנק ישראל עומד על המשמר ובטח יפעל להגנת ה-3.5 שקלים לדולר במידת הצורך.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן