Skip to content

"כוח משיכה": מופע ראווה של סנדרה בולוק וג'ורג' קלוני

כוכבים יש לא רק בשמיים, אלא גם בהוליווד: בולוק וקלוני הם גבר ואישה המושלכים לחלל, מכורים למקצוע האסטרונאוטיות, ורק רוצים לחזור בשלום לכוח המשיכה של כדור הארץ. אחד הסרטים המופלאים ביותר בתלת-מימד שנראו כאן אי פעם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

[rating=4]

"כוח משיכה" הוא סרט המתח הכי מרשים שמופיע בימים אלו במערכת שביל החלב הקולנועית. הוא מושך מיליונים של צופים אל מחוץ למערכת הכבידה ומרסק את הקופות: הציבור הרחב, מבקרי קולנוע, מומחי חלל, חובבי אסטרונאוטיקה וגם כמה אנשים שרק אוהבים לבהות בכוכבים, גודשים את האולמות. העובדה המשעשעת, שהקו המרכזי שמוביל את עלילת הסרט – חסר משקל לחלוטין.

מכורים למקצוע. בולוק וקלוני. התמונות באדיבות גלובוס גרופ

הסרט הוא בעצם סיפור הישרדות: ד"ר ריאן סטון (סנדרה בולוק, "עצבניות אש") נקלעת למשבר שלא נגמר, נלחמת במצוקה, בהיסטריה ובסיפור רקע שולי על בתה שמתה לפני תקופה קצרה. סגן מאט קובלסקי (ג'ורג' קלוני, "היורשים") מגלם את המאצ'ו הגברי, המזכיר את קארי גרנט – רק בחלל.

בולוק וקלוני, שני כוכבים הוליוודיים, מרקע שונה וללא שום התאמה פיזיולוגית / רומנטית, כאילו הגיעו ממערכת כוכבים נפרדת, המנסים לסייע האחד לשני.

מאצ'ו בחלל. קלוני. באדיבות גלובוס גרפ

הסרט עשיר בהתחכמויות, מעללים ועומס של חפצים הנזרקים למסך (אחד מן הסרטים המופלאים ביותר בתלת-מימד אי פעם), ואף נשמע נהדר כשפיסות מתכת עפות כלפי הצופים, וחלק מהקהל אף מתכופף.

הבמאי והתסריטאי אלפונסו קוארון הוא טירון במרחב האווירי והבין-כוכבי, אבל בעל קריירה ארצית מרשימה ביותר בתחום הדרמה והפנטזיה: "ואת אימא שלך גם", "המבוך של פאן", "הארי פוטר והאסיר מאזקבאן" ועוד, ומביא רעננות תמימה לסוגת החלל.

השימוש הכביר בחוסר כבידה לחפצים מתעופפים הוא כינוי נרדף לגאונות בשפה הקולנועית. הכול "לא מציאותי", אבל מסתבר שכל העובדות הפיזיקליות בסרט הן אמיתיות ונעשו תוך התייעצות עם מיטב האסטרונאוטים של נאס"א.

"כוח משיכה" מציע משהו מופלא הרבה יותר מאשר סופרמן, ספיידרמן או באטמן. אלו דמויות שניתן להזדהות איתם, הוא נראה אמיתי ואמין. אלו גבר ואישה המושלכים לחלל, מכורים למקצוע האסטרונאוטיות ואשר רק רוצים לחזור לכוח המשיכה של כדור הארץ. או למות בניסיון לעשות זאת. זהו מסע חתחתים, עם שני נוסעים והרבה מטען חורג של שריקות וצלצולים. אמנם זה מסע שיוריד להרבה צעירים את החשק להיות אסטרונאוטים, אבל זהו גם מופע ראווה שאסור לפספס.

אל תשכחו – רק בתלת-מימד.

1 Comment

  1. עמית צדיק
    8 בנובמבר 2013 @ 21:10

    נשמע לא רע… תודה על הסיקור

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן