Skip to content

מנהיג הטליבאן בפקיסטן דוחה אפשרות לשיחות שלום עם הממשל

פאזלולה, שנבחר לתפקיד השבוע, נשבע לנקום את מות קודמו בתקיפת מטרות צבא ושלטון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
פאזלולה - נשבע לנקום את מות קודמו
פאזלולה - נשבע לנקום את מות קודמו

מולה פאזלולה, מנהיג הטליבאן בפקיסטן הידוע באכזריותו, נבחר להנהיג את הטליבאן בארצו שישה ימים אחרי מות קודמו, חכימוללה מחסוד. מחסוד נהרג בתקיפת מטוסים בלתי מאוישים בראשית החודש. אנשיו של פאזלולה הם אלה שירו בתלמידה מלאלה יוספזאי, התלמידה שנורתה בראשה על ידי הטליבאן לאחר שקראה לבנות לרכוש השכלה. 

בשנת 2009 הוא הנהיג את כיבוש עמק סוואט, ולאחרונה ניהל מערכה אלימה נגד חיסון ילדים נגד מחלת הפוליו. בעת האחרונה נמנה פאזלולה עם המתנגדים הקולניים ביותר לשיחות שלום עם ממשלת פקיסטן, שאליהן התחייב ראש ממשלתה נוואז שריף כאשר נבחר לתפקידו בחודש מאי.

מולה פאזלולה המכונה "מולה רדיו" נוהג לשדר ברדיו קריאות להנהגת משטר שריעה מחמיר. באחת מהן הוא התחייב : "לחסל כל דבר העומד בדרך להשגת המטרה: אב או אח, חייל ושוטר".

ממשלת פקיסטן עמדה לשגר משלחת למחוז צפון וזיריסטן לשיחות עם חכימוללה מחסוד, אך הוא נהרג בתקיפת מל"ט אמריקני ב-1 בנובמבר. הממשלה הגיבה בזעם. שר הפנים הפקיסטני, חודרי ניסאר עלי חאן, אמר שתקיפת המל"ט "לא הרגה רק אדם אחד, אלא המיתה את כל מאמצי השלום".

מועצת ההנהגה של הטליבאן הפקיסטני, השורה, שבחרה בפאזלולה איימה: "לנקום בפקיסטן על מות הקדושים של חכימולה. שיחות השלום בין פקיסטן למנהיגי הטליבאן הן רק מלכודת של אויבינו ופיתיון להמונים. כל המפלגות החברות בממשלה נחשבות אויבות שלנו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן