Skip to content

נטו מצטרפת לקבוצת גרנובסקי-דנקנר-נץ-נוימן בהשקעה באי.די.בי

קבוצת נטו תפקיד מיידית 135.4 מיליון שקל בנאמנות לטובת ההסדר. הצטרפותה מגדילה את המזומן הזמין של קבוצת המשקיעים מ-451 מיליון שקל לכ-585.5 מיליון שקל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

קבוצת נטו, אשר בשליטת משפחת עזרא, מצטרפת להסכם ההשקעה באי.די.בי ותפקיד מיידית 135.4 מיליון שקל בנאמנות לטובת ההסדר. מהלך זה מעצים עוד יותר את חוסנה ואיתנותה של קבוצת המשקיעים ומגדיל את הסכום במזומן המופקד על ידה מראש בנאמנות לטובת ההסדר באי.די.בי, מ-451 מיליון שקל לכ-585.5 מיליון שקל.

 

גידול במזומן זמין

אלכסנדר גרנובסקי ונוחי דנקנר. ממשיכים לצבור מזומן זמין

מן הראוי לציין, כי אין מדובר בגידול הצעת ההשקעה באי.די.בי, אלא בגידול המוזמן המיידי של הקבוצה, שיאפשר הזרמה מיידית של כספים, אם בית המשפט המחוזי יאשר שהצעת הקבוצה היא זו שמתקבלת.

במוצאי שבת שחלפה חתמה חברת נטו מלינדה סחר, מקבוצת נטו, חברה ציבורית שמניותיה נסחרות בבורסה בת"א, על הסכם הצטרפות להשקעה באי.די.בי אחזקות יחד עם קבוצת גרנובסקי (אמבלייז)-דנקנר-נץ-נוימן. על פי הסכם ההשקעה תפקיד קבוצת נטו סך של 135.4 מיליון שקל היום בחשבון נאמנות בבנק לאומי על שם עו"ד ישראל שמעונוב נאמנויות.

הצטרפות קבוצת נטו לקבוצת המשקיעים ולהצעת חברת אי די בי אחזקות להסדר – באה בהמשך לדיווח של חברת NEWCO (חברה שהוקמה לצורך ההשקעה באי.די.בי, שבה מחזיקים אמבלייז ב-70% ונוחי דנקנר ב-30%), לפיו היא פועלת לצירוף משקיעים נוספים. על פי ההסכם שנחתם, מצטרפת קבוצת נטו להסכם בעלי המניות של קבוצת המשקיעים גרנובסקי (אמבלייז)-דנקנר-נץ-נוימן, ובהתאם לכך יוקצו לה במועד הקלוזינג מניות אי.די.בי לפי החלק היחסי של הסכום שהופקד בפועל על ידה, מתוך סך הסכומים שיושקעו על ידי קבוצת המשקיעים במועד הקלוזינג.

התחייבויות למען ההסדר

סך כל ההתחייבויות לטובת ההסדר, שמעמידה כעת קבוצת המשקיעים גרנובסקי (אמבלייז)-דנקנר-נץ-נוימן-נטו, גדל בעקבות הצטרפות קבוצת נטו מ-684 מיליון שקל לכ-820 מיליון שקל. בנוסף לכך קיימת התחייבות שיורית של NEWCO בערבות אמבלייז לסכום מצטבר של 900 מיליון שקל. כמו כן מחזיקים יצחק דנקנר וקבוצת נץ באופציות להשקעה נוספת באי די בי בסכומים של 148 מיליון שקל ו-26 מיליון שקל בהתאמה.

קבוצת נטו

קבוצת נטו, שנוסדה בשנת 1940 על ידי מאיר עזרא, נמנית עם חמש קבוצות המזון הגדולות בישראל. היא החלה את דרכה כיבואנית בשר מורשית על ידי השלטונות המנדטוריים. במהלך השנים שקדה החברה על פיתוח מוצרים חדשים, רכישת חברות חדשות וחדירה לתחומי עשייה חדשים, על מנת להתאים את עצמה לרוח ולטעם הישראלי.

כיום, נטו מייבאת, מייצרת, משווקת ומפיצה מגוון מוצרי מזון איכותיים וכשרים

המותגים העיקריים של הקבוצה כוללים את:
נטו – מותג העל של הקבוצה.
טיבון ויל – מותג הבשר של החברה שעוסק בייבוא, רכישת תוצרת מקומית, עיבוד, הפצה ושיווק של בשר קפוא, מצונן, טרי ומעובד.
דלידג – מותג הדגים של נטו שעוסק בייבוא, רכישת תוצרת מקומית, עיבוד, הפצה ושיווק של דגים קפואים, טריים, חיים ומעושנים.
ויליגר – מותג השימורים ומוצרי המכולת, באמצעותו החברה מייצרת שימורי טונה ומייבאת באמצעות חברת בת שימורי ירקות, פירות ומוצרי מכולת כגון: אורז ופסטה.
שלושת האופים – מוצרי מאפה קפואים, ייצור הפצה ושיווק של פיצות, בורקסים, מלאווח, ג'חנון ופסטלים
מג'יק – ייצור, שיווק והפצה של ארוחות מוכנות.
ריצ' – מותג הקצפות ומוצרי החלב של נטו.
ביכורי השדה דרום – באמצעותו הקבוצה מפיצה ומשווקת פירות וירקות טריים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן