Skip to content

אל על חתמה על עסקת מימון 4 מטוסי 737-900ER

ההיקף ההלוואה הוא כ-190 מיליון דולר. חלקה היחסי של ההלוואה התקבל בשבוע שחלף ושימש לפירעון מתווה הגישור שקיבלה החברה, בעת השבתת המערכת הציבורית בארה"ב. קיימת אפשרות לבצע הנפקה פרטית של אגרות חוב בגין ההלוואה בערבות Ex-Im בשוק ההון בארה"ב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
מטוס בואינג 737-900ER של אל על. בחזית הטכנולוגית הבינלאומית של מטוסים צרי גוף
מטוס בואינג 737-900ER של אל על. בחזית הטכנולוגית הבינלאומית של מטוסים צרי גוף

אל אל חתמה בשבוע שחלף עם בנק קנדי על מסמכי עסקת המימון לרכישת 4 מטוסים מדגם בואינג 737-900ER בערבות בנק ייצוא ויבוא (Export Import Bank of the United States – Ex-Im), במתכונתה המקורית. ההיקף הכולל של מסגרת ההלוואה עבור רכישת המטוסים, אשר נרכשו בחודש מרץ 2011 הוא עד 190 מיליון דולר.

 

חלקה היחסי של ההלוואה בגין המטוס הראשון התקבלה בשבוע שחלף ושימש לפירעון מתווה הגישור שקיבלה החברה, בעת השבתת המערכת הציבורית בארה"ב. יתרת מסגרת ההלוואה תתקבל, על-פי דרישת החברה, עבור כל אחד משלושת המטוסים הנותרים, במועד קבלתו וזאת בהתאם לתנאים שנקבעו במסמכי העסקה.

ריבית משתנה

ההלוואה הנה לתקופה של 12 שנים ממועד קבלת כל מטוס, ופירעונה יתבצע בתשלומים רבעוניים שווים, בתחילת כל רבעון. היתרה הבלתי מסולקת של כל הלוואה תישא ריבית משתנה המבוססת על ריבית הליבור בתוספת מרווח של 0.2% וזאת החל ממועד העמדתה ועד לתום השנה הראשונה בתקופת ההלוואה.

במסגרת עסקת המימון, משועבדים כבטוחה המטוסים וכן כל הזכויות הקמות לחברה מכוח מסמכי העסקה וכן זכויות החברה על פי פוליסות הביטוח שהונפקו במסגרתה.

במסגרת מסמכי עסקת המימון, קיימת אפשרות לבצע הנפקה פרטית של אגרות חוב בגין ההלוואה בערבות Ex-Im בשוק ההון בארה"ב, טרם קבלת כל מטוס, או במהלך השנה הראשונה לתקופת ההלוואה, זאת ביחס לכל אחד מהמטוסים (ביחד או לחוד), בריבית קבועה, או משתנה ולתקופה של עד תום תקופת ההלוואה. הנפקה כאמור תחליף את ההלוואה הרלוונטית.

ככל שבתום 12 חודשים ממועד קבלתו של כל מטוס לא תתבצע הנפקה פרטית של אגרות חוב בגין ההלוואה בערבות Ex-Im שנלקחה לרכישת אותו מטוס, כאמור לעיל, אזי הריבית בגין הלוואה זו תעלה לשיעור השווה לליבור בתוספת מרווח של 0.55%-0.50%.

ריבית ליבור

ריבית הליבור (London Interbank Offered Rate – LIBOR), מפורסמת פעם ביום על ידי איגוד הבנקים הבריטי (BBA) והיא מייצגת את גובה הריבית שלפיה מוכנים הבנקים להלוות האחד לשני. ריבית הליבור משמשת כריבית הנפוצה ביותר להלוואות לטווח קצר (עד 12 חודשים), ונגזרת מממוצע מסונן של ריביות פנים בנקאיות הנקבעות על ידי בנקים נבחרים המשתתפים בסקר זה. מהרגע בו מפורסמת ריבית הליבור, היא משתנה בהתאם לגורמים שונים כגון רמת הנזילות בשוק. למרות היות ריבית הליבור ביחס קרוב לריבית הבנק המרכזי באנגליה, בהתאם למצב הכלכלי, היא יכולה להיות שונה לחלוטין מריבית הבסיס. לדוגמה, במצב בו בנקים חוששים להלוות כספים למוסדות אחרים, ריבית הליבור תהיה גבוהה משמעותית מריבית הבסיס.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן