Skip to content

חייל צה"ל נדקר למוות בפיגוע באוטובוס בעפולה

חייל צה"ל בן 19 נדקר בצווארו בידי פלסטיני. החייל הובהל לבית חולים במצב אנוש ומת מפצעיו לאחר שהרופאים נאבקו על חייו. הדוקר נלכד ומתחקור ראשוני עולה, כי הרקע למעשה הוא לאומני. עדן אטיאס, תושב נצרת עילית. התגייס לפני שבועיים לצה"ל, הלווייתו תתקיים הערב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
יובא למנוחות מחר. החייל עדן אטיאס (מקור: דו"צ)
יובא למנוחות מחר. החייל עדן אטיאס (מקור: דו"צ)

עדן אטיאס, חייל בן 19, נדקר הבוקר (רביעי) בצווארו על ידי פלסטיני תושב ג'נין בעת שהיה באוטובוס בתחנת אגד בעפולה. החייל נפצע אנושות,פונה לבית החולים העמק במצב קשה מאוד ונפטר מפצעיו. הדוקר, שוהה לא חוקי, נלכד על ידי נוסעים ומאבטחים והועבר לחקירה בתחנת משטרת עפולה. כמו כן, נתפסה הסכין שבאמצעותה דקר את החייל. מתחקור ראשוני עולה, כי הרקע למעשה הוא לאומני. מהמשטרה נמסר, כי החשוד בדקירה אמר בחקירתו שביצע את המעשה במחאה על כך שקרובי משפחתו מרצים עונשי מאסר בכלא הישראלי.

עדן אטיאס, בן 19, תושב נצרת עילית. התגייס לפני שבועיים לצה"ל. עדן עלה לאוטובוס ונרדם בנסיעה בדרכו לבסיס. בכניסת האוטובוס לעפולה הוא נדקר למוות על ידי חוסיין ג'וואדרה, פלסטיני בן 16 באוטובוס בתחנה המרכזית. החייל הותיר הורים ושני אחים בני 24 ו-13. אמו, שניסתה הבוקר להשיגו טלפונית, התמוטטה כשקיבלה את ההודעה.

החייל נדקר בצווארו ובלבו ומותו נקבע בחדר הניתוח בבית החולים העמק בעפולה, לשם הועבר אחרי הפיגוע בתחנה המרכזית. כשהיא מלווה בקרובים ובחברים, הגיעה אמו של החייל לבית החולים, שם קיבלה את ההודעה על כישלון המאמצים להציל את חיי בנה.

דובר צה"ל מוסר כי הלוויתו של טוראי עדן אטיאס תיערך היום (ד'), י' בכסלו תשע"ד, 13 בנובמבר 2013, בשעה 23:00 בבית העלמין הצבאי בנצרת עילית.

המחבל הועבר לבית חולים העמק, עקב מכות שספג בעת שנעצר. הוא קיבל טיפול ונלקח לחקירה. בחקירתו אמר המחבל – חוסיין ג'וואדרה, שוהה בלתי חוקי מג'נין, כי ביקש "לנקום" על כך שקרובי משפחתו כלואים בישראל. עם צאתו מהתחנה התקרבו לניידת שבה היה כמה אזרחים זועמים, ואלה צעקו לעברו: "רוצח שפל, הממשלה אשמה". שוטרים הרחיקו את האזרחים מהניידת.

עוד עלה מהחקירה, כי החייל חזר הבוקר לבסיס ונסע יחד עם הדוקר באוטובוס 823 של אגד מנצרת לתחנה המרכזית בעפולה. בהגיעם לתחנה בשעה 08:30, דקר הפלסטיני את החייל במספר חלקים בגופו. נוסעים באוטובוס הצליחו להשתלט על הדוקר, הוציאו אותו מהאוטובוס והעבירו אותו לידי שוטרים שלקחו אותו לתחנה.

זירת הפיגוע הבוקר (צילום: משטרת ישראל)
זירת הפיגוע הבוקר (צילום: משטרת ישראל)

מצה"ל נמסר: "חייל צה"ל נהרג היום (רביעי) בפיגוע דקירה שהתרחש בתחנה המרכזית בעפולה. החייל נדקר על-ידי צעיר פלסטיני בזמן שהיה בדרכו לבסיס. צוות מגן דוד אדום שהוזעק למקום פינה את החייל לבית החולים העמק בעפולה, כשהוא סובל מדקירות בכל גופו, ומפצע עמוק בצווארו. לאחר מאבק ממושך על חייו, החייל נפטר מפצעיו".

הבוקר ב-08:34 התקבלה הודעה במוקד מד"א גלבוע על גבר שנפגע בפלג גופו העליון בתחנה המרכזית בעפולה. צוותי חירום הוזנקו למקום, העניקו טיפול במקום לנדקר ופינו אותו לבית החולים.

פאראמדיקית מד"א הדר בכר וחובש בכיר במד"א נתי ליאני, שהגיעו ראשונים למקום, סיפרו: "הגענו למקום מהר מאוד, אנשים הובילו אותנו לתוך אוטובוס בקו שירות בינעירוני שעצר להעלות נוסעים באחד מהרציפים בתחנה המרכזית בעפולה. בתוך האוטובוס, באחד המושבים סמוך לדלת האחורית ישב צעיר ישראלי כבן 18 בהכרה כשהוא דקור דקירות מרובות וחתכים בכל חלקי גופו, הוא נאנח מכאבים ומצבו היה קשה ביותר, המצב הקשה חייב להגיע במהירות לחדר הניתוח, הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני במקום והעברנו אותו לניידת טיפול נמרץ ותוך כדי טיפול רפואי פינינו אותו במהירות לחדר הטראומה בבי"ח העמק, משם הוא הועבר לחדר הניתוח".

בתום הערכת מצב שבוצעה בזירת הפיגוע, מפקד המחוז הצפוני, ניצב רוני עטיה, הנחה את כלל תחנות המחוז להיערך להגברת הנוכחות בתחנות מרכזיות ובמרכזים הומי קהל, במטרה לחזק את תחושת הביטחון. חוקרי היחידה המרכזית של המחוז, יחד עם חוקרי תחנת עפולה, יקחו חלק בחקירת הפיגוע, יחד עם גורמי שירות הביטחון הכללי. 

יו"ר האופוזיציה, שלי יחימוביץ', מביעה השתתפות באבלה ובאסונה של משפחתו של החייל שנרצח הבוקר בתחנה המרכזית בעפולה, ואומרת כי היא בוטחת בכוחות הבטחון במאבקם בטרור. יחימוביץ' קוראת לרוה"מ נתניהו ולשותפיו בממשלה לא להשתמש ברצח המתועב כדי להמשיך ולסכל את המו"מ, שניצניו ממילא חבולים, חבוטים ומדשדשים, וצל כבד של קרע עם ארה"ב מרחף מעליהם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן