Skip to content

למכור כרטיסי טיסה כן – לקחת אחריות לא

חברת טל תעופה, נציגת חברת התעופה מאלב בישראל, לא נוטלת אחריות מול רוכשי כרטיסי הטיסה, היות ונודע לה, לדבריה, על קריסת החברה "על סמך מידע באתר האינטרנט של מאלב"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חברת טל תעופה, נציגת חברת התעופה מאלב בישראל, לא נוטלת אחריות מול רוכשי כרטיסי הטיסה, היות ונודע לה, לדבריה, על קריסת החברה "על סמך מידע באתר האינטרנט של מאלב"

 מאת עמי אטינגר ועירית רוזנבלום 

למאות הנוסעים שרכשו כרטיסי בחברת מאלב שקרסה, אין כתובת שאליה הם יכולים לפנות כדי לקבל בחזרה את כספם. גם חברת טל תעופה, נציגת מאלב בישראל, לא נוטלת אחריות, היות ונודע לה, לדבריה, על קריסת החברה "על סמך מידע באתר האינטרנט של מאלב".

החברה פרסמה היום הודעה שבה נאמר:

מטוס של חברת מאלב. צילום מויקיפדיה
מטוס של חברת מאלב. צילום מויקיפדיה

"אנו למדים כי חברת התעופה מאלב הפסיקה את הפעלת טיסותיה. בשלב זה, אין בידי טל תעופה הנחיות או מידע נוסף לגבי לקוחות טל תעופה המחזיקים בכרטיסי טיסה של מאלב. אין לטל תעופה מידע לגבי תוכניותיה העתידיות של מאלב והיא אינה מטפלת בשאלות כלליות בנושא".

עוד נמסר בהודעה, כי "בעקבות פניות שנתקבלו מלקוחות של טל תעופה, אשר רכשו באמצעותה כרטיסי טיסה של מאלב, עושה טל תעופה מאמצים לקבל בימים הקרובים מידע נוסף מחברת התעופה מאלב, על מנת לתת מענה מהיר ומשביע רצון ללקוחותיה. טל תעופה תעדכן את סוכני הנסיעות, את לקוחותיה ואת התקשורת בהתאם".   

טל תעופה מציעה ללקוחות אשר מבקשים לברר פרטים אודות טיסתם במאלב, או לברר בנוגע להחזרים כספיים, "ליצור קשר טלפוני עם מרכז השרות של החברה בבודפשט בטלפון :  36-1-802-1111+. לשימוש לקוחות טל תעופה בלבד, אשר מחזיקים בכרטיסי טיסה של מאלב, הועמדה כתובת מייל של הנהלת החברה:  [email protected].

מעבר לכך מבטיחה טל תעופה, כי "מידע נוסף, ככל שיהיה זמין, יועבר ללקוחות טל תעופה וציבור סוכני הנסיעות". 

 1,130 דולר באל על, 500 דולר בטרוול סרוויס

חברת אל על, שמפעילה טיסות לבודפשט, גובה בחודש פברואר כ-1,130 דולר לטיסה הלוך ושוב במחלקת התיירים, כך על פי נסיון הזמנה באתר החברה באינטרנט.

חברת השטיח המעופף הזדרזה ליצור קשר עם חברת התעופה טרוול סרוויס, ובאמצעות טיסות השכר של החברה הצ'כית, היא תתחיל להפעיל 3 טיסות בשבוע, החל מ-12 בפברואר לבודפשט ו-4 טיסות בשבוע החל מחודש מארס. בחודש פברואר ובתחילת מארס גובה השטיח המעופף 500 דולר לטיסות הלוך ושוב לבודפשט.

מרשת משרדי הנסיעות איסתא נמסר, בעקבות הודעת מאלב על הפסקת פעילותה ביום שישי האחרון, נותרו לקוחות רבים של איסתא עם כרטיסי טיסה שאין ביכולתם לממש. עוד נמסר כי ההנחיות לגבי הנוסעים הן כדלקמן: נוסעים שכרטיסיהם כורטסו בינואר ובפברואר ולא ממשו את טיסתם, יקבלו החזר כספי מלא מאיסתא. ההנחיה תקפה לנוסעים בטיסות הסדירות ובצ'רטרים.

לגבי נוסעים שכרטיסיהם כורטסו לפני ינואר – אין כרגע החזר כספי. "אנו בודקים את הנתונים ונחזור עם תשובות סופיות בהמשך", אומרים באיסתא, "נוסעים אשר הזמינו טיסות לתאריכים רחוקים – המלצתנו בשלב זה היא להמתין כשבוע עד להתבהרות המצב, שכן קיימת אפשרות סבירה מאוד כי מאלב תחזור לפעילות וזאת בעקבות הודעת הממשלה ההונגרית, כי תגבה את חברת התעופה הלאומית שלה".


1 Comment

  1. יצחק
    5 בפברואר 2012 @ 15:31

    לפני שנסגרה היא טסה רק באירופה

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן