Skip to content

"יחי ההבדל הקטן": סקס, שקרים ופוליטיקאי משוגע אחד

סרטו של הבמאי רוברטו אנדו אינו נועז או מהפכני, אך הוא חזק מספיק כדי להציג בצורה נלעגת ומשעשעת כיצד פוליטיקאי מעורער בנפשו סוחף אחריו את ההמונים באיטליה - ולא רק באיטליה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

[rating=3]

לאדם שעוקב אחר הפוליטיקה באיטליה, הסרט "יחי ההבדל הקטן" בוודאי ידגדג באצבעות, בכל הקשור לרמיזות על מצב העניינים שם. גם אלו שאינם מכירים את הפוליטיקה הפנימית ורק שמעו פעם את השם ברלוסקוני, בוודאי יזדהו עם עלילת קומדיית הטעויות, שזכתה בפרס עוגן הזהב לסרט הטוב ביותר בפסטיבל חיפה האחרון.

קומדיה של טעויות ואופרות של ורדי. "יחי ההבדל הקטן"
קומדיה של טעויות ואופרות של ורדי. "יחי ההבדל הקטן"

בעולם פוליטי דמיוני המלווה את הסיפור, אנריקו אוליברי (טוני סרבילו, "גומורה") מגלם את ראש האופוזיציה, שמפלגתו נאבקת לשרוד מול ציבור הבוחרים. אוליברי הוא איש קר, רציני וחושב, ואפילו מתנהג כצנון לאשתו, אנה (מיכאלה ססקון, "וינסר"). סרבילו מגלם את דמותו במלוא ההבעה מצד אחד ובאופן פסיבי מצד אחר, תוך שהוא מפחית ממעמדו בהיררכיה הפוליטית של איטליה.

ביום בהיר, כשכולם מחכים שהוא יגיע להשתתף בפאנל, אוליברי פשוט נעלם. עוזרו האישי, אנדריאה בוטיני (ולריו מסטנדריאה, "9"), המיומן בתפקידו – ממציא תירוץ הולם. ברם, כשאין אופק לחזרתו של הבוס, הוא נאלץ לעשות מעשה. אנה מספרת לו שלאוליברי יש אח תאום, ג'יובאני ארנני (שם ספרותי), שהרגע יצא מבית חולים פסיכיאטרי. בוטיני משכנע את האח ההפכפך להתחזות לאחיו, בהנחה שזה צעד זמני. אבל ארנני מתענג מתפקידו החדש, משלהב בוחרים ואפילו את חברי מפלגתו – וסוחף אותם אחריו.

בעלילה מקבילה, מסתבר שאוליברי בחופשה בפאריז, לאחר שנמלט לביתה של חברתו לשעבר, דניאל (ולריה ברוני טדסקי, "מינכן", ואחותה של קרלה ברוני). היא נשואה כיום למונג (אריק נגוין, "הודו סין") ואימא להלן (סטלה קנט). דניאל מופתעת מביקור המאהב לשעבר שלה, אך שואלת מעט שאלות, ומסדרת לו תפקיד הפקתי קטנטן בסרט קולנועי. במציאות, אלו הסצנות החלשות ב"יחי ההבדל הקטן", המקשות להסביר כיצד אוליברי עושה חשבון נפש משמעותי.

ניתן להשוות את "יחיד ההבדל הקטן" לסרט האיטלקי "האלוהי" הנהדר, שגם שם גילם סרביליו פוליטיקאי מפורסם מלא הרהורים. אולם ניתן גם להשוותו לסרט "דייב" האמריקני משנת 1993 עם קווין קליין, שגילם תפקיד כפול כנשיא ארצות הברית.

סרטו של רוברטו אנדו (במאי אופרות מפורסם) אינו נועז או מהפכני, אך הוא חזק מספיק כדי להתקיים כיצירה מרנינה ומשעשעת: דמותו של ארנני (במשחק המצוין של סרבילו) מלאת חיוך, שעשוע, טירוף ואינספור הבעות פנים מרגשות. הצלם הקבוע של אנדו, מאוריציו קלבזי, מביא חזות ויזואלית נקייה, ללא דופי, תוך צילומים מושכים ומרתקים. יש גם לשבח את הפסקול העשיר במוטיבים מאופרות של ורדי, המושלכים מן הרזומה של הבמאי.

"יחי ההבדל הקטן" בהחלט משעשע ומותיר חיוך על הפנים. מומלץ ולו בשביל לראות איך סרביליו מנצח על תפקיד הפוליטיקאי והמשוגע – באופן מופלא.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן