Skip to content

סות'ביס: עולם האמנות בנסיקה כלכלית

תחום האמנות האימפרסיוניסטי והמודרני מושך משקיעים רבים מרחבי העולם - מכירות של אמנות אימפרסיוניסטית ומודרנית, בבית המכירות סות'ביס, נסקו ב-71%
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית המכירות סות'ביס פירסם השבוע דו"חות כספיים בנוגע לפעילותו העסקית לרבעון השלישי של שנת 2013. המכירות ברבעון השלישי השנה השתפרו מאד יחסית לשנה הקודמת.

בית סות'ביס לשעבר בתל אביב (ויקימדיה)
בית סות'ביס לשעבר בתל אביב (ויקימדיה)

העלייה בהכנסות באה לידי ביטוי בעמלות ממכירה של אוספים פרטיים בכ-77%, או עלייה של 13 מיליון דולר מהשנה הקודמת, ומעמלות שנבעו ממכרזים על פריטי אמנות, שמהם ראה בית המכירות זינוק של 16%, שתורגמו לצמיחה של 6.6 מיליון דולר בערוץ זה.

למרות זאת סות'ביס עדיין מפסידה

ההפסד הנקי ברבעון השלישי של בית המכירות הפומביות עמד על 30.1 מיליון דולר. הנתון משקף ירידה של 7%, או 2.4 מיליון דולר, בהשוואה לשנה שעברה.

"התחזית לעבר הרבעון הרביעי אופטימית", כך מאמין ביל רופרכט, יו"ר, נשיא ומנכ"ל סות'ביס. רופרכט גם מוסיף ומשבח את נתוני מכירות השיא, שהשיגו יצירות בתחום האמנות האימפרסיוניסטית והמודרנית, שנמכרו במהלך הרבעון השלישי.

נתוני המכירות מבטאים עליה של 71% בהכנסות, כ-350 מיליון דולר. הנתון משקף את ההישג השני בשיאו, מאז נוסד בית המכירות הפומביות בשנת 1744.

בין הציורים שנמכרו לאחרונה ושתרמו לעליה בהכנסות ניתן למצוא את הציור: Les Amoureux dans le bouquet de fleurs (בצרפתית: “האוהבים בפרחים") של מארק שאגאל משנת 1976, אשר נמכר בסכום של כמעט 2.3 מיליון דולר, 300,000 אלף דולר יותר מההערכות האופטימיות ביותר.

יצירה נוספת שנמכרה היא של הצייר הספרדי הידוע סלבאדור דאלי, Las Hormigas (בספרדית: “נמלים") משנת 1929, שנמכרה בכמעט מיליון דולר, פי 2.5 מההערכה הגבוהה המוקדמת.

האם זוהי שעתו היפה של בית המכירות

למרות ההפסד הנקי, שהצטמק מאז השנה החולפת, התוכניות של סות'ביס ורודות למדי. ההערכה הצפויה בבית המכירות, היא שהפדיון ממכירה של יצירות בתחום האמנות עכשווית, שתיערך לאורך כל הרבעון האחרון של השנה, ינוע בין 370 ל-515 מיליון דולר.

"הקונה הפוטנציאלי והאמיד אינו נתפס כאדם שרק מעוניין בפיסת אמנות תלויה בסלון כסמל סטטוס, כפי שרוכשים חברה עסקית או בית צמוד קרקע רחב ידיים. הוא נתפס כאדם שמבין באמנות ויודע להעריך יצירה יפה", כך טוענים בסות'ביס.

זוהי בהחלט שעת כושר של אמנים צעירים ומבטיחים רבים, שרק משוועים למימון והשקעה מצד קרנות ממשלתיות ופרטיות, וגופים שמעוניינים להשקיע ולטפח תרבות. נקווה שבניגוד לאמנים רבים – זה יקרה בזמן חייהם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן