Skip to content

המזרח התיכון יזדקק למטוסים בהיקף של כ-550 מיליארד דולר

הדרישה במזרח התיכון תהיה ל-2,610 מטוסים במשך 20 השנים הבאות. 50% מהם יהיו מטוסים רחבי גוף, כמו בואינג 777 ו-787, 47% למטוסים צרי הגוף, כמו בואינג 737, 10% למטוסים גדולים כמו הבואינג 747 ו-1% למטוסים קטנים, המיועדים לטיסות פנימיות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בואינג צופה, כי חברות התעופה במזרח התיכון יזדקקו במשך 20 השנים הבאות ל-2,610 מטוסים חדשים, בהיקף של כ-550 מיליארד דולר. כ-900 מטוסים עתידים להחליף ציים קיימים ו-1,800 מטוסים יוכנסו לשירות בשל הגידול המהיר הצפוי בציי המטוסים של החברות באזור זה.

בואינג 787-9. 50% מהדרישה במזרח התיכון ב-20 השנים הבאות יהיה למטוסים רחבי גוף. צילום: בואינג
בואינג 787-9. 50% מהדרישה במזרח התיכון ב-20 השנים הבאות יהיה למטוסים רחבי גוף. צילום: בואינג

רחבי גוף ימשיכו להוביל

תחזית השוק של בואינג ל-20 השנים הבאות קובעת, כי מטוסים רחבי גוף ובעלי טווח טיסה גדול כמו הבואינג 777 וה"דרימליינר" בואינג 787 ימשיכו להוביל את "סל" ההזמנות של חברות התעופה במזרח התיכון. עובדה המשקפת את השינויים בסדרי העדיפויות של רשתות התעופה הגלובליות והבריתות הנחתמות בין חברות התעופה באזור.

גידול בטיסות במזרח התיכון

"הגידול בהיקף הטיסות הבינלאומיות במזרח התיכון ממשיך 'להכות' את שאר העולם", אמר רנדי טינסת', סגן נשיא שיווק בקבוצת התעופה האזרחית של בואינג, "אזור המפרץ הפרסי נהנה ממיקום גיאוגרפי ייחודי המאפשר טיסות ישירות, ללא נחיתות ביניים, בין אירופה, אפריקה, אסיה ואוסטרליה. בנוסף, במהלך העשור האחרון, ראינו גידול במספר חברות ה-low cost שנהנו מהמספר הגבוה של נוסעים צעירים, מהגרי עבודה והליברליזציה המסתמנת של השוק".

תחזית בואינג קובעת כי 50% מהמטוסים שיסופקו לאזור במהלך 20 השנים הבאות יהיו מטוסים רחבי גוף בהשוואה ל-24% בשאר העולם. היקף אספקת המטוסים צרי הגוף, כמו הבואינג 737, לאזור המזה"ת עד שנת 2032 יהיה 47% בעוד שמטוסים גדולים כמו הבואינג 747 יהוו 10% מכלל הביקוש הצפוי באזור. הביקוש למטוסים קטנים המיועדים לטיסות פנימיות ימשיך להיות 1%.

מענה לביקוש

"בואינג ממוצבת היטב למתן מענה לביקוש במזרח התיכון", הוסיף טינסת', "המטוסים של בואינג מספקים לחברות התעופה באזור את היכולת לשרת את הרשתות הצומחות, את הנוחות והגמישות של חוויית מותג יוקרתי וחיסכון משמעותי בעלויות התפעול ומעניקים יתרונות לא רק לחברות עצמן אלא גם לציבור הנוסעים".

התחזית הגלובלית של בואינג קובעת כי ב-20 השנים הבאות יהיה בעולם ביקוש ל-35,280 מטוסים חדשים המוערכים בכ-4.8 טריליון דולר. מטוסים חדשים אלה יחליפו מטוסים ישנים ויעילים פחות, ויעודדו צמיחה בשווקים המתעוררים וחדשנות במודלים של עסקי התעופה. על מנת לענות על הביקוש הגדל למטוסים חדשים הגדילה בואינג את קצב הייצור של משפחות המטוסים המבוקשים ביותר – 737, 777 ו-787.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן