Skip to content

עשרות הרוגים ומאות פצועים בעימותים בטריפולי בירת לוב

עימותים פרצו בין מפגינים שקראו להוציא את המיליציות מטריפולי, בהתאם להחלטתו של הקונגרס הלאומי הלובי, לבין חמושים במיליציה שהתמקמה בבירה. אנשי המיליציה כיוונו את הרובים לעבר המפגינים וירו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עימותים עקובים מדם פרצו ביום שישי בעיר הבירה של לוב, טריפולי. על פי סוכנות הידיעות הלובית, מספר ההרוגים הגיע ל-43 ו-460 פצועים. העימותים פרצו בין מפגינים שקראו להוציא את המיליציות מטריפולי, בהתאם להחלטתו של הקונגרס הלאומי הלובי, לבין חמושים במיליציה שהתמקמה בבירה.

על פי ההחלטה, על כל הפלגים החמושים לצאת מהעיר ולהשתלב בכוחות הצבא והמשטרה. כשהתקרבו המפגינים למטה של אחת המיליציות, ששמה "קתיבת אלנסור", החלו חמושים מהמיליציה לירות באוויר כדי לפזר את המפגינים שהמשיכו לצעוד לכיוון המטה ולא נרתעו מהירי באוויר. לאחר מכן כיוונו החמושים את הרובים לעבר המפגינים. לאחר מכן התערבו כוחות הביטחון של לוב, שנתקלו בחמושים של  "קתיבת אלנסור" וניסו להוציא אותם מהמטה שהתבצרו בתוכו.

הזהיר מכניסת מיליציות לטריפולי. ראש ממשלת לוב, עלי זידאן
הזהיר מכניסת מיליציות לטריפולי. ראש ממשלת לוב, עלי זידאן

הממשלה הלובית הכריזה על שלושה ימי אבל וקראה לאזרחיה להתרחק מנשק ולהירגע. היא הזהירה מפני ההתרחבות העימותים והפיכתם לעימותים בין שבטיים. ראש הממשלה, עלי זידאן, הזהיר את הפלגים האחרים מכניסה לעיר הבירה, וציין שבואם עלול להביא לטבח. הוא הודיע על עימותים בין קבוצות חמושות באזור תאג'ורא במהלך הניסיון של מיליציות מסוימות להיכנס לעיר הבירה.

שר התרבות הלובי, חביב אלאלמין, קרא לכל הפלגים החמושים להפסיק מיד את הירי. המופתי של לוב, השיח' אלסאדק אלע'ריאני, הזהיר ממאבקים בין שבטיים ואמר שמאבקים בין השבטים מסוכנים ביותר, מערערים את היציבות שלה ומאיימים על עתידה. המופתי קרא לממשלה למהר ביישום ההחלטה של הקונגרס הלאומי, בשילוב הפלגים החמושים בצבא ובמשטרה ולהילחם במי שמסרבים למסור את הנשק שלהם, במטרה לעצור את ההתדרדרות הביטחונית במדינה.

טאהר אלפאשא, המפקד של מיליציית "קתיבת אלנסור"  שהתעמתה עם המפגינים, טען שבין המפגינים שצעדו לכיוון המטה של המיליציה שלו היו חמושים שירו על אנשיו ואלה שהשיבו אש לעבר מקורות הירי.

בינתיים מתקיימים בלוב מגעים על מנת להוציא את החמושים מעיר הבירה, לאחר תלונות רבות מצד תושבי טריפולי.  התושבים מאשימים את אנשי הפלגים החמושים בעבירות על החוק, כמו הברחות, איומים, חטיפה, מעצרים ועינויים במקומות סודיים.

רבים מהחמושים מקבלים תקציבים מממשלת לוב, בגלל השתתפותם בהפלת משטרו של המנהיג הקודם, מועמר קדאפי ב-2011, אולם הנאמנות של אנשי המיליצות נתונה למנהיגיהם ולא לממשלה הלובית.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן