Skip to content

11 הרוגים בתקיפת תחנת משטרה סינית במחוז חיניאנג בסין

אי שקט גובר במחוז שרוב תושביו הם אויגורים מוסלמים המתנגדים לשלטונה של סין
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שני שוטרים מתנדבים ותשעה תוקפים נהרגו אתמול, שבת אחר הצהריים, נמסר בהודעת הממשל המקומי במחוז חיאנג בסין. על פי ההודעה התוקפים הסתערו בסכינים ובגרזנים על תחנת משטרה בעיירה סריקובייה, הסמוכה לעיר ההיסטורית קשגר.

מתחת לפני השטח מתחוללת בחיניאנג, מרידה בשלטון סין בהובלת קיצונים מקרב שבטי האויגורים המוסלמים, הדורשים אוטונומיה למחוז. השנה גברה שפיכות הדמים, כמה התנגשויות קטלניות אירעו במחוז ולפני שבועיים נהגו שלושה תוקפים רכב שטח לתוך ההמון בכיכר טיאנמן בביג'ינג.

שלטונות סין תולים את האשמה באלימות בטרוריסטים הקשורים לארגון אל-קאעדה. פעילים מקרב האויגורים מדברים על ייאוש ועל אפליה חברתית ותרבותית ועל הגבלות דתיות המתדלקים את זעם האויגורים.

אזור חיניאנג, שאנשי המערב כינו טורקיסטן הסינית, ורוב תושביו האויגורים הם נוודים וחקלאים, סופח לסין במאה ה-18 ופירוש שמו בסינית הוא "גבולות חדשים". מאז הידקו בו הסינים את אחיזתם. ב-1949 נעשו מאמצים רבים לשלב את כלכלת האזור בזאת של סין, ולצד זאת יושבו בו סינים רבים מאוד. כיום מתגוררים בו כ-22 מיליון בני אדם.

סין מעודדת לכאורה קבוצות אתניות לפתח ולשמר את זהותן התרבותית, אבל כמו בנפאל, היא עושה זאת ביד ברזל, מה שמוביל למתחים רבים בין האוכלוסייה הילידית לסינים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן