Skip to content

ירון דקל מפקד גלי צה"ל

שר הביטחון, אהוד ברק, החליט למנות את ירון דקל כמפקד גלי צה"ל. רק בשבוע שעבר התבדחה הכתבת הצבאית של קול ישראל כרמלה מנשה עם ירון דקל, בתכנית "הכל דיבורים", על מועמדותו לתפקיד. דקל, שכנראה העדיף לא לדבר על הנושא בקול ישראל, מיהר לסיים את השיחה עם מנשה ולעבור לנושא הבא
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר הביטחון, אהוד ברק, החליט למנות את ירון דקל כמפקד גלי צה"ל. רק בשבוע שעבר התבדחה הכתבת הצבאית של קול ישראל כרמלה מנשה עם ירון דקל, בתכנית "הכל דיבורים", על מועמדותו לתפקיד. דקל, שכנראה העדיף לא לדבר על הנושא בקול ישראל, מיהר לסיים את השיחה עם מנשה ולעבור לנושא הבא

מאת אורה עריף כץ

ירון דקל מגיש התכנית "הכל דיבורים" ופרשן פוליטי של קול ישראל, נבחר אתמול כמפקד המתחרה המסורתית, גלי צה"ל.

דקל (47) עשה את ראשית דרכו העיתונאית בגלי צה"ל, אך לאחר שליחות בוושינגטון "ערק" לקול ישראל. במסגרת תפקידו, הרבה דקל להשמיע את דעותיו האישיות ולמתוח ביקורת נגד פוליטיקאים. פרשנותו עוררה עליו, לא אחת, את זעמם של שרים וחברי כנסת.
בתפקידו החדש בגלי צה"ל הוא יצטרך לנטוש את אמירותיו המחודדות ולהותיר את הבמה למאבק על תדמית והישרדות התחנה הצבאית, שעצם הצורך בקיומה הוטל בספק לא אחת בשנים האחרונות. במקביל, יהיה עליו לטפח תשתית תחרותית קשה עם היריבה מימים, ומעסיקתו עד היום – קול ישראל.

דקל הגיע לישורת האחרונה של המכרז לצדם של מנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה; עורך חדשות יום שישי של ערוץ 2 ומגיש יומן הבוקר של גלי צה"ל, גולן יוכפז, ומגיש מבט בערוץ 1, ינון מגל.
הארבעה העפילו מבין כשלושים אנשי תקשורת שהציגו את מועמדותם לתפקיד, לאחר שהשר ברק החליט בחודש מאי האחרון, בצעד חריג ושנוי במחלוקת, להפסיק את כהונתו של יצחק טוניק כמפקד התחנה הצבאית, בלי להודיע לו על כך מראש.

מועמדותם של עיתונאים בעלי השפעה ופעילים מאמצעי תקשורת שונים עוררה תהיות בנוגע לאתיקה של הליך הבחירה. במסגרת התהליך, התנהל מגע יום יומי של שר הביטחון ונציגים מוועדת המכרז עם מועמדים לכהונה, שיכולים לתת לפוליטיקאים במה וחשיפה בעודם מצויים בהליך בחירה לתפקיד. והראייה: ירון דקל עצמו ראיין באחרונה את אהוד ברק בקול ישראל.

מלשכת ברק נמסר אתמול, כי "אהוד ברק החליט למנות את ירון דקל לתפקיד מפקד גלי צה"ל. ההחלטה נעשתה לאחר התייעצות עם הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ. שר הביטחון הודה לכל המועמדים ואמר כי הייתה זו בחירה בין טובים. שר הביטחון ברק הודה גם לחברי ועדת האיתור, בראשותו של האלוף יפתח רון-טל, "על עבודתם המקצועית והמסורה".

בשיחה הרדיופונית מהשבוע שעבר עם כרמלה מנשה, היא אמרה לו כי "היום שר הביטחון ידבר עם כל המועמדים לתפקיד מפקד חיל האוויר". דקל שאל אותה אם הייתה נוכחת בפגישה והיא השיבה לו : "לא הייתי שם כמו שלא הייתי כשאתה התראיינת אצל שר הביטחון"… אתמול, בשיחה למגפון, החמיאה מנשה לדקל והביעה שמחה על בחירתו: "הוא איש מקצוע, הגון , נקי כפיים, רחב לב וחבר. אני מכירה אותו יותר מעשרים שנה". חוץ מזה היא גילתה עליו עוד סוד: הוא בשלן.

ועתה, לא נותר אלא לראות מה הוא מתכנן לרקוח עבורנו בגלי צה"ל.

 

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן