Skip to content

רפי מאור מונה ליו"ר התעשייה האווירית

על המינוי חתמו שר הביטחון משה יעלון ושר האוצר יאיר לפיד. ב"בורסת" השמונת שהועלו לאחר שהיו"ר היוצא דב בהרב הודיע על כוונתו לפרוש, היו עידו נחושתן, יוחנן לוקר, ואליעזר שקדי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
רפי מאור
רפי מאור

שר הביטחון משה יעלון ושר האוצר יאיר לפיד חתמו על כתב המינוי של רפי מאור לכהונת יו"ר דירקטוריון התעשייה האווירית (תע"א). קודם לכן בחר בו דירקטוריון החברה לכהונת היו"ר.

"בורסת השמות"

בחודש יולי השנה הודיע דב בהרב, היו"ר היוצא של התעשייה האווירית, על כוונתו לפרוש מהתפקיד. בעקבות כך הועלתה ב"בורסת" השמות לתפקיד את עידו נחושתן, לשעבר מפקד חיל האוויר, שהוזכר בתקשורת כמועמד לשמש יועץ לאלביט מערכות; את יוחנן לוקר, לשעבר המזכיר הצבאי של ראש הממשלה; את אליעזר שקדי, מנכ"ל אל על; ואת רפי מאור, יו"ר ECI.

 

באוגוסט השנה הודיע שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, בתיאום עם שר האוצר יאיר לפיד, שרפי מאור הוא המועמד לשמש יו"ר התעשייה האווירית, במקום דב בהרב. לאחר אישורה של הוועדה לבדיקת מינויים של רשות החברות הממשלתיות, ולאחר שדירקטוריון התעשייה האווירית בחר בו לתפקיד יו"ר החברה, חתמו השניים על כתב המינוי.

עם בחירתו אמר מאור: "אני שמח על הזכות הגדולה שנפלה בחלקי לכהן כיושב ראש דירקטוריון התעשייה האווירית, החברה הביטחונית הגדולה בישראל. בהכירי את עוצמתה של התעשייה האווירית, עובדיה ומנהליה, אני משוכנע כי במשותף נשכיל להתמודד בחדשנות ובמקוריות עם האתגרים הכבירים הניצבים לפנינו בכל תחומי פעילותה העניפה של החברה".

מאור, לשעבר יו"ר חברת ECI Telecom, הוא הצטרף לחברה הזאת בשנת 2004 בתפקיד מנהל תפעול ראשי (COO) משנת 2006 עד לשנת 2011, שימש נשיא ומנכ"ל ECI Telecom ולאחר מכן מונה ליו"ר החברה.

לפני הצטרפותו לחברת ECI Telecom שימש מאור בין השנים 2001-2004 בתפקיד סגן נשיא ומנהל כללי של חטיבת אינדיגו בחברת היולט פקרד (HP). בין השנים 1995-2001 שימש נשיא ומנהל תפעול של חברת אינדיגו, עד למיזוגה המוצלח, לאחר רכישתה, על ידי חברת HP.

רפי מאור החל את דרכו בתע"א בשנת 1975 בשורה של תפקידים הנדסיים, תפעוליים וניהוליים ברמות שונות. בשנת 1987 מונה למנהל תכנית פיתוח מטוסים מורכבת. בין השנים 1991-1995 שימש מנהל מפעל מל"ט של התע"א.

רפי מאור בוגר אוניברסיטת ת"א בלימודי תואר ראשון בהנדסת מכונות ותכנית המנהלים של ביה"ס לעסקים INSEAD בצרפת.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן