Skip to content

השלג מלאכותי – הפציעה אמיתית

צעירה מפתח תקוה נפלה ונפצעה במסלול גלישה למתקדמים באתר גלישת סקי בגלבוע. כעת היא תובעת את מפעילי האתר במאות אלפי שקלים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

צעירה מפתח תקוה נפלה ונפצעה במסלול גלישה למתקדמים באתר גלישת סקי בגלבוע. בתביעתה נטען כי למרות שציינה במפורש בפני מפעילי האתר כי היא גולשת מתחילה, לא בוצעה בפועל שום הפרדה בין מסלול הגלישה המיועד למתחילים לבין זה המיועד למתקדמים, וכן לא הוענק לה, לכאורה, ציוד מגן, למרות בקשתה.

אתר "סקי בגלבוע". לפי התביעה, לא בוצעה בפועל שום הפרדה בין מסלול הגלישה המיועד למתחילים לבין זה המיועד למתקדמים. (צילום מהאתר)
אתר "סקי בגלבוע". לפי התביעה, לא בוצעה בפועל שום הפרדה בין מסלול הגלישה המיועד למתחילים לבין זה המיועד למתקדמים. (צילום מהאתר)

בעקבות הנפילה פונתה הצעירה לבית החולים ועד היום היא סובלת מכאבים, מצלקת מכוערת בברכה השמאלית ומהוצאות רבות בגין טיפולים, נסיעות ותרופות. הצעירה הגישה לבית משפט השלום בתל אביב תביעה לפיצויים באמצעות עו"ד דוד פייל, במסגרתה היא תובעת את האתר ואת החברה המבטחת שלו, הראל חברה לביטוח, במאות אלפי שקלים בגין הנזקים שנגרמו לה לטענתה.

וזה סיפור המעשה: בדצמבר 2011 יצאה הצעירה לבלות באתר סקי על שלג מלאכותי בגלבוע, המציע פעילויות אקסטרים ובו שני מסלולי גלישה: למתחילים ולמתקדמים. עם הגעתה למקום התבקשה למלא טופס, שבו ציינה במפורש כי היא גולשת מתחילה, אך פרט זה, כך נטען על ידה בתביעה, לא שינה את התנהלות מפעילי האתר כלפיה. על פי כתב התביעה, מפעילי האתר לא הפרידו בין המסלולים ואפשרו לגולשים מתחילים לגלוש במסלול המיועד למתקדמים.

נ' מצאה את עצמה גולשת במסלול המיועד לבעלי ניסיון בגלישה, וכתוצאה מכך נפלה, נחבלה ולטענתה, נזקי האירוע ניכרים ומלווים אותה עד היום, כשנתיים לאחר האירוע. בעקבות האירוע, פנתה נ' לעו"ד דוד פייל, המתמחה בתביעות בגין תאונות ונזקי גוף, ובאמצעותו הגישה תביעה נגד אתר הגלישה וחברת הביטוח שלו – "הראל".

הרמפה הנסתרת מהעין

על פי כתב התביעה, ביקשה הצעירה בטרם יצאה לגלוש במסלול, מגני ברכיים, אך נענתה כי אין בכך צורך. לדברי עו"ד פייל, "מפעילי האתר גם לא טרחו להדריכה ולציין בפניה כי במורד מסלול הגלישה למתקדמים קיימת רמפה, שאינה גלויה למי שעומד בראש המסלול".

עו"ד דויד פייל, הגיש תביעה בשם נפגעת הסקי. (צילןם: שי שקולניק)
עו"ד דויד פייל, הגיש תביעה בשם נפגעת הסקי. (צילום: שי שקולניק)

בתביעה מתואר כיצד הצעירה, חסרת כל ניסיון בגלישה וללא מגני ברכיים, גלשה במורד מסלול האקסטרים, ועם הגיעה לרמפה המוצבת בה, היא הוטחה בעוצמה אל הקרקע, נחבלה קשות, ופונתה לבית החולים העמק בעפולה כשהיא סובלת מפצע פתוח בברך שמאל.

על פי כתב התביעה, לאחר חיטוי הפצע בבית החולים, תפירתו וחבישתו, היא שוחררה לביתה. אולם הכאבים לא חלפו, אלא התגברו, והצעירה פנתה לקבלת טיפול רפואי בקופת החולים, שם, היא אובחנה כמי שסובלת מנפיחות בברך שמאל ומפצע המלווה בהפרשות, שבמרכזו אודם ונפיחות. בקופת החולים הוצאו התפרים מהפצע ובוצעה חבישה למקום.

"מגבלות תנועה וצלקת מכוערת"

כחודש לאחר הפציעה, בעקבות כאבים חוזרים ונשנים בברכה, הופנתה הצעירה לבדיקת אולטרא-סאונד של ברך שמאל. ממצאי הבדיקה העידו על קרעים תוך-סיביים בברך. "כתוצאה מהתאונה, סובלת התובעת עד היום מכאבים וממגבלות בתנועת הברך השמאלית וכן מצלקת גסה ומכוערת", אומר עו"ד דוד פייל.

לדברי עו"ד פייל, הצלקת הגדולה והגסה שנותרה בברכה השמאלית גורמת לצעירה בושה ופגיעה קשה בדימויה העצמי, מאחר והיא בחורה צעירה ונאה. כתוצאה מכך, היא נמנעת כמעט לחלוטין מחשיפת ברכיה. כמו כן בעקבות הפגיעה, הכאבים והמגבלות שמהם היא סובלת, היא נזקקת ותזדקק בעתיד לעזרה. זאת לצד עלויות כספיות בשל הטיפולים הרפואיים המתמשכים.

לאור כל זאת טוען עו"ד פייל לרשלנות האתר. בכתב התביעה נטען, בין היתר, כי מפעילי האתר הנהיגו שיטת עבודה לא בטוחה, לא הדריכו או הזהירו את התובעת כראוי אודות הסכנות הכרוכות בגלישה, לא סיפקו לה אמצעי מגן, הפרו את חובות הבטיחות שאמורות להגן על הגולשים, "וכן פעלו באדישות ובחוסר אכפתיות כלפי הגולשים, לרבות התובעת, תוך זלזול בבריאותם", דברי התביעה.

לאור כל ההוצאות, הסבל והנזקים שנגרמו לתובעת, תובע עו"ד פייל בשם הצעירה מאות אלפי שקלים מהאתר "סקי בגלבוע" ומחברת הביטוח. התביעה הוגשה לבית משפט השלום בתל אביב.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן