Skip to content

בעלי דוכנים בשוק אשדוד נמלטו מחוקרי מס הכנסה

החוקרים איתורו אותם והמשיכו בביקורת. 40% מהדוכנים לא רשמו הכנסות. לאחר שהשמועה שחוקרי מס הכנסה מבקרים בשוק , החלו בעלי הדוכנים לבצע רישום מדוקדק של ההכנסות. חוקרי מס הכנסה פשטו גם על דירות שכורות באזור המרינה בעיר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מבצע הביקורות של משרד מס הכנסה אשקלון החל בשעות הבוקר, ביום רביעי שחלף, בשוק הפתוח באשדוד. במבצע נבדקו כ-50 דוכנים ונמצא כי ב-40% מהדוכנים שנבדקו לא רשמו הכנסות. עוד התברר, כי לחלק מבעלי הדוכנים כלל אין תיק ברשות המסים.

דוכנים ללא בעלים

בדומה לביקורות בשווקים אחרים ברחבי הארץ, גם הפעם ניצבו מבקרי מס הכנסה בפני דוכנים ללא בעלים. עם תחילת הביקורות נמלטו כמה בעלי דוכנים תוך שהם משאירים את מרכולתם ללא השגחה, אך הם לא הצליחו להתחמק מביקורת; נחישותם של המבקרים בסיוע משרד מע"מ אשדוד, אילצה את ה"נמלטים" לחזור להמשך ביקורת. תופעה מעניינת שנצפתה, לאחר שהשמועה שמבקרי מס הכנסה בשוק עשתה לה כנפיים, הייתה רישום מדוקדק של קבלות על ידי בעלי הדוכנים בשוק.

זורקים את המזומן לתוך דלי

רישום קבלות הוא הישג משמעותי, מאחר שהרבה דוכנים בשווקים בארץ זורקים את הכסף המזומן שהם מקבלים מהקונים לתוך דלי, ללא רישום וללא מתן קבלות.

מבצע הביקורות באשדוד בוצע במסגרת מפעילות נרחבת של רשות המסים נגד מעלימי מס והון שחור. המבצע הוא במסגרת הנחיית מנהל רשות המסים, משה אשר, למשרדים האזוריים להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה. בין היתר, על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

פשיטה על דירות יוקרה במרינה באשדוד

באותו היום אחר הצהריים פשטו חוקרי רשות המסים, המהדקת את האכיפה בתחום השכרת דירות, על כ-200 דירות של תושבי חוץ באזורים היוקרתיים באשדוד – באזור המרינה ובאזור י"ז בעיר. עשרות צוותי ביקורת נכנסו לדירות, שנבחרו מראש לאיסוף מודיעיני, וביקשו מהדיירים, על פי חוק, להציג את חוזי השכירות ושאלו לגבי גובה דמי השכירות.

אזור המרינה באשדוד (צילום: עמית קרטס בנין)
אזור המרינה באשדוד (צילום: עמית קרטס בנין)

כ-30 שוכרים שיתפו פעולה באופן מידי ומסרו את הפרטים הנדרשים. עוד 80 שוכרים נדרשו להמציא בימים הקרובים את הפרטים החסרים ויתרת השוכרים, שלא אותרו ביום המבצע, יאותרו בימים הקרובים. פקידת השומה אשקלון, איריס עומר, ציינה כי בדיקת הממצאים וניתוחם ייעשו בימים הקרובים ותושבי החוץ המשכירים דירות ושלא דיווחו על הכנסות משכירות, יוזמנו באמצעות נציגיהם להמשך טיפול.

חיפשו חוזה שכירות ומצאו עסק

מבקרי מס הכנסה, שהגיעו לאחת הדירות השכורות באזור המרינה, גילו בדירה עסק למכירת פאות לנשים. בבדיקת ספרי העסק התגלה כי בעלת העסק לא רשמה מכירה בסך 550 שקל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן