Skip to content

האפיפיור למאמיניו: "ההיסטוריה של האמונה שלנו מקורה בארץ הזו"

אלפי נוצרים קתולים באירוע "יום האמונה הבינלאומי" בהר הקפיצה שנעשה בשיתוף פעולה ייחודי בין הכנסייה הקתולית למשרד התיירות. התיירים הנוצרים מהווים כ-60% מכלל התיירות לישראל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

היום (ראשון) אחר הצהריים התקיימה קבלת פנים במעמד הפטריארך הלטיני, פואד טוואל, ושר התיירות, ד"ר עוזי לנדאו, זאת במעמד נעילת אירוע "יום האמונה הבינלאומי" אשר התקיים היום בהר הקפיצה בנצרת, ננעל בשעות הצהרים בקבלת פנים במעמד הפטריאך הלטיני פואד טוואל ושר התיירות, ד"ר עוזי לנדאו. .

הפטריארך הלטיני פואד טוואל, המהווה את הסמכות הנוצרית הקתולית הגבוהה ביותר בארץ הקודש. (צילום: ניצן שורר)
הפטריארך הלטיני פואד טוואל, המהווה את הסמכות הנוצרית הקתולית הגבוהה ביותר בארץ הקודש. (צילום: ניצן שורר)

באירוע השתתפו כ-7,000 איש מכל העולם, בין השאר ממדינות שכנות ומן הרשות הפלסטינית והפטריארך פנה אליהם באמרו: "אנו מכירים תודה לשר התיירות ולמשרד התיירות. מכאן ואילך, נשאף ליותר שלום, יותר עבודה ויותר שיתוף פעולה". עוד אמר הפטריארך לנוכחים: "בשובכם הביתה, אנא דברו על האירוע הזה, אנו זקוקים לקול שלכם, כדי להזמין את המאמינים עולי הרגל להגיע לארץ הקודש".

השר לנדאו הדגיש כי מדינת ישראל מקדשת, בין השאר, ערכים של כבוד האדם, שוויון וחופש דת ופולחן. "עמלנו ללא לאות על מנת לבסס מערכת יחסים איתנה עם נציגי כל הדתות המתקיימות במדינת ישראל", אמר השר לנדאו, וציין כי מדינת ישראל תמשיך לקדש ערכים אלה במדינה, "הקדושה למאמינים רבים ברחבי העולם".

השר לנדאו ציין את שיתוף הפעולה בין משרד התיירות והכנסייה הקתולית, והביע תקווה כי אירועים נוספים יתקיימו גם בעתיד, בשיתוף פעולה מלא. "משרד התיירות בראשותי יוסיף להשקיע מאמצים ומשאבים בשימור האתרים הקדושים לבני הדת הנוצרית ולענות על צרכי הכנסייה גם בעתיד", דברי השר לנדאו.

עוד הזכיר השר לנדאו את פגישתו עם הפטריארך פואד טוואל לפני כחודש: "למן הרגע הראשון היה ברור לי, כי לפני עומד מנהיג אמיתי, אשר בהתנהלותו הצנועה מושיט יד לשותפות. כשר תיירות, אני מאמין גדול בחשיבותו של המפגש האישי, האנושי", אמר השר, "הקשר הבלתי אמצעי בין תיירים, בין אנשים, הוא-הוא אשר משמש כגשר בין תרבויות, בין שפות ובין דתות".

עוד ציין שר התיירות לנדאו: "נוסיף לחזק את הקשר עם הכנסיה הקתולית ועם הוותיקן, לטובת היחסים בין הדתות, לטובת הדיאלוג ולטובת התיירות לישראל".

"שנת האמונה" תחתם בשבוע הבא

אירועי "יום האמונה הבינלאומי" בהר הקפיצה נפתחו הבוקר בנוכחות אלפי משתתפים, ומהווים הקדמה לאירוע חתימת שנת האמונה, העתיד להתקיים בוותיקן ב- 24.11.2013.

הפטריארך טוואל הקריא במיסה מכתב מן האפיפיור לקהל המאמינים: "לפני שנוכל להבין את ההיסטוריה של האמונה שלנו... עלינו לפנות תחילה למקום ולזמן בהם ישו בעצמו הילך בינינו". (צילום: ניצן שורר)
הפטריארך טוואל הקריא במיסה מכתב מן האפיפיור לקהל המאמינים: "לפני שנוכל להבין את ההיסטוריה של האמונה שלנו... עלינו לפנות תחילה למקום ולזמן בהם ישו בעצמו הילך בינינו". (צילום: ניצן שורר)

האירוע של הכנסייה הקתולית מתקיים בסיוע משרד התיירות, ובשיתוף פעולה עם הרשות לפיתוח הגליל, קק"ל, משטרת ישראל, עיריית נצרת ועמותת נצרת לתרבות ולתיירות.

המיסה החגיגית בהר הקפיצה, אשר השתתפו בה אלפי מאמינים קתולים, התקיימה בהובלת הפטריארך הלטיני פואד טוואל, המהווה את הסמכות הנוצרית הקתולית הגבוהה ביותר בארץ הקודש, ובנוכחותו של שר התיירות, ד"ר עוזי לנדאו.

הפטריארך טוואל הקריא במיסה מכתב מן האפיפיור לקהל המאמינים: האפיפיור במכתב למאמיניו: "ההיסטוריה של האמונה שלנו מקורה בארץ הזו אשר בה אתם חוגגים היום. לפני שנוכל להבין את ההיסטוריה של האמונה שלנו… עלינו לפנות תחילה למקום ולזמן בהם ישו בעצמו הילך בינינו".

באוקטובר 2012 הכריז האפיפיור בנדיקטוס ה-16 על שנת האמונה, והיא תסתיים בסוף נובמבר 2013. האירוע בהר הקפיצה נפתח בתכנית אמנותית, ובכלל זה שירת מקהלות של קהילות קתוליות מהארץ. לאחר המיסה התקיים יריד, ובו דוכני מזון ומזכרות על ההר ובמרכז נצרת.

עוד במסגרת האירוע, הוקדשה תמונת איקונה שצוירה על ידי נזיר פרנציסקני מארץ הקודש, המתארת את סט. פטרוס וישו בגליל. האיקונה תקודש ותישלח לוותיקן, שם תוגש לאפיפיור לכבוד חגיגות סיום שנת האמונה.

השר לנדאו קיבל את פני הפטריארך הלטיני, פוואד טוואל, בהגיעו: "אנו מברכים אתכם ביום חשוב זה; שיתוף הפעולה בין הכנסייה למשרד התיירות חשוב לנו".
הפטריארך השיב לשר לנדאו: "תודה על הנוכחות ועל המאמצים" וברכו ברכות חמות.

שר התיירות עוזי לנדאו עם הפטריאך הלטיני פואד טוואל. שיתוף פעולה ייחודי בין הכנסייה הקתולית למשרד התיירות. (צילום: ניצן שורר)
שר התיירות עוזי לנדאו עם הפטריאך הלטיני פואד טוואל. שיתוף פעולה ייחודי בין הכנסייה הקתולית למשרד התיירות. (צילום: ניצן שורר)

בדרשתו במיסה הודה הפטריארך טוואל "לכל הבאים מהאזור ומרחבי העולם להשתתף ברגעים היקרים האלו בארץ הקודש". הפטריארך הודה למשרד התיירות ולעיריית נצרת ולכל מי שעזר בארגון האירוע על שיתוף הפעולה.

האירוע עורר עניין רב ברחבי העולם, ועשרות נציגים של כלי תקשורת בינלאומיים מובילים הגיעו לסקרו.

בשנת 2012 ביקרו בישראל כשני מיליון נוצרים, המהווים כ-60% מכלל התיירים הנכנסים לארץ. על פי הערכות, האירוע צפוי לתרום לשיווק ישראל בעולם כיעד מועדף לתיירות הנוצרית, המהווה את עיקר התיירות לישראל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן