Skip to content

50 הרוגים בהתרסקות מטוס ברוסיה

מטוס בואינג 737 של חברת התעופה טטרסטן איירליינס, שהיה בטיסה פנים ארצית ממוסקבה, התרסק בשדה התעופה של קאזאן בירת מחוז טטרסטן. 44 נוסעים ושישה אנשי צוות נהרגו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מטוס בואינג 737 התרסק ביום ראשון בעיר הרוסית קאזאן. המטוס של חברת התעופה טטרסטן איירליינס, שהיה בטיסה ממוסקבה, התרסק בעת ניסיון הנחיתה השני שלו המטוס התפוצץ בתוך כדור אש ענקי ברגע שהוא נגע במסלטול הנחיתה. כל 50 האנשים שהיו במטוס נהרגו – 44 נוסעים ושישה אנשי צוות.

שברי מטוס בואינג 737 לאחר שהכבאים כיבו את האש. צילום: משרד שירותי החירום ברוסיה
שברי מטוס בואינג 737 לאחר שהכבאים כיבו את האש. צילום: משרד שירותי החירום ברוסיה

בין ההרוגים היו גם בנו של נשיא מחוז טטרסטן העשיר בנפט וראש שירות המודיעין האזורי (FSB).

בעת פרסום הידיעה עדיין לא יודעו מה גרם להתרסקות. חוקרי התאונה ינסו למצוא את ה"קופסאות השחורות" ולנתח את ממצאיהם. אבל, ההתרסקות ציינה אבן דרך נוספת למצב הבטיחות הירוד של חברות תעופה פנים ארציות ברוסיה.

תמונות הריסות המטוס החרוכות, פזורות על פני שטח נרחב, צולמו לאחר שהכבאים כיבו את האש. הטלוויזיה הרוסית צילמה סרטון מטושטש בו רואים הבזק בהיר של אור.

טיסה U363 של חברת התעופה טטרסטן איירליינס המריאה משדה התעופה דומודדובו במוסקבה בשעה 6:25 התרסקה קצת יותר משעה לאחר מכן. המטוס החכור היה בן 23 שנה. על פי דיווחים מקומיים, איבד מטוס הבואינג גובה במהירות פגע במסלול וכתוצאה מכך התפוצץ מיכל הדלק שלו.

בעת ניסיון הנחיתה היו באזור רוחות חזקות והטמפרטורה מעל שדה התעופה הייתה מעל אפס מעלות. כל הטיסות לשדה התעופה הופסקו עד לשעת הצהריים ביום שני.

קאזאן, הממוקמת כ-800 קילומטר ממזרח למוסקבה, היא בירת טטרסטן, אזור שהוא בעיקר מוסלמי ועשיר בנפט. מסלול חדש נסלל בשדה התעופה של העיר בתחילת השנה, לקראת משחקי הסטודנטים הבינלאומיים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן