Skip to content

טלטלה בערוץ 10: ג. יפית קונה אותם

עכשיו ג. יפית רוצה להשתלט על ערוץ טלוויזיה מסחרי. ועד העובדים של ערוץ 10 התכנס לישיבת חרום בהשתתפות ארגון העיתונאים. האם בכניסה של אחת המפרסמות הגדולות במשק לבעלות על ערוץ מסחרי משפיע אין משום ניגוד עניינים?
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

האם לאודר אאוט וג.יפית (יפית גרינברג) אין? הידיעה המעניינת הזו, לפיה רון לאודר שהיה בעת האחרונה המממן העיקרי של הערוץ החליט לסגת מהשקעתו, נפלה כרעם ביום בהיר על עובדי הערוץ. בעוד לאודר ויפית שקועים בניסוח מכירת חלקו בערוץ, ועד העובדים התכנס בדחיפות אתמול בלילה בניסיון להגן על זכויות העובדים: "מי שמעוניין לרכוש מניות בערוץ חייב להבין שהנכס העיקרי בו הוא מאות עובדים מסורים, שלהם יש להבטיח חופש עיתונאי ובסיס מימון איתן".

ישיבת חרום ועד עובדי ערוץ 10

יש להזכיר כי עד לא מזמן התייצבו עובדי הערוץ לשורת הפגנות לצדו של לאודר, במגמה להביא להקלות כספיות מפליגות מצד הממשלה. זאת, על רקע מתחים קשים עם לשכת ראש הממשלה בגלל תחקיר של רביב דרוקר על פרשת ביביטורס. הלחץ התקשורתי פעל ובעלי הערוץ ניצחו.

שמו של ערוץ 10 נקשר, במהלך התקופה האחרונה, בשורת אפיזודות. כך, כאשר מונה רפי גינת למנכ"ל הערוץ וגרר עמו את תכניתו כלבוטק לערוץ 10מערוץ 2. כמו כן, עדיין מפעפעים המאבקים על התכנית הישרדות וכמובן, התחקיר המפורסם על שלדון אדלסון שהוביל להתנצלות בלחצו של הבעלים הנוטש את הספינה, לאודר. התנצלות שגררה עימה שובל של בכירים מתפטרים.

אחד הגורמים לדאגה היה בידיעה שיוחסה לג. יפית, לפיה בכוונתה לנקוט "תכנית התייעלות" ו״מודל עסקי חדש״: מלים מכובסות שכל עובד במשק יודע את משמעותן העיקרית: פיטורים וקיצוצים.

רפי גינת: היה עורך ידיעות, עכשיו מנכ"ל ערוץ 10 (צילום: ויקיפדיה)

העובדים ניסחו "תנאים" לכניסת משקיע חדש לערוץ ולפיהם יהיה עליו, או עליה, להתחייב להגן על שמירת החופש העיתונאי בחברה מפני לחצים מסחריים, פרסומיים ופוליטיים; ליישם את ההסכם הקיבוצי ובכלל זה ביטול הפחתת השכר ופתיחת קרנות השתלמות נוספות בחודש ינואר הקרוב ולהציג איתנות פיננסית, או בלשון הוועד – "כיס עמוק".

התביעות, בעיקר זו המבקשת חופש עיתונאי, נשמעות תמימות אם לא יותר מזה, כשמדובר בכניסה של אחת המפרסמות המסיביות בענף הטלוויזיה כבעלים בערוץ מסחרי. בעבר הגבילה הרשות להגבלים עסקיים את בעלותם של בעלי אמצעי תקשורת גדולים גם בערוצים המסחריים ואולם כניסה של גורם כמו יפית לענף מחייבת, מן הסתם, בדיקה של הרשות והבטחה כי אין מדובר בניגוד אינטרסים בין פעילותה בענף הפרסום לבין היותה בעלים של ערוץ טלוויזיה דומיננטי ומשפיע.

יו״ר ועד העובדים מתן חודורוב פנה אל נציגו של לאודר ודרש לקבל הבהרות דחופות בדבר המניעים לעסקה והערך המוסף שתניב לערוץ 10. חודורוב ביקר את החלטת רון לאודר על ההתראה הקצרה לוויתור על הערוץ, ודרש להיפגש עמו כדי לשכנעו להמשיך ולהחזיק בחברה עד שיוודא מעל לכל ספק סביר כי זו תישאר יציבה גם לאחר פרישתו. "רגע לפני בקשת הרישיון, כשהנהלה חדשה מכינה עונת שידורים מושקעת, תהיה זו טעות קשה מצדכם להוריד לטמיון מאות אלפי שקלים ולהעמיד בסיכון מחודש את המשך קיומו של ערוץ 10" – אמר חודורוב לבלשניקוב. לפי שעה, בקשת העובדים להיפגש עם לאודר טרם נענתה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן