Skip to content

ביקור בית: "מיטבול" בראשון לציון

בשביל המבורגר טוב, ראוי לצאת מהבית ולנסוע מרחק סביר • אבל אם יש המבורגר ממש טוב, ובמרחק נסיעה קצר כמו ראשון לציון – כדאי לנסוע מהר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בלב ליבו של איזור התעשייה המחודש של ראשון לציון, בין גודש של מסעדות מגוונות ומנצנצות, שוכנת מסעדת "מיטבול" הצנועה. ללא הרבה רעש וצלצולים, היא בהחלט עונה על ההגדרה המופיעה באתר האינטרנט של המסעדה: מקום עלייה לרגל לחובבי המבורגרים.

מסעדת "מיטבול" בראשון לציון (צילום: עודד וייגנשטיין)
מסעדת "מיטבול" בראשון לציון (צילום: עודד וייגנשטיין)

כמעריץ המבורגר מושבע מבטן ומלידה (אם כי בעיקר בטן), עשיתי את דרכי לעיר החמישית בגודלה בארץ, כדי לקבוע אם היא אכן מקדש כתיתת הבשר. המקום מעוצב כדיינר אמריקני, שולחנות עץ, תקרה גבוהה וכיסאות קשוחים. כיוון שהגעתי ביום שלישי – הרצפה הייתה מפוזרת באינספור קליפות של בוטנים אמריקניים. מסתבר שמדי שבוע, מונחים אינספור של בוטנים קלויים ולא מקולפים על השולחן, והסועד יכול למלא את נפשו בבוטנים אלו ולהשליך הקליפות על הרצפה. אך לא לשם כך התכנסנו במסעדה, וכהמלצה ידידותית – הבוטנים ממכרים, ולא כדאי למלא הכרס בפיצוחים.

מיד עם הישיבה, ניגשה המלצרית האדיבה וסיפרה על הספיישלים. ראוי לציין, כי השירות הוא אחת מן המעלות הטובות ביותר של המסעדה, ויש לשבח שמתחילת הארוחה ועד הסיום – את האדיבות, המהירות וההקשבה שבשירות.

נכנסים לעובי הקציצה

תפריט המסעדה מכובד ועשיר, ומתמקד בעיקר בהמבורגרים למיניהם: מבחר תיבולים, תוספות, ציפויים ותערובות. בהמשך, אפשר גם לעלעל בין מבחר מנות בשר, סלטים, מנות ראשונות, מנות בריאות וחייבים גם רגע לעשות הפסקה ולהסביר על תפריט הבוצ'ר, קונספט שהוכנס לאחרונה למסעדה.

תפריט הבוצ'ר הוא בעצם תפריט לנתחים מובחרים, גדולים במיוחד, החל מאחד קילוגרם ומעלה, בפריסה על עגלת קצבים לעיניי הלקוח. הוא לא זול, אבל בהחלט לא תוכלו לזוז אחרי זה, כך שיסגור לכם את כל פינות האוכל של היום למחרת. כך למשל, 1 קילוגרם בשר + שתי תוספות לבחירה: אנטריקוט (359 שקל), סינטה (359 שקל) או פילה (424 שקל). כמובן, אפשר להמשיך ולעלות גם למשקל של 2 קילוגרם בשר, להגיע עד כדי 4 תוספות, להוסיף יין ועוד.

גם בסוגת ההמבורגר יש מטורפים, ולפי התפריט, המסעדה מציעה הגדלת מנות ההמבורגר בקפיצות של 100 גרם ללא הגבלה. במסגרת פרויקט "היכל התהילה" – השייך למועדון החברים של המסעדה, נכנסים אותם אמיצים שמעזים לנסות ולהתמודד עם אכילת המבורגרים במשקלי על, אכילת ההמבורגרים מזכה במדליות לפי משקל הבשר: 700-1,200 גרם מזכים את הגיבור במדליית ארד, 1,100-1,420 גרם מזכים את הגיבור במדליית כסף ו-1,500 גרם ומעלה – מזכים את המטורף במדליית זהב. הזוכים במדליות מככבים על מסכי המסעדה עם המדליה וההמבורגר. כששאלנו את המלצרית לפשר הטירוף, היא סיפרה כי המחזיק בשיא נכון להיום אכל לא פחות מ-2.5 קילוגרם המבורגר.

המבורגר טאצ'דאון ב"מיטבול" (צילום: דן פרץ)
המבורגר טאצ'דאון ב"מיטבול" (צילום: דן פרץ)

יחד עם זאת, אתגר זה היה רף גבוה מיכולת הקיבולת או הפסיכיאטר שלנו, והעדפנו ללכת על המיינסטרים.

למנה הראשונה הזמנו את הקרפצ'יו ההפוך – המוגש עם עלי בייבי, גבינת פרמז'ן וטוסטונים (47 שקל). הכותב רווי ניסיון בפריסות הקרפצ'יו בארץ ובעולם, אך טרם נתקל במנה שבה כמות בשר אינסופית הסתירה את העלים הירוקים. טעמו הטרי והמשובח של איכות הבשר – יזכר ויישמר בזיכרון לנצח, ואולי אף מצדיק את כל המסע למסעדה. לפי ההערכה, כ-250-300 גרם של נתחי בשר עסיסיים, מתובלים בשמן זית איכותי ושמנוני לצד הפרמז'ן הטריה, בהחלט ראויים את המחיר.

קרפצ'יו הפוך - סיבה מספיק טובה לעלות לרגל ל"מיטבול"
קרפצ'יו הפוך - סיבה מספיק טובה לעלות לרגל ל"מיטבול"

כיוון שהמשכנו כטייס אוטומטי בשגרת המיינסטרים, החלטנו גם לטעום מפטה הכבד כמנה ראשונה, המגיע גם הוא בליווי טוסטונים וריבת בצל (41 שקל). הטוסטונים היו מיותרים לחלוטין, אך שלוש פרוסות הכבד (עוף ולא אווז), היו ענקיות ויכולות לשמש כמנה עיקרית בפני עצמה. נימוחות הפטה, העשיר בתבלינים ובחמאתיות בהחלט היו מצויינים. הביצוע – ברמה לאומית.

לעיקרית בחרנו את ההמבורגר: מיטבול 300 גרם (59 שקל) עם תוספת של ביצת עין מלמעלה (7 שקלים – יקר כתוספת). בצד הזמנו צ'יפס (16 שקל). כן, המנה האמריקנית הקלאסית. איך יצא? ההמבורגר הגיע בול ברמה העשייה שביקשנו, ואיכות הבשר בהחלט שווה את ההילולים. "מיטבול" בהחלט על המפה בכל הקשור להמבורגרים איכותיים, ואף נכנסת לרשימת המתמודדים הקצרה על ההמבורגר הטוב בארץ.

יחד עם זאת, וחבל מאוד, כי איכות הצ'יפס הייתה בלתי מספקת. הטוגנים הוגשו שרופים יתר על המידה, מעט יבשים ולאחר בירור מול המלצרית, נראה כי הוא לא הוכן במקום – אלא רק חומם. תוספת זו, ראוי לתקן.

מנגד, בחרנו גם להתנסות באומצת הסינטה 300 גרם, המגיעה עם שיני שום קונפי (127 שקל). הסטייק הוגש גם הוא במידת העשייה האידיאלית, תוך שימוש בנתח בשר משויש איכותי ביותר. כמות השום שהוגשה על האומצה הייתה הורגת כל ערפד רומני באשר הוא, אך זה בהחלט לא הוריד מחוויית הבשר המעולה.

לקראת סיום

לאחר שתי מנות ראשונות ושתי מנות עיקריות, התקבלה הצעה בפה אחד ומלא ביותר, כי אין יותר מקום לקינוחים. בהתאם לאופי המקום, המסעדה הייתה מלאה באמצע השבוע ובמגוון מיוחד של טיפוסים וקהל בעל אופי מגוון ורחב – חלק כנראה התרחבו כי השתתפו כמה פעמים באתגר הבוצ'ר.

מסעדת "מיטבול" היא פיתרון נהדר לערב של תאוות בשרים ובמחיר הוגן. בזמן כתיבת שורות אלו, הכותב עדיין חולם על הקרפצ'יו ומנגב את הריר מהחלום על ההמבורגר. אין ספק כי יחזור לבדוק את המקום שוב.

מסעדת "מיטבול" שוכנת בדרך המכבים 8, ראשון לציון. טלפון: 03-9646468.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן