Skip to content

מעצרו של הרב מצגר הוארך בעשרה ימים

נעצר עם חשודים נוספים בחשד לעבירות שוחד והלבנת הון. פרופ' ליבאי למשטרה: "נדהמתי לגלות שאני מייצג מיליונר. איפה הכסף הזה?" השופט חשב אחרת ואמר כי מדובר בחומר שמעלה חשד למעלה מסביר וכי לנוכח מהות החקירה והיקפה "מדובר בבקשה צנועה". הוא האריך את מעצרו של הרב הראשי לשעבר כפי שביקשה המשטרה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"לא ידעתי שאני מייצג מיליונר", אמר היום (שני) עורך הדין, פרופ' דוד ליבאי, פרקליטו של הרב יונה מצגר שנעצר הבוקר על ידי משטרת ישראל בחשד לעבירות שוחד והלבנת הון.

"מדובר בחשדות חמורים המיוחסים לחשוד בתפקידו הציבורי, כמי שעמד בראש הרבנות הרבנות לישראל, חשדות למעשים פליליים שבוצעו בזיקה ישירה לבית תפקידו הציבורי", הגיב לדברים אלו רב פקד אסף ולפיש, נציג המשטרה, בדיון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרו של מצגר. ולפיש סיפר כי "מדובר בחקירה מסועפת ומורכבת", וכי "מממצאי החקירה עולה תמונה עגומה, לפיה הרב קיבל דמי שוחד וכספים אסורים נוספים. ככל שהחקירה מתקדמת, כך הולכים מתבררים ממדיה חסרי התקדים. מדובר בסכום מצטבר של מיליוני שקלים במזומן, ששולמו לרב מצגר בעשור השנים האחרונות".

הרב מצגר (צילום: הרבנות הראשית)
הרב מצגר (צילום: הרבנות הראשית)

עוד אמר נציג המשטרה, כי "במעשיו ומניעיו אלו של מצגר, מגלם החשוד שחיתות ציבורית, פגיעה באמון הציבור ובשלטון". על התנהלות החקירה במהלך ארבעת החודשים בהם הייתה סמויה, בטרם הפכה היום לגלויה, אמר כי "מדובר בחקירה ממושכת, עקב בצד אגודל, כאשר ביום 20.6.13 נעצר הרב יונה מצגר יחד עם מעורבים נוספים במסגרת הפרשה, כאשר באותו היום שוחרר החשוד בתנאים מגבילים. מאז ועד היום המשיכה היחידה החוקרת לנהל חקירה, בחלקה באופן סמוי וחלקה גלוי, שתוצריה חייבו את הבקשה בפתחו של בית-המשפט".

לטענת המשטרה, שהגישה חומר סודי לבית המשפט, "התשתית העובדתית שהתגבשה ביחס אליו, עברה את שלב החשד הסביר". עוד נטען כי מצגר בחר במשך מספר חקירות "לא לזכור בנוגע לאירועים שהוא נשאל עליהם כמו גם להטיל את האחריות על אחרים. התנהגות זו מערימה קשיים על התקדמות החקירה לחקר האמת", אמר ולפיש.

נציג המשטרה אישר כי נתפסו חשבונות הבנק של מצגר, אך כשליבאי ביקש ממנו לאשר כי בחשבונות אלו נתפסו 200 אלף שקל בלבד ועוד 10,000 שקלים בכספת ביתו, "שכח", ולפיש מה הסך שנתפס. "אתה יכול לומר לבית המשפט איפה המיליונים?", שאל הסנגור.

"לועסים את אותו חומר מכל מיני צדדים… ובאמצע חקירה, הוא (החוקר), אומר 'אתה משתמש באי זיכרון שלך, אנחנו נכניס אותך למעצר', אז המעצר נועד לרענן לי את הזיכרון", טען מצגר לפני השופט.

למרות הטענה כי מדובר בחומרים ישנים, קבע שופט בית משפט השלום, מנחם מזרחי, כי הובאו בפניו חומרי חקירה חדשים שמאוששים חשד למעלה מהסביר "ולאור מהות החקירה, היקפה, טיב השיבוש שכבר ננקט, מדובר בבקשה צנועה". הוא האריך את מעצרו של הרב בעשרה ימים.

היום הותר לפרסום כי הרב הראשי לישראל לשעבר יונה מצגר נעצר והובא להארכת מעצר בבית משפט השלום בראשון לציון. המעצר הוא במסגרת חקירה שמנהלת יחידת להב 433 עם רשות המיסים ובליווי הפרקליטות בגין חשדות לביצוע עבירות שוחד, הלבנת הון, הדחה בחקירה, קבלת דבר במרמה ועבירות על פקודת מס הכנסה, המיוחסים למצגר.

בעקבות התפתחויות במהלכה של החקירה, המבססות את החשדות לביצוע העבירות בגינן נחקר הרב, הוא נעצר הבוקר יחד עם חשודים נוספים. בית המשפט אסר לפרסם את פרטי העדים בפרשה ואת תוכן הצו, לרבות כל פרט העשוי לזהותם. מדובר בתיק של חקירה סמויה שמנהלת היחידה במשך כמה חודשים, בשיתוף יחידת חקירות מס הכנסה בתל אביב ובליווי פרקליטות ירושלים, שעניינה חשדות לביצוע עבירות בסכומים הנאמדים במיליוני שקלים. העבירות מתייחסות לתקופה שבה כיהן בתפקיד כרב ראשי. הרב מצגר הובא סמוך לשעה 14:00 לדיון בבקשה להארכת המעצר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן