Skip to content

אבטלת צעירים: הסכנה הגדולה של אירופה וישראל

הפורום הכלכלי העולמי מזהיר, כי אבטלה בקרב צעירים תביא כלכלות רבות למיתון, תעלה את רמת הפשיעה ותכרסם את הרקמה החברתית באירופה • בישראל היא כבר פוגעת ויוצרת "גלות שלישית"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

דור שלם המתחיל את הקריירה שלו בחוסר תקווה הוא פצצה מתקתקת, שתוביל בסופו של דבר לקריסתה של יבשת אירופה. אזהרה זו מפרסם הפורום הכלכלי בדו"ח הסוקר את הנושאים הבוערים שיעמדו בפני ממשלות רבות בעולם בשנת 2014.

"קיים קונצנזוס הולך וגובר, כי אם לא נתקוף את הבעיה של חוסר תעסוקה, נחזה בזעזועים חברתיים. בני אדם, במיוחד צעירים, צריכים להיות פרודוקטיביים בתעסוקה, אחרת נחזה בשיעורי פשיעה גואים, סטגנציה כלכלית והתפוררות של המרקם החברתי", אומר ס.ד. שיבולאל, מנכ"ל אינפוסיס, שהיה שותף לכתיבתו של הדו"ח.

הפגנות צעירים באירופה נגד הממשלה (צילום: ויקימדיה)
הפגנות צעירים באירופה נגד הממשלה (צילום: ויקימדיה)

הדו"ח שפרסם הפורום הכלכלי העולמי מעמיד בפני ממשלות רבות עשר מהבעיות הבוערות, עליהן להתמודד בשנה עד שנה וחצי הקרובות. רשימת עשר הבעיות בדו"ח נערכו בעקבות סקר שבו השתתפו 112 מדינות ו-1,592 נשאלים.

הדו"ח קורא לממשלות לשתף פעולה כדי להתמודד עם אתגרים חשובים, כגון מלחמה נגד אי שוויון בהכנסה, התרחבות מעמד הביניים באסיה, התמודדות עם מתחים עולים וגואים במזרח התיכון ובצפון אפריקה ועוד.

האבטלה גורמת לכרסום במרקם החברתי

אבטלה בכלל, ובקרב צעירים בפרט, כבר פוגעת במדינות רבות באירופה, וכרסום המרקם החברתי כבר החל. ביוון למשל, תופעות של אבטלה, קיצוצים, צעדי צנע ומיתון כלכלי מביאים לעלייה הולכת ומתמשכת בכוחן של מפלגות לאומניות, המכלות את זעמן על מוסדות ממשלה, אזרחים שדעתם שונה משלהם ועובדים זרים.

המהומות הגדולות ביוון בשנת 2008 (ויקימדיה)
המהומות הגדולות ביוון בשנת 2008 (ויקימדיה)

בישראל חוסר תעסוקה בקרב צעירים הוא לא דבר זר, כמו גם המצב הכלכלי הלא פשוט. "(הצעירים) מוכנים לזרוק לפח את הארץ היחידה שיש ליהודים, כי בברלין יותר נוח", רשם שר האוצר יאיר לפיד, בדף הפייסבוק שלו, בהתייחסו לסדרת כתבות של ערוץ 10, שנעשו על ישראלים שעזבו את הארץ, בשל יוקר מחייה ומסיבות כלכליות. במקום לפתור את הבעיה, לפיד תקף את היורדים, אבל לא הבין דבר פשוט: עם ציונות לא הולכים למכולת.

העם היהודי ידע כבר שתי גלויות שנכפו עליו בעבר. כיום מתרחשת גלות נוספת אבל הפעם מרצון – גלות שכופים על עצמם צעירים רבים ומשכילים, וזאת כדי להבטיח לעצמם חיים טובים יותר.

רובם ירוויחו משכורות טובות יותר, תוך שהם יבטיחו לעצמם רמת חיים גבוהה וזולה, ותמיד יתרמו לחברה בה הם יחיו, בין אם זה לתוצר הלאומי, לטכנולוגיה ו/או למדע. חלק קטן מהם גם יזכה בפרסי נובל.

אבטלה בקרב צעירים ישראלים, מכרסמת כבר היום בחברה הישראלית, והיא תמשיך לכרסם. אפשר להתווכח באשמת מי הגענו עד הלום. מה שבטוח, שההפסד הוא כולו של מדינת ישראל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן