Skip to content

שי ניצן מונה לפרקליט המדינה, יחליף את לדור

לאחר ישיבה ארוכה הודיעה ועדת האיתור בשתיים לפנות בוקר על המינוי. במהלך שמונה השנים שקדמו למינויו לתפקיד היועץ לעניינים מיוחדים, כיהן ניצן בתפקיד שבמסגרתו היה אחראי על אכיפת החוק ביהודה ושומרון. הוא סומן כמטרה מצד גורמי ימין בטענה שהוא "רודף אותם"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עו"ד שי ניצן, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לתפקידים מיוחדים, הוא פרקליט המדינה ה-11. כך החליטה הלילה (שלישי) ועדת האיתור למשרת פרקליט המדינה. בהחלטה להמליץ לשרת המשפטים ציפי לבני על מינוי, קבעה הוועדה כי ניצן הוא המועמד המתאים ביותר וזאת לאור האתגרים והמשימות של הפרקליטות בשנים הקרובות. ניצן יחליף את פרקליט המדינה הנוכחי, משה לדור.

הוועדה, בראשותו של היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, סברה כי "עו"ד ניצן בלט בהופעתו בפניה, במומחיות המקצועית שצבר במחלקות השונות בפרקליטות המדינה ובמשרד המשפטים, תוך טיפול במגוון עניינים וסוגיות רגישות ומורכבות, בהצטיינותו האקדמית במגוון תחומים ובתפקידיו השונים בהכרת המערכת ובחזון שהציג לגבי עתיד הפרקליטות, הן בהיבט המהותי והן בהיבט הניהולי. עו"ד ניצן שכנע בדבר יכולתו להניע תהליכים ושינויים בפרקליטות והרשים בהמלצות המקצועיות והאישיות יוצאות הדופן מגורמים ברי סמכא בעולם המשפט".

יכנס לתפקידו בחודש הבא. שי ניצן
יכנס לתפקידו בחודש הבא. שי ניצן

ניצן, שעורר בזמנו את זעמם של המתנחלים ואנשי הימין, מונה לתפקיד המשנה ליועץ המשפטי בספטמבר 2012 כשראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר למתנגדים-מבית כי ניצן לא יעסוק בעניינים הקשורים להתיישבות בגדה המערבית. במהלך שמונה השנים שקדמו למינויו לתפקיד היועץ לעניינים מיוחדים, כיהן ניצן בתפקיד שבמסגרתו היה אחראי על אכיפת החוק ביהודה ושומרון. הוא סומן כמטרה מצד גורמי ימין בטענה שהוא "רודף אותם".

הוועדה שהתכנסה אמש ישבה על הדוכן מחמש אחר הצהריים ועד שתיים לפנות בוקר. חברי הוועדה: נציב שירות המדינה, משה דיין;  מנכ"ל משרד המשפטים, ד"ר גיא רוטקופף; נציג האקדמיה, פרופ' אריאל בנדור; ונציגת ציבור, עו"ד רחל תורן, תמכו במינוי למעט פרופ' אריאל בנדור, אף שסבר גם הוא כי עו"ד ניצן הוא מועמד ראוי למשרת פרקליט המדינה. בנדור העדיף את מועמדותו של המשנה לשעבר של פרקליט המדינה, עו"ד יהושע  למברגר.

שרת המשפטים אמורה לאמץ המלצה זו ולהביאה לממשלה לאישור הסופי. ניצן יחליף את פרקליט המדינה משה לדור, שמסיים את תפקידו בחודש הבא.

קורות חיים

עו"ד ניצן, בן 54, נשוי ואב לחמישה ילדים, הוא בוגר הישיבה התיכונית "נתיב מאיר". בצבא שירת בחיל הצנחנים והוא בעל תארים ראשונים במשפטים ובהיסטוריה של עם ישראל, ותארים שניים במשפטים ובמדעי המדינה, שאת כולם סיים בהצטיינות.

בתחילת דרכו התמחה ניצן אצל פרופ' אהרן ברק, בעת ששימש המשנה לנשיא בית המשפט העליון וכן אצל עו"ד יעקב רובין, ראש לשכת עורכי הדין דאז. בשנת 1989 הצטרף למשרד המשפטים, תחילה כעוזר אישי לפרקליטת המדינה (ולימים נשיאת בית המשפט העליון) דורית ביניש, ובשנים 1994 עד 2002 כפרקליט במחלקת הבג"צים, אז ייצג את המדינה בעתירות שהוגשו נגדה לבג"ץ בעיקר בתחום הפלילי והביטחוני.

משנת 1997 שימש גם כממונה על עניינים ביטחוניים בפרקליטות המדינה. ב-2002 שימש למשך שנתיים כמנהל תחום תפקידים מיוחדים (בפועל) בפרקליטות המדינה, ובשנת 2004 נבחר במכרז לתפקיד המשנה לפרקליט המדינה (תפקידים מיוחדים), תפקיד אותו מילא במשך שמונה שנים. לפני כשנתיים נבחר לתפקיד המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (תפקידים מיוחדים), תפקיד אותו הוא ממלא עד היום. עו"ד ניצן ייצג את מדינת ישראל בעתירות רבות בבית המשפט העליון, היה שותף להחלטות וכן חיבר חוות דעת בתחומים רבים ומגוונים.

[related-posts]

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן