Skip to content

תקלה ביקב רמת הגולן: נזק משוער של 15 מיליון שקל

תקלה נדירה במערך ייצור סדרת הבסיס של היקב, המיועדת בעיקר ליינות "הר חרמון", גרמה להשבתת הפעילות של היינות הצעירים • ההפסד ממחזור היין משוער ב-15 מיליון שקל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תקלה נדירה, שאירעה במהלך הבציר של יקב רמת הגולן, גרמה להשבתה חלקית של פעילות היקב ולהשמדה רחבה של ענבים ותירוש. הנזק צפוי לגרום למחסור חמור ביינות מהסדרות הצעירות של היקב, בעיקר יינות "הר חרמון", ולנזק משוער של כ-15 מיליון שקל.

יקב רמת הגולן (צילום: ברטולד ורנר)
יקב רמת הגולן (צילום: ברטולד ורנר)

מנתונים שהגיעו למערכת 'מגפון': לאחר בדיקת איכות שגרתית המבוצעת באופן שכיח ביקב, התגלו טעמי לוואי בתירוש, שנוצר לאחר סחיטת הענבים שהובאו ליקב רמת הגולן. כתוצאה מכך, הוחלט להשבית את המשך ייצור היין עד לתום הבדיקה, ואף הוחלט לפסול לשימוש כמות גדולה של תירוש ענבים. להערכת עובדי היקב, מקור טעם הלוואי בתקלה מכנית של מכונת הבציר של היקב, שגרמה לדליפת שמן אשר התערבב לתוך תירוש הענבים.

מנכ"לית היקב, ענת לוי רושנסקי, צוטטה בכלי תקשורת ישראלי, כי היקב צפוי לחזור לסדרו בתוך מספר ימים בודדים. עם זאת, נכון לעכשיו נעצרה הפצת יינות מבציר 2013, עד שתסתיים בדיקת איכות היינות שיוצרו וכן אבחון בציר הענבים האחרון. לפי ההערכה, צפוי מחסור חמור במותג הנפוץ ביותר של היקב: "הר חרמון", המוערך בכ-15 מיליון שקל. חשוב להזכיר, כי היקב מבוטח מפני נזקים בלתי צפויים כגון זה, ועל כן זכאי לקבל פיצוי מחברת הביטוח.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן