Skip to content

תביעה על התנכלות נגד מנכ"ל רשות השידור

הממונה על מעמד האישה ברשות, נאוה קוכנובסקי, טוענת בתביעה שהגישה לבית הדין לעבודה בירושלים, כי הודחה מתפקידה בהנחיית מנכ"ל רשות השידור משום שטיפלה בעבר, מתוקף תפקידה, בתלונה אנונימית של עובדת על שכביכול הטריד אותה מינית. תלונה על התנכלות לשומרי הסף
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בתביעה שהגישה נאוה קוכנובסקי נגד מנכ"ל רשות השידור ונגד רשות השידור, באמצעות עו"ד בדראן סלאמה, היא טוענת שמאז התמנה יוני בן מנחם לתפקיד מנכ"ל רשות השידור, הוא שם לנגד עיניו את המטרה להתנכל לה. זאת, משום שפעלה כשומרת סף ומילאה את חובתה החוקית. קוכנובסקי משמשת כמנהלת מרכז ההדרכה של רשות השידור זה שש עשרה שנים, ולפני כעשור מונתה לתפקיד הממונה על מעמד האישה ברשות. בכתב התביעה שלה היא פורסת שורת צעדים הננקטים נגדה בשיטתיות, לטענתה מתוך נקמנות אישית של המנכ"ל.

מנכ"ל רשות השידור יוני בן מנחם (צילום: ציפי מנשה)

התביעה מעלה טענה לפיה, בעקבות תלונה בעילום שם שקיבלה מעובדת, על הטרדה מינית כביכול מצד בן מנחם, שכיהן אז כמנהל קול ישראל, היא העבירה בתוקף תפקידה את התלונה לאגף החקירות בנציבות שירות המדינה. הדבר היה לפני מספר שנים. מאז שמונה לתפקיד המנכ"ל, לפני כשנתיים, טוענת קוכנובסקי כי הוא החל לחפש אותה בפינה.

מעבר לפרסום המכרז שהביא להדחתה מתפקיד הממונה, היא פורסת בכתב התביעה שלה עוד שורת צעדים שפגעו ופוגעים בתפקודה ובהם העברה חפוזה של מרכז ההדרכה שהיא עומדת בראשו מבניין המנהלה למבנה אחר, מעקבים אחר עבודתה ואיסוף תלונות של משתתפי קורסים נגדה והתערבות בשיקוליה המקצועיים שמחבלת בעבודתה.

בתגובה נמסר מרשות השידור:

‏"מדובר בטענות ממוחזרות של הגברת קוכנובסקי שכבר נדונו בבית הדין האזורי לעבודה בירושלים בעבר בתביעות שהגישה והופרכו לחלוטין. הדברים גם פורסמו בזמנו בעיתון הארץ. כנראה שהגברת קוכנובסקי מנסה לתפוס כותרות תוך שהיא מנצלת את זיכרונם החלש של העיתונאים. מנכ"ל רשות השידור מנהל את הרשות על פי כללי המנהל התקין ומקפיד לשמור על כבודם של כל העובדות והעובדים.

מוזרה העובדה שהגברת קוכנובסקי ממחזרת טענות שנדחו כבר לפני שנה וחצי על ידי בית המשפט וייתכן שהיא משמשת כלי בידי גורמים אינטרסנטיים המנסים להכפיש את המנכ"ל במסגרת המאבקים הפנימיים ברשות השידור".

2 Comments

  1. אנוס אגרה
    20 בנובמבר 2013 @ 18:06

    מה הפיתרון? די, נמאס. לסגור את רשות השידור, לבטל את האגרה, לפטר את 2000 עובדי הרשות, למכור את נכסיה ובכסף לתת פיתויים לעובדים. לא צריך וועדה, לא צריך שאלות. פשוט צריך לעשות לטובת הציבור ולהציל אותו מאנשים אלו.

  2. מרגלית
    20 בנובמבר 2013 @ 11:03

    איך הטענות הופכו? הרי הם בסוף כן פיצו אותה כספית.
    פשוט ביזיון שהנהלה מנסה לטייח עובדות ולצאת צודקת אחרי מעשי פשיעה שכאלה

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן