Skip to content

ניתן היתר לפרסם דיווח מקדים לדוחות הכספיים

כך נמסר מרשות ניירות ערך, המפרסמת כללים לביצוע דיווח מקדים לדוחות הכספיים. הדיווח המקדים הינו כלי המשמש תאגידים בחו"ל. פרופ' שמואל האוזר: משכלל את המסחר בניירות הערך
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
פרופ' שמואל האוזר
פרופ' שמואל האוזר

רשות ניירות ערך פורסמה היום החלטה המבהירה, כי ניתן היתר לפרסם דיווח מקדים של נתונים כספיים קודם לפרסום הדוחות הכספיים המלאים, בכפוף לאיסורים הכלליים הקבועים בדיני ניירות ערך, לרבות בעניין הכללת פרט מטעה ותרמית בקשר לניירות ערך. זאת, בעקבות פניות שקיבל סגל רשות ניירות ערך בנוגע לאפשרות לבצע דיווח מקדים של הנתונים.

יו"ר רשות ניירות ערך, פרופ' שמואל האוזר: "דיווח מקדים לדוחות הכספיים, הנעשה באופן נאות, יכול לשפר את זמינות המידע למשקיעים, לשכלל את המסחר בניירות הערך ולאפשר לחברות ישראליות לפעול כמקובל בעולם".

נתונים המבוססים על הדוחות הכספיים

הדיווח המקדים הינו כלי המשמש תאגידים בחו"ל לצורך מתן גילוי מקדים וחלקי של נתונים כספיים מהדוחות הכספיים המלאים, נתונים המבוססים על הדוחות הכספיים (כגון EBITDAׂ) ומדדים ענפיים מקובלים אחרים, עוד טרם השלמת הדוחות הכספיים המלאים. הדיווח המקדים מקובל בשוקי ההון בעולם וישנן מדינות בהן הוא מחייב.

סגל הרשות סבור כי הדיווח המקדים עשוי להיות כלי חשוב, אשר היתרונות הגלומים בו עולים על חסרונותיו, כל עוד נעשה בו שימוש ראוי ובהתאם לדין. אי לכך, הציג סגל הרשות קווים מנחים כיצד לדווח באופן המתיישב עם הוראות החוק.

על הדיווח המקדים לכלול, לכל הפחות, את הדוחות הבאים:

א. דוח על רווח או הפסד;
ב. דוח על מצב כספי לסוף תקופה;
ג. דוח על תזרימי מזומנים לתקופה.
בנוסף, על הדיווח לכלול כל מידע מהותי נוסף העשוי להיות חשוב להבנת הדיווח המקדים.

עמדת הסגל ניתנת ליישום כבר לקראת הדוח התקופתי לשנת 2013.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן