Skip to content

חוקרים פרטיים מפקחים על הבחירות לראשות העבודה

מטות הבחירות של שלי יחימוביץ' ושל יצחק (בוז'י) הרצוג נכנסו לישורת האחרונה לקראת הבחירות, שנפתחו הבוקר. 125 קלפיות נפתחו בין השעות 10:00-22:00 ב-79 אתרי הצבעה עבור 55,113 חברי מפלגה שזכאים להצביע. כל בעל זכות בחירה יוכל להצביע בכל קלפי בארץ שיבחר בה בלי קשר לכתובתו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ועדת הבחירות של מפלגת העבודה מפעילה אמצעים רבים ובהם חוקרים פרטיים, "על מנת להבטיח את טוהר הבחירות, חופש ההצבעה, העדר לחצים מכל סוג שהוא בעת ההצבעה ולפניה, וכדי לאפשר לכל חבר מפלגה להצביע על פי השקפת עולמו וצו מצפונו". כך נאמר בהודעה רשמית שפורסמה ע"י מפלגת העבודה, פחות מ-24 שעות לפני פתיחת הקלפיות בפריימריז, שבהן מתמודדת יו"ר העבודה שלי יחימוביץ' מול ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג, על ראשות מפלגת העבודה.

בהודעה נאמר כי מדובר בחוקרים פרטיים מנוסים הפרושים בקלפיות ברחבי הארץ, אשר יתריעו מייד בחדר המצב של ועדת הבחירות המרכזית על חשש לכל שיבוש אפשרי. אמצעים נוספים הננקטים למניעת מקרים של הפעלת לחץ וזיופים: ספירה מרכזית המבטיחה כי איש לא ידע כמה קולות קיבל כל מועמד בכל קלפי; שמירה מוגברת בקלפיות, באמצעות מאבטחים ומשפטנים; תיאום ושיתוף פעולה הדוקים עם משטרת ישראל על מנת להבטיח כי כל תופעה פסולה שתתגלה, תזכה למענה מידי ובלתי מתפשר של כוחות אכיפת החוק והצבת משקיפים מטעם המועמדים בכל קלפי.

(צילום: דן בר דוב)
בחירות לראשות העבודה (צילום: דן בר דוב)

125 קלפיות תהיינה פתוחות בין השעות 10:00-22:00 ב-79 אתרי הצבעה עבור 55,113 חברי מפלגה שזכאים להצביע. במפלגת העבודה מדגישים כי זמינות ונגישות ההצבעה עלתה, משום שאפשר להצביע בכל אחת מהקלפיות הפרוסות ברחבי הארץ, בלי קשר למקום מגורים ובלא צורך בהרשמה מוקדמת או בהודעה לבוחר. בנוסף לכך, החל מאתמול משודרים ברדיו תשדירים מטעם ועדת הבחירות של מפלגת העבודה ובהם מודגש החידוש, כי התשדירים קוראים למתפקדי העבודה לבוא לקלפי, לממש את כוחם ולהצביע.

שלי יחימוביץ'. "מפלגה מתחדשת, ערכית, זקופת שדרה, נחושה" (צילום: דן בר דוב)
שלי יחימוביץ'. "מפלגה מתחדשת, ערכית, זקופת שדרה, נחושה" (צילום: דן בר דוב)

בינתיים נכנסים מטות הבחירות של שני המועמדים לישורת האחרונה של ההתארגנות לקראת הבחירות הפנימיות.  בנוסף לכך גם תומכי שני המועמדים פנו בקריאה לבעלי זכות הבחירות להצביע עבור מועמדם.

ח"כ משה מזרחי שיגר אתמול מכתב לכל חברי המפלגה וקרא להם להצביע לשלי יחימוביץ. מזרחי – ניצב בדימוס, עו"ד, שכיהן כראש אגף החקירות במשטרה והקים את היאחב"ל – כתב: "לבחור מחר שוב בשלי יחימוביץ', זה לבחור במפלגת העבודה המתחדשת, ערכית, זקופת שדרה, נחושה ויודעת למה היא חותרת. לבחור בנתיב שנסלל בתפיסת עולם ולא בתפיסת כסא. מפלגה ששלטון החוק וטוהר השלטון הוא מדגליה החשובים, מפלגה שלא רצה לברך ולהתחבק עם מי שבימ"ש קבע שהתנהגותו אינה ראויה לנבחר ציבור.

"אני עוקב אחר הטענות והטיעונים החלולים", המשיך וכתב ח"כ מזרחי, "וזה לעתים מרתיח את הדם. כל מי שרוצה להחזיר את המפלגה לבוידעם, מנפנף לנו במדיני, בקהלים שאבדו למפלגה, 'בעבודת צוות', ועוד הבלים.

יצחק (בוז'י) הרצוג. "ההכרעה היא בין מפלגת נישה למפלגה המהווה אלטרנטיבה לשלטון" (צילום: דן בר דוב)
יצחק (בוז'י) הרצוג. "ההכרעה היא בין מפלגת נישה למפלגה המהווה אלטרנטיבה לשלטון" (צילום: דן בר דוב)

קשה גם לי להיות באופוזיציה, אז מה? איפה היה 'המדיני' הזה? 'החברתי' הזה? לאן הם נעלמו נושאי הדגלים האלה בחור השחור של הממשלה האיומה הקודמת? הם היו שותפים לממשלה שהכניסה לקיפאון עמוק שלא היה כמותו כל הקדנציה, כל תהליך וכל מדיני. היו שותפים לממשלה שדרדרה אותנו לתחתית בכל פרמטר, מדיני, חברתי וכלכלי. את פירות הבאושים האלה אוכלת היום החברה הישראלית בענק.

"טועני הטענות האלה, בכירי מפלגה, כאילו הם ממאדים והמפלגה מוונוס. חוץ מלשמור על 'המחנה' מה עשיתם אתם להחזיר קהלים למפלגה? איזה פעולות נחרצות עשיתם כשנותרתם מדממים אחרי נטישת ברק? הרמתם את דגל ההתחדשות? המדיני? החברתי? לא. אבל שמענו: ש'למפלגה הזו לא כדאי להתקרב עם מקל'. לא. אני לא הצטרפתי למפלגה ההיא ולא רוצה שה'עטרה' הזו תחזור ליושנה. חייבים ששלי יחימוביץ תמשיך, אם המפלגה חפצת המשך חיים".

ואילו ח"כ איתן כבל, מתומכיו של ח"כ הרצוג, כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "בשנתיים בהם שימשה שלי יחימוביץ' כראשת המפלגה, הפכה המפלגה שהייתה מובילת המחנה למפלגת נישה הנמנעת מלהוביל שיח בנושאים מדיניים ואזרחיים שהיו לחם חוקה במשך שנים ארוכות. לזכותה של שלי ייאמר כי הצליחה להציב את הנושא החברתי-כלכלי כנושא מרכזי בסדר היום הציבורי, אך מפלגה השואפת להציב אלטרנטיבה לשלטון הימין לא יכולה להסתפק בכך.

"כולנו צפינו בעיניים כלות כיצד ציבורים רחבים שעד לא מזמן ראו במפלגת העבודה בית חם נטשו אותה בבחירות האחרונות לטובת יש עתיד, התנועה ומרצ. גם היום, לאחר התקציב הכי אנטי-חברתי שנראה כאן והתרסקות יש עתיד בסקרים ממשיכה מפלגת העבודה לדשדש ומצביעים רבים מדלגים מעליה הישר לזרועות מרצ.

"הדרך אותה מציע יצחק בוז'י הרצוג היא דרך אחרת שבכוחה להחזיר את מפלגת העבודה אל ימיה הגדולים. הרצוג הציג לאורך כל הקריירה הציבורית שלו תפיסת עולם מגובשת בנושאים מדיניים, חברתיים-כלכליים ואזרחיים. הוא מבין שכדי לחזור ולהיות אלטרנטיבה שלטונית עלינו להוביל את השיח ולאתגר את הממשלה בנושאים אלו השלובים זה בזה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן