Skip to content

הסתיים המצוד האנושי בפריז, החשוד בירי זוהה בבדיקת דנ"א

עבדל חכים דקהר, שפתח באש השבוע במשרדי העיתון השמאלי "ליברסיון", ריצה תקופת מאסר על חלקו בבולמוס רצח משנות התשעים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

דגימות דנ"א שנלקחו מזירות הירי השבוע בפריז תאמו לאלה של החשוד, עבדל חכים דקהר, שנעצר בחניון צפונה לפריז – כך הודיע שר הפנים מנואל ואל. קודם למאסרו ניסה דקהר, 49, לשים קץ לחייו. הוא נעצר אתמול, רביעי, אחרי מצוד שהחל בעקבות ירי במשרדי העיתון השמאלי "ליברסיון". מהירי נפצע קשה עוזר צלם המאושפז במצב קריטי. משם המשיך היורה במעשיו ברובע העסקים "לה דפנס".

דקהר - הרשת לעזרת המשטרה
דקהר - הרשת לעזרת המשטרה

היורה, עבדל חכים דקהר, נידון לארבע שנות מאסר ב-1998 על חלקו בבולמוס רצח נוסח "בוני וקלייד", שריתק את צרפת בשנות התשעים. הוא הורשע בקניית רובה ששימש בשנת 1994 את הסטודנטית, פלורנס ריי ומאהבה אודרי מופן, לרצח שלושה שוטרים ונהג מונית.

בעת ההיא טען דקהר שגויס על ידי המודיעין האלג'ירי כדי להסתנן לשורות השמאל הצרפתי הקיצוני, ששני הרוצחים נמנו עמו.

הוא נעצר אתמול בערב בחניון תת-קרקעי בפרבר בואה-קולומב, מסומם מאוד כנראה. "עמיתיי הבחינו שהוא מאוד לא צלול. ועל סמך הקפסולות המפוזרות סביבו, השוטרים הסיקו שנטל תרופות", אמר איש ארגון העובדים של השוטרים, כריסטוף קרפן. דקהר נלקח לבית חולים והוא מאושפז בהשגחה רפואית.

ביום שלישי פרסמה המשטרה תמונה של החשוד בירי ומאות עדים בכוח התקשרו. אחד מהם אירח את החשוד בביתו לפני שראה את תמונתו. הוא העיד שדקהר אמר לו "עשיתי טעות טיפשית".

ביום שישי האחרון התפרץ דקהר למשרדי תחנת טלוויזיה, נפנף רובה ציד מול העובדים, ונעלם. ביום שני הוא פתח באש מרובה ציד במשרדי ה"ליברסיון" ופגע קשה בעוזר צלם בן 23 המאושפז במצב קשה. הוא ירה שוב ופגע בתקרה בטרם עזב את המקום. משם הוא חצה את פריז מערבה אל רובע העסקים "לה דפנס" וירה כמה פעמים מחוץ לסניף בנק, בלי שפגע באיש. אחר כך הוא חטף מכונית, כפה על הנהג להסיע אותו סמוך לשדרות אליזה ונעלם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן