Skip to content

"הסכם להבאת אלפי פועלים סינים אפשרי בתחילת 2014"

כך סבור שר הבינוי והשיכון אורי אריאל בתום פגישה עם שגרירת סין בישראל ג'או יאנפינג. סין: מדיניות ישראל גרמה לירידה במספר המועסקים הסינים. ישראל צריכה לנקוט עמדה גמישה יותר בהסכם. השר אריאל: הבאת הפועלים הסינים היא הכרחית להורדת מחירי הדיור
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

במטרה לקדם את הבאת פועלים סיניים לענף הבניה בישראל, נפגש שר הבינוי והשיכון אורי אריאל עם שגרירת סין בישראל ג'או יאנפינג. בפגישה שבה השתתפו נציגי משרד השיכון ומשרד החוץ דנו השניים בדרכים לפתור את הבעיות העומדות על הפרק והמונעות הבאת אלפי פועלים סינים לעבודה בענף הבניה בישראל.

השר אריאל ביקש מהשגרירה ג'או לפעול לזירוז הטיפול בבקשה הישראלית להבאת הפועלים שהוגשה לממשלת סין כבר לפני חמישה חודשים. השר אריאל הוסיף ואמר, כי לאור ניסיון העבר המוצלח של מדינת ישראל עם פועלים סינים אין סיבה שלא יקודם הנושא במהירות האפשרית.

משמאל לימין, שר הבינוי השיכון אורי אריאל, שגרירת סין בישראל ג'או יאנפינג ונספח השגרירות הסינית לסחר, דיאן צ'ונגבו
משמאל לימין, שר הבינוי השיכון אורי אריאל, שגרירת סין בישראל ג'או יאנפינג ונספח השגרירות הסינית לסחר, דיאן צ'ונגבו

השגרירה ג'או ציינה כי מדיניות ממשלת ישראל הובילה במשך העשור האחרון לירידה מתמשכת וחדה במספר המועסקים הסינים, וכי הצעה סינית להוספת פועלים בשנת 2007 לא נענתה בחיוב. עם זאת ציינה השגרירה, כי סין רואה בחיוב את הפניה החדשה וכי הם מוכנים לשתף פעולה ובוחנים את ההצעה הישראלית, אך על ישראל לנקוט עמדה גמישה יותר בהסכם. השגרירה הוסיפה וסיפרה, כי קיבלה גם פניות ישירות מחברות קבלניות בישראל לקידום ההסכם.

נספח השגרירות הסינית לסחר, דיאן צ'ונגבו העריך בישיבה, כי בראשית שנת 2014 ניתן יהיה ככל הנראה לחתום על הסכם שיאפשר את הבאת אלפי הפועלים הסינים, כאשר עד סוף דצמבר תועבר תגובת הסינים והערותיהם על ההצעה הישראלית.

שר השיכון אורי אריאל סיכם את הפגישה בסיפוק ואמר: "הידידות האמיצה בין המדינות נמשכת מעל עשרים שנה. אני מברך על שיתוף הפעולה שנרקם בין המדינות ובטוח ששיתוף הפעולה ילך ויגדל. הבאת הפועלים הסינים היא הכרחית להורדת מחירי הדיור. שמחתי לראות כי ישנה נכונות גם בצד הסיני. הסכם על הבאת אלפי פועלים סינים אפשרי כבר בתחילת 2014 ואני מקווה שכך אכן יקרה".

1 Comment

  1. אורן
    25 בנובמבר 2013 @ 13:13

    יש אלפי עובדים זרים שאין מה לעשות אתם ומצד שני מביאים עוד עובדים זרים?

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן