Skip to content

מהפך במפלגת העבודה: יצחק (בוז'י) הרצוג יו"ר המפלגה הבא

יחימוביץ' התקשרה הבוקר ליצחק הרצוג ובירכה אותו על בחירתו לראשות מפלגת העבודה. יחימוביץ אמרה כי היא מכבדת את ההכרעה הדמוקרטית של מפלגתה, וכי זו הייתה התמודדות הוגנת. היא הבטיחה לו כי תנהג עמו בשיתוף פעולה ותסייע לו ככל יכולתה. לתומכיה אמרה: אל תיפול רוחכם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ניצחון מוחץ ליצחק הרצוג ומהפך במפלגת העבודה, ששוב הדיחה יו"ר מכהן. עם תום ספירת הקולות זכה יצחק (בוז'י) הרצוג ב-15,652 קולות שהם 58.5% מכלל הקולות הכשרים. יחימוביץ' קיבלה 11,821 קולות, שהם 41.5% מהקולות. שיעור ההצבעה הפריימריז של העבודה עמד על כ-53 אחוזים, שיעור נמוך לעומת פריימריז קודמים.

הרצוג נבחר ליו"ר המפלגה פחות משנה לאחר שנערכו הבחירות לכנסת ה-19. יחימוביץ' עצמה היא שקבעה את תאריך הבחירות ל-21 בנובמבר, כארבעה חודשים לפני המועד האחרון לפריימריז, על פי חוקת המפלגה.

חיבוק של ניצחון (צילום: נירה ידין)
חיבוק של ניצחון (צילום: נירה ידין)
הרביעיה המובילה. (צילום: נירה ידין)
הרביעיה המובילה. (צילום: נירה ידין)
מפריח נשיקות. יצחק בוז'י הרצוג (צילום: נירה ידין)
מפריח נשיקות. יצחק בוז'י הרצוג (צילום: נירה ידין)

ח"כ הרצוג הגיב בעמוד הפייסבוק שלו: "אנחנו מנצחים, אנחנו ניצחנו!

"שלי יחימוביץ' טלפנה אלי לפני מספר דקות ובירכה אותי על היבחרי לתפקיד יו"ר מפלגת העבודה. שלי אמרה לי, כי מהיום היא מתגייסת להצלחת המפלגה בראשותי ולהחזרתה לשלטון. הודיתי לה מקרב לה, ואמרתי לה מה שאמרתי בימים האחרונים, כי אני רואה בה שותפה מרכזית וחשובה להצלחתה של המפלגה.

"חברים, זו רק תחילת הדרך. אנחנו מתחילים היום במסע האמיתי לשינוי פני המדינה. תודה לכולכם מכל הלב, תודה לכל מי שסייע, התנדב, עזר, התאמץ, לא ישן, תודה לצוות האנשים שאיתי, תודה למשפחה, תודה, תודה, תודה. יש לנו המון עבודה לפנינו, יש לנו עבודה גדולה לפנינו. יחד ננצח".

אחר כך, בנאום הניצחון שלו, אותת הרצוג כי הוא מתכוון לאחד בין כל חלקי המפלגה, ללא יוצא מהכלל. "אני מודע לגודל האחריות, אני אלך בדרכם של הענקים ולאורם, לא אעשה את המסע הזה לבד", אמר. "אין יותר תומכי שלי והרצוג, יש חברי סיעה. אני משתמש בסיסמת הבחירות שלי: 'יחד אנחנו ננצח'".

הרצוג פנה גם ישירות לח"כ שלי יחימוביץ': "אני רוצה להודות לשלי על תרומתה למאבקים החברתיים בציבוריות הישראלית. בתקופת כהונתה ידענו לא מעט הישגים שלי ואני ידענו תמיד לשתף פעולה ונעשה זאת היום גם אחרי הבחירות".

על הכיוון שאליו יוביל את מפלגת העבודה אמר הרצוג: "אנחנו נמצאים בשעה היסטורית, כמעט אפשר להרגיש את האדמה זזה, נחתכים גורלות ובשעה זו מתקיים משא ומתן מול הפלסטינים. רק צעדים אמיצים מול הפלסטינים יאפשרו לנו מול כל הגזרות. אבל, יש לי ספק גדול אם נתניהו מבין זאת ופועל לכך.

"רוחות של מיתון וצעירים נאנקים תחת מחירי דיור מטורפים", אמר הרצוג. "הממשלה צריכה לעשות שינוי חברתי יותר, זאת עשויה להיות שעתה הגדולה של מפלגת העבודה, אנחנו נחזיר את הדגל המדיני והחברתי לקדמת הבמה, אנחנו נאתגר את השלטון עד שנחזור להובלת המדינה".

שלי יחימוביץ' התקשרה הבוקר ליצחק הרצוג ובירכה אותו על בחירתו לראשות מפלגת העבודה. יחימוביץ' אמרה כי היא מכבדת את ההכרעה הדמוקרטית של מפלגתה, וכי זו הייתה התמודדות הוגנת. היא הבטיחה לו כי תנהג עמו בשיתוף פעולה מלא ותסייע לו ככל יכולתה בהמשך חיזוקה של מפלגת העבודה כאלטרנטיבה לימין הכלכלי והחברתי של נתניהו.

המנצח. יצחק (בוז'י) הרצוג (צילום: דן בר דוב)
המנצח. יצחק (בוז'י) הרצוג (צילום: דן בר דוב)

יחימוביץ תכנס בשבוע הבא את המתנדבים והפעילים אשר  התגייסו וסייעו לה בהתנדבות במהלך הקמפיין, כדי להודות להם, ולהבהיר להם כי גם בשנים שיבואו תמשיך להוביל עמם את הדרך הכלכלית והחברתית הצודקת, המוסרית והראויה למדינת ישראל ולאזרחיה.

לאחר שבירכה את הרצוג פנתה יחימוביץ' אל תומכיה בעמוד הפייסבוק שלה: "לכם, חברים שלי, שותפי הנפלאים לדרך – אלה שהתמסרו באופן מוחלט לקמפיין הזה, תודה לא תספיק לבטא את ההערצה והאהבה שאני מרגישה כלפיכם.

"אתם מלווים אותי שנים, שותפים לתפיסת העולם הסוציאל דמוקרטית הרחבה והאופטימית שלנו, ומרגשים אותי בכל פעם מחדש בתבונה, במסירות, ביכולות ובאידיאליזם שלכם.  אחרי שתנוחו מעט, נתכנס יחד לדבר על המשך החזון שלנו.

"הדרך שלנו צודקת וראויה, ואנו נמשיך ללכת בה בלי קשר לאופנה ולחישובים פוליטיים. אל תיפול רוחכם. ההפסד הפוליטי הלילה לא יעמעם את החזון ואת המחויבות שלנו, ואנחנו ממשיכים. אני יודעת שקשה לכם היום, גם לי קשה, ואני מחבקת אתכם באהבה גדולה".

"אני יודעת שקשה לכם היום". יחימוביץ' לתומכים (צילום: דן בר דוב)
"אני יודעת שקשה לכם היום". יחימוביץ' לתומכים (צילום: דן בר דוב)

גם נשיא המדינה שמעון פרס התקשר לברך הבוקר את הרצוג: ״מיטב הברכות והתקוות עם היבחרך לראשות המפלגה", אמר פרס. "כיו"ר העבודה מוטלת על כתפיך אחריות רבה. זהו תפקיד רציני, עליך לשרת את העם והמדינה בצורה הטובה ביותר. אני מברך אותך ומאחל לך הצלחה רבה.״

הרצוג הודה לנשיא בהתרגשות ואמר: "זהו כבוד גדול עבורי לקבל את ברכתך, אני נכנס למקום חשוב כיו"ר מפלגת העבודה, מקום שגם אתה היית בו בעבר״.

שמחת הניצחון. ח"כ מרב מיכטלי (צילום: נירה ידין)
שמחת הניצחון. ח"כ מרב מיכאלי (צילום: נירה ידין)

ח"כ איציק שמולי, מתומכיה המובהקים של יחימוביץ', הגיב בעמוד הפייסבוק שלו: "מגיע כל הכבוד לבוז'י על הניצחון הגדול ואני מברך אותו מאוד. הצלחתו בתפקיד תהיה הצלחתנו כולנו.

"אני בצד המפסיד הפעם. אז מה… אין כאן טובים ורעים – יש מאבק לגיטימי וחברי מפלגת העבודה אמרו את דברם בצורה מאוד ברורה וחייבים לדעת לכבד זאת.

"לא נכנסתי לחיים הפוליטיים לשחק הימורים על סוסים מנצחים – הגעתי לשנות וממקום מושבי באופוזיציה אמשיך להלחם על העמדות הידועות שלי: פתרון מצוקת הדיור והפחתת יוקר המחיה, קידום השוויון בנטל ודאגה לציבור הגמלאים.

"ברכות לבוז'י הרצוג. התקשרתי לומר לו דברי ברכה. מחר בבוקר הממשלה הזו לא תהיה חברתית יותר או שוחרת שלום יותר וכולנו נעשה את הכל כדי לחזק את המפלגה בראשות הרצוג שתהיה אלטרנטיבה לשלטון עד להחלפתו".

ח"כ משה מזרחי: "ברכות לח"כ יצחק הרצוג על נצחונו המשכנע. מהבקר יש לכולנו יו"ר מפלגה חדש, שכולנו מאחלים לו שיאחד, יחזיר קהלים, ויוביל אותנו בגדול למקום החשוב באמת, כיבוש השלטון.

שמחת הניצחון. ח"כ איתן כבל (צילום: נירה ידין)
שמחת הניצחון. ח"כ איתן כבל (צילום: נירה ידין)

"אני מייחל שכל החששות שליוו את הקמפיינים השונים יתבדו. גם לו וגם לשלי יחימוביץ תפקיד חשוב לשמר את הקהלים החדשים שהצטרפו אליה בשנים האחרונות, בעיקר על הדור הצעיר והמשובח שהפך לחלק חשוב מהמפלגה".

ח"כ עומר בר-לב: "אין עוררין על כך שמתפקדי מפלגת העבודה אמרו את דברם ובחרו בו להיות המנהיג של מפלגת העבודה. בכוונתי להתייצב לצידו ולפעול למען המדינה ולמען יצירת אלטרנטיבה לשלטון הנוכחי. יש לנו נבחרת מצוינת ומגוונת במפלגת העבודה, ומההכרות של עם בוז'י אני בטוח שהוא ידע לחבר אותנו לצוות מוביל ומנצח". ח"כ בר-לב, שהיה מבין תומכיה של יחימוביץ', הביע תקווה שהרצוג ויחימוביץ' ישתפו פעולה גם בהמשך.

חבר הכנסת איתן כבל, מתומכיו הבולטים של הרצוג לאורך מערכת הבחירות, אמר: "לא היה לי שום ספק בניצחון ה'אנחנו' על ה'אני'. עבודה רבה לפנינו, והמשימה המרכזית שלנו היא לשוב להיות אלטרנטיבה אמיתית וחזקה לשלטון הימין. עבדנו קשה כדי להגיע לרגע הזה שבו נכונן יחד מפלגה אחת מאוחדת, החורטת על דגלה את הנושאים המדיני והחברתי-כלכלי גם יחד. בבחירות הבאות לכנסת נחזה במהפך השני, כשהעבודה תחזור להיות מפלגת השלטון".

מזכ"ל המפלגה, חבר הכנסת חיליק בר, אמר בראיון בתכנית "בוקר טוב ישראל" בגלי צה"ל: כי יבקש לשנות את חוקת "העבודה", כך שלא יתקיימו בחירות מקדימות זמן קצר לאחר הבחירות לכנסת. "אני שלוש וקצת שנותיי כמנכ"ל מפלגה, אכהן לצד יו"ר רביעי".

יו"ר מרצ, זהבה גלאון, הגיבה על ניצחונו של הרצוג: "מברכת את חבר הכנסת יצחק הרצוג קוראת למפלגת העבודה להישאר עם מרצ באופוזיציה ולא תחבור לקואליציה של נתניהו".

יו"ר "יש עתיד", יאיר לפיד, הגיב בעמוד הפייסבוק שלו: :שתי מילים לא פוליטיות על פוליטיקה: ברכות גדולות לבוז'י הרצוג. הוא חבר שלי כבר הרבה מאוד שנים, ואני שמח בשבילו על הניצחון".

יושבת ראש התנועה ציפי לבני ברכה את יצחק הרצוג ואמרה כי היא מאמינה שהוא מחוייב באמת להסדר מדיני. לבני אמרה שתהליך השלום דורש תמיכה אמיתית ולא על תנאי.

חבר הכנסת אלי ישי משס ברך את הרצוג ואמר כי על מפלגת העבודה וש"ס להמשיך לשתף פעולה ולהציב אלטרנטיבה ראויה לשלטון, הרואה לנגד עינייה את עתיד העם והחובה לשמור על אחדותו.

יושב ראש הבית היהודי השר נפתלי בנט איחל להרצוג הצלחה בהמשך הצעדת המפלגה. "ידענו ימים של שיתוף פעולה עם מפלגת העבודה ההיסטורית ואני מקווה שנמצא דרכים רבות לשתוף פעולה בין שתי המפלגות למען עם ישראל גם כיום", דברי בנט.

ח"כ דב חנין (חד"ש): "שוחחתי הבקר עם בוז׳י הרצוג ובירכתי אותו. הדגשתי את חשיבות העמידה המשותפת נגד ממשלת הימין, יחד יהודים וערבים, מפלגות המרכז וכוחות השמאל, כל נפגעיה של הממשלה הרעה הזו".

[related-posts]

1 Comment

  1. יפה
    22 בנובמבר 2013 @ 12:30

    מפלגת העבודה בחרה היום את השאול מופז שלה. הכעס על יחימוביץ בתוך המפלגה הוביל לבעיטה בנכס האלקטורלי היחיד שהיה לה והחזיר את המפלגה לימי ברק , של אחד בפה ואחד בלב , של מפלגת כאילו פועלים אשר למעשה פועלת למען ההון.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן