Skip to content

העתיד נמצא בסין

שוק הרכב הסיני ממשיך למשוך את מיטב יצרני הרכב ובראשם דיימלר הגרמנית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שוק הרכב הסיני הופך להיות השוק המעניין והדינמי ביותר בעולם. הוא ממשיך לצמוח וסיים את שנת 2012 עם יותר מ-19 מיליון כלי רכב חדשים על הכביש. המכירות בו משתוות לשווקי רכב מובילים כמו ארה"ב, גרמניה וצרפת גם יחד.

לאחרונה החליטה ענק הרכב הגרמנית דיימלר AG להכנס כשותפה בחברת OEM סינית BAIC. דיימלר רכשה 12% מחברת BAIC Motor, שהיא חברה בת לייצור מכוניות של ענק הרכב מבייג'ין BAIC Group וקיבלה את ברכת הממשל המרכזי של סין למהלך זה. BAIC Motor סיימה את שנת 2012 עם ייצור של 1.7 מיליון כלי רכב.

חלק מהשותפות ההדוקה המתהווה כולל גם החזקות צולבות בעסקי הרכב של דיימלר בסין כך ש-BAIC Motor תחזיק שליטה עם 51% ממפעל הרכב של מרצדס בבייג'ין (BBAC) ובמקביל דיימלר תחזיק 51% מחברת המכירות בביג'ין (BMBS).

פעילות אחרת של דיימלר AG בסין מתרחשת בדרום סין בסגמנט כלי הרכב החשמליים. השותפות בין דיימלר ל-BYD תשיק לקראת תערוכת הרכב הסינית באפריל הקרוב את הרכב החשמלי דנזה EV.

מפעל הרכב החשמלי שייצר את דנזה EV נמצא בשנזן והתחיל לאחרונה גם נסיעות מבחן בצפון מזרח המדינה, בתנאי הקור הקיצוניים של האזור. יודעי דבר מבחינים בדמיון הרב ל-מרצדס B-Class החשמלית ומצפים ללקוחות רבים שיחשקו ברכב החשמלי הסיני עם פתיחת סוכנויות הרכב הראשונות בבייג'ין שנגחאי ושנזן באמצע שנת 2014.

מגרש כלי הרכב החשמליים אינו ריק ושחקנית עולמית אחרת כבר מוכרת רכב חשמלי. Zinoro של BMW נמכר כבר כמה שבועות בסין עם הדגם הראשון Zinoro E1.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן