Skip to content

יימחק עברם הפלילי של נערים בסיכון שעברו שיקום בצבא

כך אישרה ועדת השרים לחקיקה, פה אחד. את הצעת החוק יזמה יו"ר הוועדה לזכויות הילד בכנסת, ח"כ אורלי לוי אבקסיס: "הצעת החוק מעבירה מסר לאותם בני נוער בסיכון, שעתידם לא נחרץ וכי החברה לא תטיל בהם אות קין נצחי על מה שביצעו בהיותם נערים מרקע חברתי מורכב וקשה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ועדת השרים לחקיקה אישרה פה אחד הצעת חוק, לתיקון עבר פלילי ללוחמים, של ח"כ אורלי לוי אבקסיס (הליכוד ביתנו), יו"ר הוועדה לזכויות הילד בכנסת.

ח"כ אורלי לוי אבקסיס (צילום: אתר הכנסת)
ח"כ אורלי לוי אבקסיס (צילום: אתר הכנסת)

מטרת החוק לאפשר ל"נערים בסיכון", אשר עברו תהליך שיקום במהלך שירותם הצבאי, שימשו כלוחמים ואף כמפקדים בשדה הקרב, להיכנס לחברה – ולהסיר מעליהם תוויות ואות קין. לדברי המציעה: "אם המדינה סמכה ידיה עליהם כמגנים בגופם, בנפשם ובנשקם על אזרחי המדינה, הרי שלאחר שירותם ובהיותם אזרחים, אנשי אבטחה או בעלי עיסוק אחר הדורש מהם היתר לאחזקת נשק, הם מוצאים עצמם מחוץ למחנה ומתויגים כ'לא ראויים' בגלל כתם בעברם. הצעת החוק למעשה, תשים סוף לפרדוקס ואי הצדק כלפי אותו נער או נערה שבגרו, כאשר הם משרתים כלוחמים ומחזיקים נשק ולאחר השירות הם אינם יכולים לעבוד בכך. זאת, למרות שהם נקראים לשירות מילואים ולשאת נשק באותה העת".

 לוי-אבקסיס מוסיפה כי "הצעת החוק מעבירה מסר לאותם בני נוער בסיכון, שעתידם לא נחרץ וכי החברה לא תטיל בהם אות קין נצחי על מה שביצעו בהיותם נערים מרקע חברתי מורכב וקשה. הצעת החוק נותנת תקווה לנערים הללו, כי מי שבאמת רוצה לשנות את מסלול חייו- לדרך הישרה- תינתן לו הזדמנות שניה לכך".

 הצעת החוק נולדה מפניית ציבור שהגיעה ללשכת חה"כ לוי-אבקסיס מחייל קרבי,  נער בסיכון לשעבר, אשר פנה לח"כ לאחר שלא ניתנה לו האפשרות לשאת נשק אזרחי בשל עברו הפלילי. טענותיו כי שיפר את דרכיו ושירת כלוחם בצנחנים, התנדב בעמותת "אחרי" לנוער בסיכון ואף משרת במילואים – עלו בתוהו. על כן, נכתבה הצעת החוק על מנת לתקן מצב אבסורדי זה. לדאבון-לב, אותו נער שהפך לאדם מרשים ובוגר, מצא את מותו בתאונת דרכים מחרידה בטרם עת, ולא זכה לראות את מכתב החנינה אותו קיבל מנשיא המדינה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן