Skip to content

תיירות אלטרנטיבית ביעד פופולארי

כנס כנרת הבינלאומי השישי לתיירות, יעסוק השנה בנושא תיירות בת קיימא כיום: אדם וקהילה. הכנס של המכללה האקדמית כנרת, יערך ביום שני ה-9 בדצמבר במלון "לאונרדו פלאזה" בטבריה וירצו בו מומחים מטובי החוקרים בעולם ובישראל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תעשיית התיירות הפכה זה מכבר לכוח כלכלי מוביל ברמה הבינלאומית והלאומית ומדינות רבות פועלות להרחיב את התיירות ולמשוך אליהן תיירים רבים יותר.

מכללת כנרת. לבחון את עתיד התיירות בת הקיימא
מכללת כנרת. לבחון את עתיד התיירות בת הקיימא

לתיירות השפעות כלכליות-חברתיות חיוביות רבות, אך לעיתים לפיתוח התיירותי מחיר חברתי וסביבתי שלילי. לאור זאת התיירות הייתה בין התעשיות הראשונות אשר אימצו קודים של פיתוח בר- קיימא. תיירות בת קיימא מוגדרת כתיירות המתחשבת באוכלוסייה המקומית, בתייר, בתרבות במורשת ובסביבה. בתיירות זאת יש לתעשייה, ליזמים, למועסקים ולתיירים אחריות משותפת לשימור הסביבה הטבעית והתרבותית, תוך העצמה כלכלית של האוכלוסייה המקומית.

במסגרת מודעות חדשה זו, אשר נתמכת על ידי המחקר האקדמי בתיירות, התפתחו נישות תיירותיות העונות לעקרונות התיירות בת הקיימא כגון תיירות אקולוגית, אשר קנתה לה מקום של כבוד כזרם האלטרנטיבי המוביל את עקרונות הקיימות בתיירות.

כיום, לאחר יותר משני עשורים של פיתוח תיירות בת קיימא, מתפתחות גישות ביקורתיות כלפי מידת היעילות של אסטרטגיה זו להשגת מטרת הקיימות והדרכים למימושה. מטרת כנס זה המאורגן על ידי ד"ר אלון גלבמן וד"ר דלית גסול מהמחלקה לניהול תיירות ומלונאות במכללה האקדמית כנרת, היא לחדד סוגיות עכשוויות במחקר, תכנון ופיתוח של תיירות תחת עקרונות הקיימות, תוך הצגת חקרי מקרה מהעולם ומישראל

בכנס ירצו מומחים מטובי החוקרים בעולם ובישראל. פרופ' סנג'יי נפאל מאוניברסיטת ווטרלו, קנדה, ישא את הרצאת הפתיחה על תיירות ויחסיה עם תרבות וסביבה בתהליכי שינוי, ויבחן את עתיד התיירות בת הקיימא. פרופ' עומר מופקייאר מבית הספר למנהל תיירותי בלה-רושל בצרפת, יעסוק באימוץ אפקטיבי של פרקטיקות חדשניות לפיתוח תיירות בת קיימא תוך הבאת דוגמאות מהעולם בהרצאה שכורתרת: "ירוקים כאן ירוקים שם".

תיירות צפרות. גישות ביקורתיות כלפי התיירות האקולוגית. (צילום: עירית רוזנבלום)
תיירות צפרות. גישות ביקורתיות כלפי התיירות האקולוגית. (צילום: עירית רוזנבלום)

תיירות אלטרטיבית ומינורית

פרופ' קונסטנטינוס אנדריאוטיס מאוניברסיטת מידלסקס, אנגליה, יציע נקודת מבט ייחודית של תיירות אלטרנטיבית ומינורית ביעד תיירותי פופולרי, פרופ' דניאל לוון משוודיה וד"ר אלון גלבמן מהמכללה האקדמית כנרת יציגו חקר מקרה מנצרת של תיירות מבוססת קהילה, המלמד על כוחה של יזמות מקומית משותפת בין יהודים וערבים לקדם סובלנות ושלום ולפתח תיירות תרמילאית מוצלחת בעיר של פוסט-קונפליקט.

ד"ר דלית גסול מהמכללה האקדמית כנרת, תציג מודל של תכנון למרחב הכנרת המיישם עקרונות של תיירות בת-קיימא תוך מיפוי מגוון הקונפליקטים. פרופ' דלן טימות'י מאריזונה, יבחן את סוגיית מעברי גבול חופשיים כמקדמי תיירות בת קיימא וד"ר מלאני סמית תבחן את "מדד השמחה" העולמי והקשר שלו לתיירות בת קיימא. יוני שטרן וד"ר נגה קולינס-קריינר יעסקו בהרצאתם באתרי מורשת עולמית בישראל כמקדמי תיירות בת קיימא.

כמו כן יתקיים פאנל בהשתתפות מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי, ונשיא התאחדות המלונות בישראל, עמי פדרמן, ומומחים מובילים נוספים בפיתוח תיירותי וסביבה שיעסוק בנושא "תיירות בת קיימא בישראל- משימה בלתי אפשרית?" ובו יועלה לדיון שיח על המציאות וההשלכות של פיתוח תיירות בת קיימא בישראל: מהם החסמים? מהם הזרזים? וכיצד ניתן ללמוד מהעולם?

ההשתתפות בכנס ללא עלות אך מחייבת הרשמה מראש. תכנית מפורטת של הכנס וטופס הרשמה און ליין באתר האינטרנט של המכללה . http://www.kinneret.ac.il/.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן