Skip to content

בצרפת אין הנחת סלב לעברייני מהירות

כוכבי תכנית Top Gear ג'רמי קלרקסון וריצ'רד המונד נתפסו בכבישי צרפת נוהגים במהירות 140 קמ"ש וקיבלו קנס גבוה ושלילה מידית של רשיון הנהיגה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תכנית הרכב הפופלארית עם צמד הנהגים-מנחים Jeremy Clarkson ו- Richard Hammond היא מקדש של מהירות ואקסטרים בתחום הרכב בעולם.

לקראת חג המולד הקרב ובא, צמד המנחים צילם סרט DVD בו הם נוסעים מרומא דרך אתרי רכב כמו מסלול המירוצים מודנה ועוד, כאשר בין אתר אחד למשנהו הם נוהגים מהר במכוניות על שונות.

משטרת התנועה הצרפתית ידועה במלחמה ללא חת שהיא מנהלת נגד עברייני תנועה, כולל מלחמה על המהירות המותרת. חלק מהכבישים מוגבלים למהירות של 130 קמ"ש עפ"י חוקי האיחוד האירופי, אבל רוב הדרכים בצרפת מוגבלות למהירות מירבית של 90 קמ"ש.

כאמור, במהלך צילומי הסרט “The Perfect Road Trip” נתפסו השניים נוהגים במהירות העולה על 140 קמ"ש, כאשר בקטע הדרך בו נתפסו השניים המהירות המירבית המותרת היא 90 קמ"ש בלבד.

קלרקסון נהג באסטון מרטין Vanquish ואילו המונד נהג בפורשה 911 GT3 והם צולמו מבצעים את העבירה. עפ"י הנהוג בצרפת, חריגה כזו מהמהירות המותרת גוררת בצדה שלילה מידית של רישיון הנהיגה וקנס כספי גדול שיש לשלמו במקום או להעצר.

בטור בצהובון הבריטי סאן הגיב ג'רמי קלרקסון וכתב כי: "אם אתה מתכוון לשבור את הגבלת המהירות החוקית, ודא שאינך נמצא בצרפת. כדאי שתשים לב מה יקרה לך. הסיבה היא כי הקנס במקום שקיבלנו היה כל הכסף המזומן שהיה ברשותנו בארנק. נשארנו ללא אגורה בכיס. ובנוסף החרימו לנו את רישיון הנהיגה. ללא משפט, ללא ויכוח… כלום".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן