Skip to content

"לאבלייס": חלום שבור על אהבה

סיפורה המזעזע והטראגי של לינדה לאבלייס, שכיכבה בסרט הכחול "גרון עמוק", חושף בצורה משכנעת את חייה של בחורה נאה שחיה את החלום האמריקני - עד שהפכה לקורבן ונוצלה מינית על ידי בעלה הפסיכופת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

[rating=3]

המחשבה תחילה הייתה להפיץ את הסרט "לאבלייס" הישר ל-DVD, אך ביוגרפיה תקופתית זו של יוצרי הסרטים הדוקומנטריים ג'פרי פרידמן ורוב אפשטיין (יצרו יחד את "כוכבים בארון"), המחישה בצורה אמינה ביותר את הסיפור המזעזע והטראגי של כוכבת הפורנו בדימוס, לינדה לאבלייס – ועל כן הוחלט לשחררו לקולנוע.

הסיפור הוא בעצם היחס הברוטאלי שסבלה ממנו כוכבת הסרט הכחול, "גרון עמוק", לינדה לאבלייס/בורמן, מבעלה ומנהלה האישי, צ'אק טריינור, אחרי שזה הכריח אותה להופיע בסרט שהפך להצלחה קופתית בשנת 1972.

עלייתה ונפילתה. התמונה באדיבות סרטי יונייטד קינג

"לאבלייס" בעצם מתרחש פעמיים: בחציו הראשון מוצג עולם הפורנו כמקום אידיאלי (כפי שאנו מדמיינים את ארמונו של יו הפנר מ"פלייבוי"), ואילו בפעם השנייה מוצגת המציאות העגומה של חיי הנישואים הנצלניים של לאבלייס, כפי שחשפה באוטוביוגרפיה שלה בשנת 1980.

לינדה מנסה לתת מענה להתמרת דמותה: מבחורה נאה החיה את החלום האמריקני בפרברים, עד שהפכה לקורבן שבור, תוך שהיא מזהירה מפני זוועות הניצול המיני. אמנדה סיפריד ("עלובי החיים") מאוד מרשימה בתפקיד הגיבורה הפגומה, אם כי מסבירה רק באופן חלקי בלבד מדוע נפלה קורבן לאדם אופורטוניסט כבעלה. פיטר סרסגארד ("לחנך את ג'ני"), המגלם את בעלה, טריינור, יוצק בדמותו נטיות של פסיכופת מפחיד, אשר לעיתים מביא את הסרט לנקודות קורעות לב. קשה מאוד לזהות את שרון סטון ("אינסטינקט בסיסי"), כאם המפלצתית של לינדה, שיחסה לבתה מצמרר לא פחות.

עוד שחקנים הוליוודים המבצבצים לאורך הסרט: כריס נות' ("האישה הטובה") כמפיק פורנו עשיר, בובי קנאוויל ("יסמין הכחולה") – במאי פורנו, קלואי סביני ("אהבה גדולה") – עיתונאית פמיניסטית, ג'יימס פרנקו ("ארץ אוז") בתפקיד יו הפנר ועוד.

מבחינה ויזואלית, הסרט מפורט מאוד בתפאורות ובתלבושות מתקופת שנות ה-70, ומשחזר סצנות רבות בפלאשבק, בעוד לינדה משחזרת את גרסתה לאירועים מחייה: זנות, אלימות, סרטים כחולים והניסיון הרופס להיחלץ משם.

מציאות עגומה. התמונה באדיבות יונייטד קינג

"לאבלייס" נמנע מלהאיר את גיבורת הסיפור מעבר למה שכתוב בספר האוטוביוגרפיה שלה, שהפך לרב מכר עם השנים. הצופים מקבלים תמונה מסודרת על עלייתה להצלחה עולמית של לינדה, נפילתה והגאולה שהגיעה לאחר מכן. נראה כי הבמאים החליטו להשאיר הרבה בחוץ, והפכו למגניה של לינדה.

הסרט אינו קל לצפייה לעיתים, אם כי אינו חושף כמעט סצנות עירום, אלא בוחר למעשה להעביר את הצד הדרמטי והעגום שבחיי הגיבורה ובצורה משכנעת.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן