Skip to content

רכבת ישראל תמשיך לשנע חומרים מסוכנים לנמל חיפה

בשיחה בין מנכ"ל משרד התחבורה לבין מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה סוכם, כי במשך השבועיים הקרובים יוסדרו כל חילוקי הדעות בנוגע להעברת חומרים מסוכנים ברכבת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
התאונה שארעה בחודש ספטמבר, שבה התהפכה רכבת שהובילה חומרים מסוכנים התהפכה
התאונה שארעה בחודש ספטמבר, שבה התהפכה רכבת שהובילה חומרים מסוכנים

רכבת ישראל תמשיך לשנע חומרים מסוכנים (חומ"ס) לנמל חיפה גם בימים הקרובים. כך סוכם הערב בין מנכ"ל משרד התחבורה, עוזי יצחקי, למנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, דוד לפלר.

מוקדם יותר הודיע המשרד להגנת הסביבה להנהלת רכבת ישראל, שבחצות יחולו תקנות מיידיות על רכבת ישראל, האוסרות על רכבת ישראל להעביר חומרים מסוכנים כמו מתיל ברומיד, חומצות וברום לנמל חיפה. המשרד להגנת הסביבה אף הדגיש, כי במידה והתקנות לא תיושמנה באופן מיידי, הוא יאלץ להטיל על הנהלת הרכבת אחריות אישית ופלילית. בעקבות כך מסרה הנהלת רכבת ישראל, כי היא נאלצת לחדול משינוע חומ"ס ברכבות המטענים, החל מהלילה בחצות.

בשיחה שהתקיימה הער בין יצחקי ולפלר, מנכ"ל משרד להגנת הסביבה, כי הוא מקפיא למשך שבועיים את דרישותיו בנוגע להעברת חומרים מסוכנים לנמל חיפה, באמצעות הרכבת. סוכם, כי במשך השבועיים הקרובים יוסדרו כל חילוקי הדעות בנוגע להעברת חומרים מסוכנים ברכבת. מנכ"ל משרד התחבורה הודיע, כי בכוונתו לזמן דיון בנושא במשך השבוע.

נמנע אסון אקולוגי

בחודש ספטמבר השנה נמנע אסון אקולוגי, כאשר רכבת משא ירדה מהפסים, כחצי ק"מ דרומית לקריית גת, וחמישה קונטיינרים, ששלושה מהם הכילו ברום ושניים אשלגן התהפכו והתפזרו ליד המסילה. הקונטיינרים שירדו מהמסילה לא התבקעו ולכן לא הייתה דליפה. דליפה של חומרים מסוכנים כאלה עם גשם הייתה גורמת לאסון סביבתי קשה.

הזנחה בטיפול בחומרים מסוכנים

בחודש אוקטובר השנה גילה דוח מבקר המדינה, כי חברת נמל חיפה מזניחה את הטיפול בחומרים מסוכנים, ובחלק מהמקרים אין בידה הציוד המתאים לטפל באירוע שעלול לפגוע באנשים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן