Skip to content

אריק איינשטיין יכתוב טור במעריב

אריק איינשטיין יתחיל לכתוב טור שבועי במעריב. בשורה מעניינת בענף העיתונות הכתובה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מעריב מבשר על הרכש החדש שלו למוסף "סופשבוע". הזמר אריק איינשטיין יתחיל לכתוב טור אישי מיום שישי הקרוב. זוהי בהחלט בשורה מעניינת בענף העיתונות ומן הסתם, יש עתה כמה אנשי שיווק בכירים שעושים חשבון נפש.

אריק איינשטיין בהלווית עלי מוהר (צילום: ויקימדיה)

רעיון זה, לצרף את איינשטיין למשפחת כותבי הטורים, מצביע על יצירתיות בענף השיווקי של מעריב, שפצח לפני כשבוע ביזמה חדשה של הוצאת חינמון ערב המחולק בגוש דן.

ראוי לציין כי רק לפני חודש נפרד מעריב מכותב הטור יהונתן גפן, אז הודיע העיתון לאקונית כי "בהמשך להתחדשות ורענון הכותבים ובעלי הטורים שכתבו במשך שנים רבות בעיתון, סוכם בין הצדדים כי טורו השבועי הוותיק של יהונתן גפן ימשיך להופיע עד סוף חודש אוקטובר. במשך 40 שנה טורו של גפן היה חלק משמעותי ומזוהה עם העיתון. אנו מודים לו על שנים רבות של כתיבה ונפרדים ממנו בהערכה ובחיבה גדולה." הודעה הטומנת בחובה הרבה יותר מתוכנה התמציתי: יהונתן גפן וכתיבתו השמאלית היו לצנינים בעיני בעלי העיתון.

קשה להתנבא באילו תכנים ימלא איינשטיין את טורו ועד כמה ייחשף בכתיבתו, ואולם איינשטיין הוא מותג בתרבות הישראלית ויתרונו הבולט בכך שלא המאיס את עצמו בתהליך מבזה של הפיכה ל"סלב" אלא דווקא התרחק מהעין התקשורתית. לכן, כתיבת טור אישי עשויה למשוך התעניינות, ולו בתחילה.

בהודעה מטעם מעריב מצוטט איינשטיין: "הציעו לי במעריב לכתוב טור אישי בכל יום שישי, דווקא אמרתי כן. אני מקווה שאהנה מזה ושיהיה לי מה להגיד לא ממקום של הטפה או התרסה כי זה לא מעניין אותי. ושלא נשתעמם".

שלמה בן צבי, מו"ל ועורך ראשי של עיתון מעריב, השווה בדבריו בין אריק איינשטיין לבין מעריב, ששניהם, לדבריו, "מעמודי התווך של התרבות הישראלית". בנוגע לאריק איינשטיין, אין לנו ויכוח אתו.

אז סע לאט אריק, ושיהיה כיף.

2 Comments

  1. אורה עריף כץ
    27 בנובמבר 2013 @ 8:25

    כל כך עצוב.

  2. ענת, אלטנוילנד
    27 בנובמבר 2013 @ 2:37

    ויונתן גפן ניצל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן