Skip to content

"גשם של פלאפל 2": סרט מעורר תיאבון

סרט ההמשך הוא שילוב של ארץ עוץ עם פארק היורה, משלב הומור עם רומנטיקה בריאה, וגם שיר חדש של פול מקרתני ורימיקס ללהיט של אוהיו אקספרס - "יאמי יאמי יאמי"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

[rating=3]

השאירו קצת מקום בלו"ז שלכם במהלך חופשת חנוכה כדי לקחת את הילדים ל"גשם של פלאפל 2". סרט המשך זה מעורר תיאבון ומותיר אותנו עם מתכונים זהים לזה של הסרט המקורי והמצליח משנת 2009.

ממציא צעיר ומלא התלהבות, פלינט לוקווד (באנגלית קולו של ביל היידר, בעברית זהו יחזקאל לזרוב), חייב לנסות ולכבות את יצירתו הגדולה ביותר – מכונת ייצור מזון, בטרם היא תמיט על העולם נזק בלתי הפיך.

שותפיו מהסרט הקודם חוזרים גם פה למשימת הצלת העולם, ביניהם: חזאית מזג האוויר, סאם ספארקס (אנגלית: אנה פאריס, עברית: דקלה הדר); אביו של פלינט, טים לוקווד (אנגלית: ג'יימס קאן, עברית: יוסי קאנץ); ו-ברנט מקהייל (אנגלית: אנדי סמברג, עברית: יובל ינאי). החבורה חייבת לנסוע חזרה לאי שבו התגורר בעבר, אשר נקבר בטעות תחת שכבה על גבי שכבה של מזון. מצרכי מזון אלו התעוררו לחיים, ולוקחים צורות דימוי של בעלי חיים שונים.

התוצאה היא מעין ארץ עוץ אכילה למדי, שהתמזגה לתוך פארק היורה. על הצופים הצעירים לפחד מצ'יזבורגרים ענקיים, אבל הלחמניות זרועות השומשום המקיפות אותם גורמות להם להיראות פשוט טעימים. גם אינספור חיות אוכל כשרימפנזות, תפופיטונים ועכביצ'יזים מבצבצים מהג'ונגל. הסרט הוא בעצם מזנון או בופה טעים המעוטר בבדיחות מזון, מבחינה חזותית ומילולית.

הסיפור משלב הומור עם קמצוץ של רומנטיקה בריאה, ואפילו זרזיף של פאתוס מלמעלה. הפסקול עשיר ומשעשע גם הוא, בעיקר בגלל השיר האחרון של פול מקרתני, "חדש" ("New"), וכן רמיקס לשיר מוכר של להקת אוהיו אקספרס: "יאמי יאמי יאמי".

ההנפשה מקסימה וזורמת, דמויות המשנה מלאות חיים, והכיוון שהבמאים, קודי קמרון ("חברים על הכוונת 3") וכריס פירן, לקחו את זה, בונים את "גשם של פלאפל 2" בצורה חכמה. התסריט מאכזב מדי פעם ומרגיש מעט מרופד בתוספי עלילה, אבל סביר להניח שהילדים לא יבחינו בכך, במהלך ההתפרעות הלא מבוקרת של צבע וצחוקים.

להורים – נסו לא לחשוב על ההשלכות של מה שקורה על המסך והשפעתו על המערכת האקולוגית של כדור הארץ. פשוט התענגו משפע המשתה המוצע לילדים. למען אי אכילת המסך או הילדים שסביבכם, מומלץ להביא כריכים מהבית.

הסרט מוקרן בארץ בגרסאות עברית, אנגלית ובתלת מימד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן